Gå til innhold

Anime - Hva anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Ghost In The Shell (jeg har ikke møtt NOEN som ikke har likt denne!!)

Jeg sovnet første gang jeg så den :p

Jeg også.. Men klokka var 4 om morgenen, og jeg hadde ikke sovet siden fredag(dette var søndag...).

Har sett filmen 5 eller 6 ganger siden, og den er like bra hver gang! :!:

 

Av anime serier, kan jeg anbefale følgende:

 

Fullmetal Alchemist - Utrolig spennende handling. Skildrer kjærligheten mellom to brødre på en utrolig fin måte. Har alldri grått så mye på en serie før... Som tittelen tilsier så er det en del unaturlige ting her(les: alkemisme), men allt blir forklar på slutten...

 

Love Hina - Romantisk slapstick komedie... Akamatsu Ken på sitt beste! Men mangaen var bedre, uansett hva folk sier.

 

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - Futuristisk cyborg action. Utrolig bra "voksen-anime"! Ikke like bra som filmene...

 

Full Metal Panic - Standard "megarobot-anime"... Gode action scener, men ville heller anbefale Gundam Wing Seed. Litt mer slapstick preget enn Gundam...

 

Hellsing - En av de beste Animeene jeg vet om. Alucard, en vampyr, jobber som "pest-control" agent for "The Hellsing Organisation". Han farer rundt i verden(Hovedkvarteret er i London) og utrydder vampyrer og Ghouls som har kommet ut av kontroll. Mange gode kampscener mellom Alucard og diverse erkefiender... Ganske dyp historie... Synd at det kun er 13 episoder.

 

Air - Desidert den beste drama-animeen noensinne. Masse merklige hendelser i en liten by. Det virker som om hovedpersonen er den eneste gutten i hele byen... Alle de andre "skuespillerne" er kvinner og jenter i alle aldre... Hørte jeg noen si "hentai"?

 

Samurai Champloo - Ronin samuraiene Mugen og Jin blir reddet ut av fangenskap av ungjenta Fuu, men bare på en betingelse; de skal hjelpe henne å finne og drepe samuraien som lukter som solsikker... Hele serien er veldig Hip-Hop inspirert. Kjenningsmeloden er faktisk en rap... Et mege gjennomført prosjekt av Watanabe Shinichiro.

 

Golden Boy - Slapstick humor på sitt beste(verste?). Unggutten og ronin Oe Kintaro reiser rundt i Japan på ville eventyr... Masse lekre babes i hver episode, trenger jeg si mer?

 

Gundam Wing Seed - En av de bedre Mecha-animeene på markedet. To faksjoner er i full krig mot hverandre, både på land og i verdensrommet. Utrolig sterke karakter i serien, og det er det som driver serien framover. Stikkordene er hevn, fobudt kjærlighet, og brødre som kjemper uvitende mot hverandre...

 

Rouroni Kenshin &Samurai X - De fleste har vel kanskje hørt om denne serien før...

Himura Kenshin, en av de beste leiemorderene under den japanske revolusjonen, finner plutselig ut at han ikke liker jobben sin, eller det kampkunsten hans blir brukt til. Han gjør et løfte om at han aldri skal drepe et levende vesen igjen i sit liv, og sprør god venn til å lage ham en sakabatou, en katana med skjæresiden på "feil" side av bladet.

Han reiser deretter rund om i japan som en ronin i 11 år, på flukt fra fortiden sin, derav navnet på serien (rouroni betyr vandrer på japansk, for de som ikke viste det...).

Han slår seg endelig til ro i en liten dojo i Tokyo, der han bor sammen med Kamia Kaoru, den eneste gjenlevende forsvarer av Kamia kunsten(en kampkunst som bygger på kjærligher og det å forsvare andre), de to søstrene hennes, Ayume og Zusame, og kamphanen Sanosuke Sagara... Det sier seg vel kanskje selv at de hele tiden må sloss mot en av Himuras gamle fiender fra revolusjonstiden... Mye god humor, både gjennom vitser og i slapstick scener.

 

Samurai X serien tar for seg tiden før og etter "Rouroni Kenshin" serien, og er mye mer voldelig en hovedserien. Vil anbefale for alle å se alle de 95 episondene av "Rouroni" før de ser Samurai X, da denne serien krever litt forkunskaper om karakterene... Desidert den beste anime-serien jeg vet om.

 

 

Edit: Note to self: Må slutte å skrive så mye i hvert innlegg... *krampe*

Endret av OnI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ramse opp noen serier jeg ser på. kanskje noe faller i smak for andre ^^

 

Bleach, chobits, Fullmetal Alchemist, hajime no ippo, inuyasha, naruto, rozen maiden, Trigun, Wolf's Rain, One piece, Hikaru no go, og Hunter x Hunter. det er de jeg kommer på i hodet :p

 

Edit: Noen av seriene har jeg sett ferdig.

Endret av Gohan
Lenke til kommentar
Nå har jeg sett 145 Episoder av naruto på 3 dager. HoooH, er sliten nå^^ Men man blir hekta, kan jeg love deg!

 

edit: Gaara er råaste character i Naruto!

 

Gohan, smart du ^^

145 * 20 minutter = OMG! your a monster

Slik er det når man blir hekta :!:

 

[Pirkemodus]

Forresten så heter det "OMG! You're a monster"

[/Pirkemodus]

Lenke til kommentar

Der er jo så mange, men noen av de jeg likte best har vert.

Har en forkjærlighet for god gammaldags "gla vold" =) Og det er det plenty av her :D

 

Ranma ½

Chobits

Slayers

Slayers Next

Slayers Try

 

Rahxephon har jeg ikke sett, men lest en av tegneseriebøkene. Virker utrolig morro.

Klar til å sjå det i kveld =)

 

Litt off topic. Andre seria som du kan finner på nette er RedvsBlue og The strangehood. Utrolig morsome serier.

Lenke til kommentar

10. September sender Cartoon Network Naruto for første gang, hmm tenker det blir rart å se på det med norsk tale så tenker jeg setter på engelsk tale istedetfor;) Noen som vet om dem kun har kjøpt retighetene til å sende eller om dem har kjøpt retighetene til å produsere og? Har lest at dem har kjøpt opp alt sammen liksom :p

Lenke til kommentar
10. September sender Cartoon Network Naruto for første gang, hmm tenker det blir rart å se på det med norsk tale så tenker jeg setter på engelsk tale istedetfor;) Noen som vet om dem kun har kjøpt retighetene til å sende eller om dem har kjøpt retighetene til å produsere og? Har lest at dem har kjøpt opp alt sammen liksom:p

En liten melding til alle som har Cartoon Network:

 

Dere må ikke finne på å se på Naruto på CN!!!

Ikke det at jeg har noe imot kanalen, eller dubbing av tegnefilmer og anime, men jobben som har blitt gjort på Naruto slår alle rekorden i boken! De har ikke bare amerikanisert serien på en måte som ikke ligner grisen, de har faktisk erstattet all form for blodsprut/blodflekker med svette!!! Skjønn det den som vil.

Som alle her nok vet er ikke Naruto en av de mest blodige seriene på det japanske markedet, men det er heller ikke en serie for de aller minste i familien, men det er jo ikke Jhonny Quest eller Batman of the Future heller, men begge sendes i beste séertid alle ukedager... Og folk lurer på hva jeg har i mot Amerika når det kommer til anime og manga...

 

 

Slutter nå, før jeg driter meg skikkelig ut her...

Lenke til kommentar
10. September sender Cartoon Network Naruto for første gang, hmm tenker det blir rart å se på det med norsk tale så tenker jeg setter på engelsk tale istedetfor;) Noen som vet om dem kun har kjøpt retighetene til å sende eller om dem har kjøpt retighetene til å produsere og? Har lest at dem har kjøpt opp alt sammen liksom:p

En liten melding til alle som har Cartoon Network:

 

Dere må ikke finne på å se på Naruto på CN!!!

Ikke det at jeg har noe imot kanalen, eller dubbing av tegnefilmer og anime, men jobben som har blitt gjort på Naruto slår alle rekorden i boken! De har ikke bare amerikanisert serien på en måte som ikke ligner grisen, de har faktisk erstattet all form for blodsprut/blodflekker med svette!!! Skjønn det den som vil.

Som alle her nok vet er ikke Naruto en av de mest blodige seriene på det japanske markedet, men det er heller ikke en serie for de aller minste i familien, men det er jo ikke Jhonny Quest eller Batman of the Future heller, men begge sendes i beste séertid alle ukedager... Og folk lurer på hva jeg har i mot Amerika når det kommer til anime og manga...

 

 

Slutter nå, før jeg driter meg skikkelig ut her...

Nei, for all del fortsett :wee:

 

Så enig, så enig!

Lenke til kommentar
Nei, for all del fortsett :wee:

 

Så enig, så enig!

Skal vi se om jeg har misforstått deg rett; Er du enig it at jeg burde stoppe før jeg driter meg ut? Eller er du enig i det andre våset jeg skrev der oppe?

Var enig i våset ditt selvfølgelig, hvis jeg ikke hadde vært det hadde jeg brukt en ironisk.gif ;)

 

Det ville sett slik ut:

---------------------------------

Nei, for all del fortsett :wee:

 

Så enig, så enig! :ermm:

---------------------------------

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...