million Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei! Jeg har en HP pavilion ze5244 som bråker noe inni granskauen. Det er et evig sus fra vifta, hvilket gjør det veldig slitsomt å jobbe på datamaskinen. Er det noen som har tips om hvordan man kan kvitte seg med dette problemet? Er det for eksempel mulig å klokke ned prosessoren og deaktivere/justere ned vifta? Er dette noe en stakkars amatør klarer alene eller må jeg levere inn maskinen? Maskinen er mye i bruk. Takk for svar! :o) Håvard Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Er det en Pentium 4 2.5 GHz i den maskinen? I så fall blir disse varme da det er en desktop prosessor. Men selv om den gjør PC-en varm så kan det hende at viften er gåen så jeg ville hatt de som solgte den til å se på den. Lenke til kommentar
million Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Jepp, P4/2,53GHz. Den har bråkt hele tiden siden jeg kjøpte den for et år siden. Så det er nok ikke noe galt. Mulig å klokke ned og så justere ned/kverke vifta? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Du kan jo alltids prøve SpeedFan, et smart lite program som lar deg justere vifter hvis programmet klarer å lese de forskjellige chip'ene på hovedkortet. Lenke til kommentar
million Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 (endret) ojojoj er det trygt? og hva bør prosessortempen ligge på? Endret 23. august 2004 av million Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ingen slike programmer er trygge hvis de blir brukt feil. Men prøv deg fram, jeg er ikke sikker på hva en P4 2.53 bør ligge på i temperatur. Lenke til kommentar
million Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Ok, tusen takk for hjelpen! Usikker på om jeg tør å prøve dette, men får se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå