AndersT2 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Sjekket kjapt på Komplett, med så ikke noe, når kommer AMD med PCI Express? og da er det vel sokkel 939 som gjelder for AMD 64? En jeg kjenner vil oppgradere, og er AMD patriot, vil helst ikke gå over til Intel (?), men vil ha kjappere pc NÅ Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ikke noe pci-express på amd HK å få ennå dessverre. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 noen som husker når det kommer? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Vil ikke dra deg off-topic, men du er klar over at en socket 939 med PCI-E vil ha ekstremt lite, eller inget overtak i ytelse i forhold til en socket 754 med AGP? Å vente på de to teknologiene for ytelsens skyld er derfor helt hull i hodet. Les en del tester der de sjekker ytelsesforskjeller. AGP et ørelite grann raskere en PCI-E i de fleste spill, og socket 939 gav et sted mellom 1-3% bedre ytelse enn 754, minst da i spill/multimedia. Skal du vente på disse to teknologiene for hovedkortet ditt, så bør det derfor være fordi du ønsker å ha muligheten til å basere din neste maskin på samme hovedkort. Eller bare kaster du ut penger som du heller kunne brukt på bedre hardware i stedet. Selv kjøper jeg alltid nytt HK når jeg skal ha ny maskin uansett, så for meg f.eks. er det ingen vits. Tror mange gjør det samme også. I tillegg bør du faktorere inn at prosessorer til 939 er mye dyrere (og muligens også grafikkkorene til PCI-E, men det er vanskelig å si siden så få er kommet på markedet enda). Til slutt er utvalget at produktene for disse to teknologiene også mye dårligere enn om du gikk for 754 og AGP. Håper det informerte litt. Tilbake på topic, så tror jeg realistisk sett du må vente i minimum 2 mnd til får du muligens kan se snurten av de første AMD HK'ene. Ingen garantier der dog, siden dette virker det som de utsetter like ofte som HL2 release datoen -Stigma Endret 23. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 er jo ikke lenge før nforce 4 kommer blir spennende å se hva det gjør med ytelesen Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Vil ikke dra deg off-topic, men du er klar over at en socket 939 med PCI-E vil ha ekstremt lite, eller inget overtak i ytelse i forhold til en socket 754 med AGP? Dette spørs jo helt ettr hva du skal bruke PCI-Express til da, dersom du bare skal bruke dette til grafikk-kort, er det jo som du sier lite å tjene. Dersom du imidliertid vil ha et gbit-kort og kanskje en kontroller kan du snart få problemer med hastigheten på pci. I tillegg til den praktiske funksjonen ved å kunne kjøpe nye tilleggskort til pcen som du kan bruke i en nyere pc. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jo, stemmer forsovidt det. PCI-E har andre bruksområder også, men for 99,9% av brukerene så vil de ha det til grafikk-kort. Jeg tok meg frihet til å annta at det var dette trådstarter også ville ha det til -Stigma Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Om trådstarter tenker på SLI og å kjøpe til et ekstra grafikk kort etterhvert er det vel verdt ventetiden.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Grunnen er at han vil ha nytt system i dag, men alikevell ikke måtte ha nytt igjen neste gang skjermkortet er gammelt, derfor PCIe. Så da ble det dette systemet, hva syntes dere? HK: Abit AG8-3rd Eye CPU: Intel P4 550 - 3.4 GHz RAM: Corsair Twinx 1024 - 4000 GPU: Sapphire - X600XT - 256 mb - vivo Letet på flere sider, men fant ut at Komplett var billigst, noe som var første gang for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå