Gunnar_ Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Dette er situasjonen: Jeg har en server som kjører 24/7 som er koblet til nettverket med TP, men siden jeg nå snart skal kjøpe laptop så lurer jeg på om jeg bare trenger å sette et PCI WLAN kort i serveren for å få laptopen på lokalnettet. Altså om et vanlig WLAN kort kan fungere som "basestasjon", og om dette fungerer med mange laptoper mot dette kortet. Jeg regner med at dette skal fungere helt fint, men siden jeg er en kobber person, så har jeg enda ikke prøvd meg på noe trådløst og vil ha denne teorien bekreftet/avkreftet. ---- Også lurer jeg på om noen vet om hvilke PCI WLAN kort som er "best" og hvilke som gir mest for pengene. Og om noen vet om en billig Gb switch med minst fire porter som holder hastighetene den lover? På forhånd takk Lenke til kommentar
jugg Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Det lar seg sikkert gjøre ved å først stille inn Wireless Connectionen din til å være 'ad-hoc' (dvs bare løse kort rundt om - ruterløst ), og deretter bridge connectionene 'Local Area Connection' og 'Wireless Connection' ... (På serveren selvsagt) MEN ....... et trådløst aksesspunkt koster jo ikke stort mer enn et trådløst nettverkskort etter mitt syn er det de som er aller billigst som gir mest for pengene .. Alle har fungert glimrende for meg, og jeg har bare kjøpt de billigste.. ;-) f.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110486&cks=PRL men hvis du skal overføre mye filer trådløst lokalt mellom laptop/server/andre maskiner, bør du kanskje ha 54mbit eller mer hvis det lar seg gjøre, det går uansett ufattelig mye treigere enn hva det gjør med kabel!! jeg bruker usb-dongler, de er grei, slipper du å ha ledig PCI + at du slipper åpne maskinen hvis du ska bytte på den med andre! mvh Jørgen. Endret 23. august 2004 av jugg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå