jonni_70 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Er dette et bra hovedkort? Eller er dette et bra kor? Det er ikke plass til større hovedkort i kabinette mitt en disse. Er VIA noe bra eller? Endret 23. august 2004 av jonni_70 Lenke til kommentar
jonni_70 Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Hva er best av VIA og nforce 2? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hva er best av VIA og nforce 2? Vil driste meg til å si at nVidia er best, på socket A plattformen hadde VIA en god del stabilitetsproblemer og som en følge av dette tok nVidia over markedet med sitt nForce2 (med unntak av absolutt lavpris markedet). På socket 754 og 939 (og 940??) har det gjevnet seg ganske mye, men VIA har fremdeles litt problemer med enkelte RAM-brikke og litt nedsatt ytelse på HD-kontrolleren, så for mange er nForce3 det klare valg, selv om VIA K8T800Pro tar grundig innpå (ihvertfall på klokking). De to kortene du har foreslått er begge basert på VIA K8T800 non-Pro brikkesettet (K8M800 har integrert skjermkort) som har en del problemer med spesielt TwinMos minne (og andre litt billigere typer). nForce3 250(Gb) er det beste valget i dag for ytelse og stabilitet (og sikkerhet på Gb-utgaven) på socket 754 og 939 plattformene. Lenke til kommentar
jonni_70 Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Siden det bare er via i den størrelse hk socket 754, som passer i mitt kabinett bør jeg heller kjøpe et socket A hk med nforce2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå