Smirnoff Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg klarer ikke serier som kun baserer seg på de mest stereotypiske anime-plottene og figurene. Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Liker en god del anime, men har problemer med en del serier. Synst mange mildt sagt er drepende langsomme når det gjelder animasjon. For avslørende på en måte. Misunner imidlertid dere som svelger alt. Vil tro jeg går glipp av mange unike historier:) Noen meninger om dette? Jeg er helt enig. Jeg takler ikke dårlig animasjon. Jobber som animatør selv så jeg er muligens _ekstremt_ kresen. Derfor gir jeg opp anime-serier bare jeg ser et dårlig klipp eller dårlig skulpturerte characters. Lenke til kommentar
eierdegics Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hvor kan man laste ned Naruto med engelsktale? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Så vidt jeg vet finnes det ingen versjon av serien med engelsk tale enda. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Sjarmen er jo den japanske talen. Synes nå jeg... Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 CobraM Skrevet 24/10/2004 : 16:17)Sjarmen er jo den japanske talen. Synes nå jeg... Kunne ikke vært mer enig. Japansk lyd med engelsk undertekst. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Har såvidt begynt å se på Kimi Ga Nozomu Eien. Må si det var overraskende bra. Utrolig bra tegnet og detaljert i forhold til andre serier jeg har sett. Dessuten handler det om mer virkelige ting en slossing. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Til dere som vil utforske horisonten. Har i senere tid oppdaget en rekke fine serier og filmer: Kimagure Orange Road: I Want to Return to That Day (film) His and Her Circumstances (tv) My Neighbors the Yamadas (film) Revolutionary Girl Utena (tv) Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg elsker Naruto! Herlig serie for de som ikke har sett anime før! Lenke til kommentar
Legion Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Liker en god del anime, men har problemer med en del serier. Synst mange mildt sagt er drepende langsomme når det gjelder animasjon. For avslørende på en måte. Misunner imidlertid dere som svelger alt. Vil tro jeg går glipp av mange unike historier:) Noen meninger om dette? langsom animasjon? nja, det er en kombinasjon av budsjett og virkemiddel. færre bilder per sekund ->billigere. som virkemiddel brukes ofte stillbilder med scrolling horisontalt/vertikalt, gjerne med "overlappende" effekt og forskjellig hastiget. dette for å gi inntrykk av bevegelse, uten bevegelse. det har blitt mer avansert såklart med inntog av cgi og større budsjetter, men jeg syns sjarmen ved anime er nettopp ved slike virkemiddel som over og andre f.eks perspektiv. ikke la animasjon og andre eksentrisiteter stå i veien for å anime. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Legion Skrevet 26/10/2004 : 16:57 langsom animasjon? nja, det er en kombinasjon av budsjett og virkemiddel. færre bilder per sekund ->billigere. som virkemiddel brukes ofte stillbilder med scrolling horisontalt/vertikalt, gjerne med "overlappende" effekt og forskjellig hastiget. dette for å gi inntrykk av bevegelse, uten bevegelse. det har blitt mer avansert såklart med inntog av cgi og større budsjetter, men jeg syns sjarmen ved anime er nettopp ved slike virkemiddel som over og andre f.eks perspektiv. ikke la animasjon og andre eksentrisiteter stå i veien for å anime. Selvsagt begrenses mulighetene i forhold til økonomi, men på samme tid kan dette være med på å skape anime som ikke appelerer i like stor grad til massene. Ta eksempelvis Spirited Away, her snakker vi om en veldig bra produksjon, som har åpnet for at flere har fått smaken for anime. Poenget mitt er at jeg får problemer med anime som gjenspiller stillbildene for tydelig. Men sant, det er bare snakk om forskjellig smak. Endret 26. oktober 2004 av hdx Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Okay, nå har jeg sett CowboyBebop som faktisk var ganske bra. Så også NinjaScroll tv-serie (en episode) og jeg lo så elendig det var. Sånne kjempefluer og surrealistiske ting og tang. Out of perspective for min del. ting av anime jeg liker nå : Blood - the Last Vampire Cowboy Bebop GITS Innocence Basert på disse vil jeg gjerne ha flere anbefalinger. Det MÅ være ekstremt bra visuelt og helst så mye CGI så mulig Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Last Exile har en del CGI. Den er også en av mine favorittserier. Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Last Exile har en del CGI. Den er også en av mine favorittserier. Da skal det sjekkes ut Edit : Sjekka nettopp hva det var, og det er definitivt ikke noe for meg. Jaja, tror jeg gir opp anime. Holder meg til storfilmene som Innocence og Appleseed ++ Finnes de da ingen anime som ligner på Blood The Last Vampire eller Ghost In The Shell2 ? EDIT 2 : Hvis jeg prøver å google "anime for adults" eller "adult anime" så kan dere gjette hva som kommer opp Endret 30. oktober 2004 av apoxdigital Lenke til kommentar
agony Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Du har jo Ghost in the shell serien, stand alone complex og 2 gig. Ellers vil jeg anbefale Samurai Champloo, Hellsing er jo evig bra, Juuni Kokki (12 Kingdoms) har også en bra story, Macross Zero ser unektelig pent ut, Serial Experiments Lain om du trenger noe spesielt å se på. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 -Love Hina -Naruto -Onegai Teacher\Twins -Girls Bravo (elns) -Noir -Ghost in the Shell - Stand Alone Complex -Hellsing Lenke til kommentar
goggys Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg vil anbefale: -Naruto -Full metal alchemist -Wolf's rain -Samurai 7 Lenke til kommentar
stranden Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Men, bedre og vente til Girls Bravo kommer på dvd. Da blir all den dampen som skal sensurere alt sammen borte. Og anbefaler Full Metal alchemist ja, Naruto, Kimi Ga Nozomu Eien, Love Hina og Onegai. Edit: Og ja, Bleach ! Endret 1. november 2004 av stranden Lenke til kommentar
nim83 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 har selv Ghost in the shell og Akira filmene.. og eneste serien som jeg har sett hittil er Naruto. Og den er helt konge... blir helt hekta!!! Absolutt verdt å sjekke ut!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå