Gå til innhold

Anime - Hva anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det har sikkert blitt nevnt mange ganger før. Men det skader ikke og komme med det en gang til:

Jeg har nylig sett de 11 første episodene av Full Metal Alchemist, og anbefaler det virkelig. Veldig godt fortalt historie.

Gled deg til du kommer lenger. Det begynner å ta hlet av rundt episode 20. Var helt hekta når jeg kom til episode 30, og klarte ikke å stoppe å se.

Lenke til kommentar
Noen som har sett Puni Puni Poemi?

Jepp. Rimelig morsom hvis du liker Excel saga. Krever at man har sett Anime en stund for å få med seg alle parodiene (ok, det er ikke helt sant, for det er veldig mye som visstnok blir parodiert, og man må nesten ha bodd i japan en stund for å få det med seg)

Sp+

Lenke til kommentar
For de som ikke kjenner til Anime:

Princess Mononoke (film) er et bra sted å begynne, utrolig flott film som gir deg en "overgang" fra typisk Disney til Anime.

Last Exile - skikkelig bra!

Naruto er vel en av de mest populære seriene nå, og verdt å få med seg, samme gjelder One Piece

For de mer rutinerte er det stort sett bra anbefalinger som har kommet her.

Men alle som er interessert i Mecha og roboter må jo få med seg Gundam. (De beste: Den orginale fra slutten av 70-tallet, Gundam Wing og Gundam Seed (Gundam Seed Destiny er i gang på japansk tv nå :w00t: ))

Sp+

Tror at "10th man down" - musikkvideoen til Nightwish og "feuer frei" - Musikkvideoen til rammstein er laga av gundam wing!!!

Lenke til kommentar

vil bare si at wonderful days (sky blue på engelsk) er vannvittig bra animert, historien holder ikke samme kvalitet men er bra den også... vanskeli å få tak i eneste, såg den på filmfestival første gang... har bare funnet på suprnova, men har lyst å kjøpe den...

også likte jeg en som het Oseam...

Lenke til kommentar

For de som ikke helt vet hva dette dreier seg om, eller ikke klarer å Elske anime.... -lei/dl noen av disse filmene:

Akira (den store! kan være litt drøy for noen)

Ghost In The Shell (jeg har ikke møtt NOEN som ikke har likt denne!!)

Ghost In The Shell 2: Innosence

Ghost In The Shell: Stand Alone Complex (serie)

Cowboy Bebop (var DEN animefilmen som var best laget, etter min mening, da den kom)

Appleseed (2004 remake. Dette er det mest sinnsyke jeg har sett! Utrolig!! minner litt om grafikken i første del av Animatrix, Flight of the Osiris, tror jeg den het)

Ninja Scroll & Ninja Ressurrection (førstnevnte er best)

Spirited Away

Princess Mononoke

---------

mine 3 favoritter er Appleseed (nye versjonen), Ghost in the Shell og Cowboy Beebop.

Jeg digger også Transformers (kommer som spillefilm om et års tid!!! Spielberg er VELDIG involvert!!!! blir fett!) og gundam.

Noen som vet om jeg kan få tak i Gundam (Wing Perfect Grade)-byggeset i norge?

ang. Transformers spillefilm:

les intervju med Don Murphy her!

eller sjekk hjemmesiden hans her

(gå inn i forumet og les!!)

Endret av sazi
Lenke til kommentar
Kimi Ga Nozomu Eien: Beste historia EVER. Måten den er sammensatt på er genial og den er veldig jordnaer. Ingen filmer eller serier har satt så godt inntrykk på meg som den der. Andreplass på Animenfo.com

Og er basert på et hentai spill. :)

Sikker på at ikke at det er hentai spillet som er basert på serien da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...