Gå til innhold

==== Slettet ====

Crack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sjekket hvor stor oppløsning du kan kjøre på 54"'eren da? Tror du vil bli skuffet på det området.

Liten vits å kjøre stort tv dersom maks oppløsning er 1024*768, og du vil ha kontroll på mange vinduer samtidig. Skarpheten vil bli bedre på LCD skjermer også.

Lenke til kommentar
En 54 tommers tv skjerm må vel romme mer enn en 17 tommers pc selvom de har samme oppløsning?

Absolutt ikke... Oppløsningen er det som bestemmer hvor mye du får plass til. MEN bildet vil bli mye større og se enormt klumsete ut på en 54-tommer.

Du kan øke oppløsningen inn til en del plasmaskjermer slik at det blir plass til mer, men da vil du oppleve uskarphet pga. pixler slås sammen på en mer eller mindre avansert måte.

Lenke til kommentar
Hva vil være best å kjøpe av to 17/19 lcd skjermer eller 20/21 tommers? Vil det bli stor forskjell da det blir en del dyrere?

2 ganger 1600*1200 oppløsning rommer velganske mye?

Du kan si det sånn at det er et mareritt å gå tilbake til èn 20" etter å ha hatt to på skrivebordet ;)

Lenke til kommentar

Først: jeg har ikke peiling på mac.

1. Hvis du skal ha mange viduer oppe samtidig så er 2 eller 3 skjermsløsning tingen for deg. Ihvertfall hvis 30" har er en 4:3 skjerm eller liknenende, noe den mest sannsynlig er. Da vil du fortsatt ikke kunne maksimere viduer på "vanlig" måte (vanlig måte = at du slipper å "tile horizontally/vertically). Med 2 eller 3 skjermer så kan hver skjerm få maksimert vinduene på "vanlig" måte (et vindu skjerm), eller strekke det over begge/alle skjermene.

Ikke glem det at 17" og 19" har samme oppløsning, 1280*1024 (tror at apple har noen 19" med høyere oppløsning, men disse er dyre). Du vil altså ikke få mer plass på en 19" enn en 17", bare større bilde. SÅ det kommer ann på hva du synes er best. Hva med evt 3 stk. 17"? Det er faktisk ganske rimelig, og du får mye plass ((1280*1024)*3=3932160 pixler). Ellers ville jeg kanskje gått for 2stk 20" med 1600*1200 oppløsning, dyrt, men mye plass ((1600*1200)*2=3840000).

Kort fortalt, jo flere pixler jo mer kan du vise, så 3stk 17"(eller 19") vil gi deg flere pixler og muligheten til å maksimere 3 vinduer samtidig, og er en relativt rimelig.

Uansett så er det feil å "plusse sammen" antall tommer på en skjerm og tro at det er det du får, 2stk. 19" vil ikke bli 38, men ca 30".

2. Kommer helt ann på hva du skal bruke det til, 2 skjermer, 3skjermer, spill, tung 3d osv. Nok en gang, kan ikke mac.

3. Vet ikke.

Sikkert mange skrivefeil, men jeg måtte forte meg...

Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker helt feil, så kan ikke en iBook kjøre på høyere oppløsning enn 1024x768 på skjermutgangen (med mindre man "hacker" firmwaren). Det betyr at man ikke får utnyttet en evt større lcd-skjerm (17", 19" osv).

I tillegg er jeg veldig usikker på om en iBook støtter en flerskjermløsning. Tror det beste er om du forhører på forumet til www.amac.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...