crimzon Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Heisann! Har et lite problem med det trådløse nettverket mitt her. Har 2 stk pcer (en laptop og en stasjonær) og en SMC router. Kjører et åpent nettverk, uten noe form for sikkerhet. Problemet er som følger: Den bærbare får kobla seg mot det trådløse nettverket uten problemer. Derimot sliter jeg med den stasjonære pcen. Den finner koblingen, men greier ikke å koble seg til. Oppsettet er klin likt på begge pcer, bortsett fra at den stasjonære pcen ikke har 2 protokoller som den bærbare. Disse protokollene heter: - AEGIS Protocol (IEEE 802.1x) v.2.2.1.0 - WLAN Transport På den stasjonære, har jeg kun TCP/IP protokollen. Er de to nevnte protokollene vitale i et trådløst nettverk? Hvor finner jeg disse eventuelt? Håper på svar! På forhånd takk! Lenke til kommentar
jugg Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Bruker du kun windows til konfigurering? Eller bruker du medfølgende software til trådløse nettverkskort? Lenke til kommentar
crimzon Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Har prøvd begge deler på begge pcene. Bruker windows konfigueringen på laptoppen, der det fungerer glimrende... Lenke til kommentar
jugg Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 prøvd å bytte de trådløse kortene også? .. da kan du ihvertfall utelukke at det er noe galt med kortet ihvertfall ... ! Lenke til kommentar
crimzon Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Vel, det er litt vrient å få det innebygde kortet fra den bærbare, inn i den stasjonære Men er det ingen som veit om de protokollene jeg nevnte, er så vitale at nettverket ikke vil virke på den stasjonære? Lenke til kommentar
jugg Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 De er ikke nødvendig.. min bruker følgende protokoller: -client for microsoft networks -file and printer sharing for ms networks -qos packet scheduler og -internet protocol tcp/ip har ofte hatt det problemet du nevner: at den finner det trådløse nettet, men at den ikke vil koble til... dette har alltid latt seg ordne for meg ved å slå av windows sin kontroll over trådløst nett, og installere medfølgende software! MEN ... hvis du laster ned og installerer SP2 til windows XP har du en god sjans til å løse problemet ditt .. litt bedre trådløs håndtering der, og det har hjulpet meg før også! (Hadde veldig lyst å få det til å funke uten å installere ekstra software en gang) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå