kitzo Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ønsker å gå til anskaffelse av et stille kabinett, men det trenger ikke være totalt lydløst. Ønsker ikke å bruke masse penger på det. Jeg har sett litt på Antec Sonata, men jeg lurer på om f.eks. AOpen H600B vil kunne gjøre samme nytten til en rimeligere pris? Er den noenlunde stillegående? Jeg er klar over at hva slags innhold man har betyr mye her, og jeg skal gå etter produkter som er relativt stillegående. Jeg har ikke så lyst å gå så mye over 1000kr, men godtar Antec Sonata-prisen, er et andre kabinetter som jeg bør vurdere? Jeg takker for tips. Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Har hørt mye godt om Antec Sonata, jeg vil si at det ikke er et dårlig alternativ Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg hadde valgt AOpen H600B. Dette har en veldig stillegående PSU, og er ganske praktisk. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg har et Aopen H600B, og det er som sagt stille og pent. Eneste problemet jeg ser er dårlige vifte-griller og behovet for no-vibes rammer for HD. PSU'en er like bra som sitt rykte. Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Henger meg på Aopen 600B "bølgen". Har et selv, byttet ut viften med en papst 26 dB og vips, så var PSU enda mer stillegående. (Ikke anbefalt i alle tilfeller pga. varmeutvikling hvis man belaster PSU mye.) Aopen 600B PSU'n Samme PSU her også: Les om papst vifte her. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det er denne Psu'en som står i. Men det er å og si den samme. Den har kabelstrømper på alle ledningene, og det er jo et stort pluss. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 har selv antec sonata, og må si det er genialt. Veldig stille og behagelig kabinett. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 AOpen H600B er veldig praktisk kabinett ja. Harddisk mounteren kan snus mot siden slik at du slipper å ligge med hodet inn i kabinettet hvis du skal ta ut HD'en. Det er også 5 vifte-brønner (1 installert fra før av) Kan få med 'See trough' panel som er sidedør med blankt glass. Kjenner en som har det og han er veldig fornøyd. H600B får du veldig mye for pengene.. Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 AOpen H600B koster jo rund 400kr mindre. Så i forhold til pris er kansje den en bedre anbefaling, siden du ikke har tenkt til å bruke så mye penger på et kabinett Lenke til kommentar
kitzo Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Takker for svar så langt. Ser ut som H600B er et greit valg, men lurer på en ting til: Har PSU til H600B strømkontakter til SATA disker? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Den har nesten helt sikkert ikke det, men det kan jo være at de har fått det nå i det siste, siden fortron\sourse har begynt å komme med det. Produktsiden til Psu'en Men det er jo ikke noe problem å skaffe en overgang. Lenke til kommentar
kitzo Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Da takker jeg for verdifulle tips, så skal jeg vurdere de og se hva det ender opp med. Lenke til kommentar
LooD Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jeg kjøpte meg ett Antec Sonata i sommer, og jeg er veldig fornøyd med det. Serial-ATA strømkontakter, kabelstrømpe på atx-kontakten, genial diskmontering og en meget stillegående strømforsyning. Jeg har installert en 12cm papst i front også, og gått til innkjøp av en rheobus til 250kr for full kontroll over alle vifter. Selv når jeg kjører ned alle viftene til "lydløs" hastighet stiger temperaturen i kabinettet omtrent aldri over 35 grader. Det er også 5V kontakter på psu for å kunne kjøre kabinettvifter på lav hastighet uten ekstra investeringer. Ellers så synes jeg det er praktisk med dør i fronten, særlig hvis man har gamle cd-enheter som ikke matcher i farge....eller har en viftekontroller med litt for mange voldsomt skarpe blå lysdioder på... Kjøpte mitt på databutikken.com, siden de hadde jubileum og fri frakt på ordre over 500,- (har vel gått opp til 1500,- nå). Jeg gir dette kabinettet tommelen opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå