Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

1349 Tilkobling? Jeg trenger LAN, dammit!


Anbefalte innlegg

Har nå akkurat resinstalert windows på hovedpcn ette et hardiskbytte, og skulle til å laste ned oppgraderingene for å få systemet opp to date, da jeg plutselig oppdagen at LAN tilkoblinen min var borte. Tilbake fant jeg bare noe som het 1349 tilkobling. Denne virker som er virituell eller noe siden den ikke blir deaktivert når jeg trekker ut nettverkskabelen(ja....har skjekket at den funker...routeren funker finfint på alle andre maskiner og ledningene lyser i begge ender (statuslysene).

Mitt spørsmål lyder som følger: Må jeg legge til nettverkskoblinen manuelt? Siden den tydeligvis IKKE er der...har prøvd å plugge koblingen ut og inn men s jeg var inne i windows, men fikk ikke noe respons i det hele tatt! Noen glupe folk med glupe ideer? :dontgetit:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1394 er noe annet ;-) Firewire eller noe ..

LAN connectionen din skal ikke forsvinne .. noe er galt,

og man legger ikke inn sånt selv nei ..

 

bruker du et PCI-LAN-kort? eller innebygget i hovedkortet?

 

sett etter ukjente enheter i Device Manager?

se om du finner noe under Network Adapters eller ved gule spørsmålstegn i device manager!

 

mvh Jørgen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problemet selv.

1349 = firewire

Det jeg måtte gjøre var å gå inn i kontrollpanel - system - maskinvare - enhetsbehandling - nettverkskort.

Der vil du mest sansynlig finne et eller annet som ikke er installert skikkelig.

Gå på oppdater/installer driver, putt inn cd-en som fulgte med hovedkortet.

Burde ikke være noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Vel...tviler på at det er feilinstalert eller no siden det er integrert i HK....

Fant forøvrig 4 ukjente enheter som det ikke står hva er for noe (som alle befinner seg på pci buss-0...hva enn det vil si...). Noen smarte ideer nå?

Skal jeg teshe å sette inn et ekstra nettverksort? Eller er det heller waste siden jeg allerede har et... :cry:

Lenke til kommentar

Løsningen er enkel. Drivere for Ethernet nettverks kort er ikke installert. Finn fram CD'en som fulgte med PC'en eller Hovedkortet, sett den inn og innstaller drivere for nettverks kortet.

 

1394 = Firewire, kan kjøre nettverk igjennom Firewire også ja, men ikke Internet uten overganger som jeg er usikker på om eksisterer.

Lenke til kommentar

Alle tingene som er ukjent i Device Manageren er ting som windows XP ikke har drivere til .. Vanlig at lydkortets drivere ikke er i XP også, LAN litt mindre uvanlig siden de fleste LAN kortene støtter en eller annen standard, men har du CD din? isåfall trenger du bare sette den i og sveive i gang installasjonene ;)

Lenke til kommentar
Vel...tviler på at det er feilinstalert eller no siden det er integrert i HK....

Fant forøvrig 4 ukjente enheter som det ikke står hva er for noe (som alle befinner seg på pci buss-0...hva enn det vil si...). Noen smarte ideer nå?

Skal jeg teshe å sette inn et ekstra nettverksort? Eller er det heller waste siden jeg allerede har et... :cry:

Har du ekstra nettverkskort+drivere, vil jo dette løse problemet ditt på 5 minutter.

 

Jeg, som har nForcebasert hovedkort, må legge inn Forceware-drivere før windows finner nettverkskortet mitt. Har du gjort dette (eller tilsvarende)?

Hvaslags hovedkort har du?

 

Mvh

Kjetil Høiby

Lenke til kommentar
Artig ;) .. Hex blir litt kortere

Jeg heter 4A9B7243656E ... hehe .. fin klang!

 

Off topic:

Yupp, vet, men så jobber en datamaskin med binær og ikke hex da. ;) hehe For oss "ekte datanerder". :)

 

On Topic:

Beste er å laste ned nyeste versjon fra nettsidene til HK leverandøren, da får man siste versjon med bug-fixes og optimalisering etc.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...