LaStrada Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei! Satte opp smoothwall egentlig bare for å teste hvordan det fungerte, for jeg tenkte å skaffe meg en dårlig pc og sette det opp der. Men men, nok om det.. Når jeg satte det opp skjønte jeg egentlig ikke hva jeg skulle skrive inn hvor, altså IP og alt det der.. "Red", skal det være den kabelen til modemet? Og "Green" skal være kabelen til nettverket (switch i dette tilfellet) ? Har tele2 privat 1024/256 linja.. Hva skal jeg skrive inn hvor? Eller er det meninga at noe skal skje automatisk? Skrudde på DHCP, men skjedde ikke no da heller! Alle pcene får 169 ip'er. Noen som kan forklare meg hva jeg har gjort galt, eller hva som må gjøres? Jeg er ikke ekspert når det gjelder Linux, men skal begynne å gå over til Linux på den bærbare og etter hvert sette opp en server! Takker for svar! Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg bruker ip-cop, og det er stort samme opplegget undet innstallasjonen. Den guiden som du finner på hjemmesiden er viktig å følge. Ellers er det mye å se under oppstarten, motar den feks. ip fra isp? Skal du bruke statisk ip? Finner du den i briowseren din, mao., fungerer dhcp'en i den? Får du pinget den lokalt? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Prøvde å følge den guiden da.. Ser ikke ut som om jeg mottar IP. IPen blir 192 eller no sånt, og jeg burde vel ha 193 (det er det jeg hadde som IP uten å bruke smoothwall) ? Eller stemmer det med 192? Jeg får ikke pinga servern, så det må være noe galt.. Og jeg skal ikke ha fast IP. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Sjekk om ISP har låst din ip mot Mac-adressen på nic. Sett eventuellt det nic'et du har i pc'en inn i linuxboxen som Red, hvis du ikke har intergrert nic på hk. Ring eventuellt til isp for å få dem til å fornye/release den bindingen de har mellom mac og ip. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Sjekk om ISP har låst din ip mot Mac-adressen på nic. Sett eventuellt det nic'et du har i pc'en inn i linuxboxen som Red, hvis du ikke har intergrert nic på hk. Ring eventuellt til isp for å få dem til å fornye/release den bindingen de har mellom mac og ip. Det skjønte jeg mye av Men men, skal prøve litt mer seinere / i morra, så vi får se hva det blir til.. Men uannsett, takk for hjelpa Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Fikk til ClarkConnect nå! Det er bare å anbefalle siden det fikser konfigurasjonene selv, noe smoothwall ikke gjorde... Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Er den gratis? Tenkte kansje å teste den. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Finner bare nedlastingslinker med krav om passord . Har du en link? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 http://www.clarkconnect.org/webapp/downloads.jsp Hjelper å lese det som står på hovedsiden vet du ..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå