Tha_Zaynt Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Fins det noen versjoner av MSN messenger eller lignennde prog. som man kan legge inn på skolelinux? Og i så fall, hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Anbefaler gaim eller amsn. Sistnevnte er bare msn, mens den første støtter mange forsjellige protokoller. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Er det en lang prosedyre å installere det på skolelinux, eller går det greit? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Er du bare elev så tviler jeg på at du har rettigheter til å installere noe som helst... Kan selvfølgelig hende at jeg tar helt feil, men det er vel ikke vanlig at elevene har lov til å installere ene programmer? Endret 23. august 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 root boksen :-D eller få admin til å installere. (installere er bare "apt-get install amsn") Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Q: What do I need to run amsn?A: Amsn is written in tcl/tk, so you just need a working tcl/tk interpreter (version 8.3 or later). You can get it at http://tcl.sourceforge.net. The interpreter is available for linux, windows and macintosh.Some additional features might require extra programs or libraries, like the docking icon, the Display Pictures or the SSL connection for MSN Protocol 9. Er dette helt nødvendig? eller er det lagt inn på skolelinux? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Q: What do I need to run amsn?A: Amsn is written in tcl/tk, so you just need a working tcl/tk interpreter (version 8.3 or later). You can get it at http://tcl.sourceforge.net. The interpreter is available for linux, windows and macintosh.Some additional features might require extra programs or libraries, like the docking icon, the Display Pictures or the SSL connection for MSN Protocol 9. Er dette helt nødvendig? eller er det lagt inn på skolelinux? tcl/tk har fulgt med alle distroer jeg har brukt. Men har aldri prøvd Skolelinux så skal ikke uttale meg. MEn det er jo bare å teste først og se om det går. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Er du bare elev så tviler jeg på at du har rettigheter til å installere noe som helst... export PATH=$HOME/bin:$PATH ./configure --prefix=$HOME ... Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 amsn kan man jo pakke ut og kjøre det fra den mappa. Vil tro at det fungerer Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 tcl/tk har fulgt med alle distroer jeg har brukt. Men har aldri prøvd Skolelinux så skal ikke uttale meg. MEn det er jo bare å teste først og se om det går. SkoleLinux == en minimalisert Debian-distro. Om det ikke er nødvendig for noe som ligger i systemet som SkoleLinux har laget, så følger det ikke med. (noe det ikke gjør når jeg sjekker en av mine boxer). Ikke prøv å installere noe på skolelinux-boxen uten tillatelse. Gå til IT-ansvarlig og spør om ikke han kan legge det inn (apt-get install amsn gaim kopete). Du kan friste med at brukerne trenger litt ekstra programvare for å bli kjent med Linux (det gjorde jeg og installerte 150 småspill) Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 hvis du ikke får lov til å innstallere det, evt. befinner deg bak brannmur (sånn som meg) så kan du åpne din favoritt-nettleser, og skrive inn http://webmessenger.msn.com fungerer bra for meg i opera selv om det står at den ikke er støttet Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Om du bruker mye IRC, så burde du prøve bitlbee.. www.bitlbee.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå