Gå til innhold

6800 og x800 pro overlay og oppløsning

magnusr

Anbefalte innlegg

Kan 6800 ha 2 skjermer i clone modus med overlay på? Altså ha 2 skjermer. Så åpner en media player og samme filmen på begge?

Kan 6800 ha forskjellige oppløsninger på 2 skjermer i clone mode?

Kan x800 pro ha 2 skjermer i clone modus med overlay på? Altså ha 2 skjermer. Så åpner en media player og ser samme filmen på begge?

Kan x800 pro ha forskjellige oppløsninger på 2 skjermer i clone mode?

Har et 9700 pro nå, det støtter ikke overlay på 2 skjermer. Bare hovedskjermen viser filmen, mens den andre bare viser media player med sort der filmen skulle vært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 6800GT. Jeg kan velge oppløsning på begge skjermene individuelt. En fin funksjon er at en kan sette det opp slik at hvis du skyver musen utenfor høyre side vil den dukke opp på tvèn. Dvs. at hvis du starter MediaPlayer og fører den ut av monitoren til høyre, vil den komme inn på tvèn. Dobbelklikker du så på MediaPlayeren vil den bli fullskjerm på tvèn mens monitoren er som vanlig. Du kan gjøre hva du vil på monitoren mens filmen ruller på tvèn. Genialt!

Ble kanskje litt teskje- forklaring, men du fatte sikkert.

Lenke til kommentar

Det jeg tenker på er at jeg har en prosjektor kobla til med dvi pluggen. Dette er primær skjermen. Så har jeg en 8 meters monitor kabel til en crt skjerm som står en annen plass i rommet. Dette er sekundær skjermen.

Jeg ønsker å ha en nøyaktig clone på crt skjermen.

Jeg ønsker at crt skjermen skal ha 1280x960 mend prosjektoren holder 1024x768.

Så starte en film (ikke i full screen). Og at filmen da skal kunne vises på begge skjermene.

Hvem er best kandidat for dette x800 pro el 6800?

Lenke til kommentar
Det jeg tenker på er at jeg har en prosjektor kobla til med dvi pluggen. Dette er primær skjermen. Så har jeg en 8 meters monitor kabel til en crt skjerm som står en annen plass i rommet. Dette er sekundær skjermen.

Jeg ønsker å ha en nøyaktig clone på crt skjermen.

Jeg ønsker at crt skjermen skal ha 1280x960 mend prosjektoren holder 1024x768.

Så starte en film (ikke i full screen). Og at filmen da skal kunne vises på begge skjermene.

Hvem er best kandidat for dette x800 pro el 6800?

Jeg vil tro at 6800 er lettere å sette opp, det er i alle fall min egen vurdering av Nvidia frem til nå, syns ATi sitt program er mere komplisert. Men for alle del, begge kort er knallgode! ;)

Lenke til kommentar

Litt usikker på åssen jeg velger forskjellig oppløsning i clone mode med 9700 pro kortet jeg har nå. Ikke under display arkfanen i alle fall.

Med begge skjermene på 1024x768 nå. Så klikker jeg på en avi fil. Og vips så har jeg media player opp og spiller film på primært skjermen (prosjektoren). Menne på andre skjermen ser jeg bare media player på samme måte men med sort vindu. Akkurat som første skjerm bare at der filmen skal rulle er det sort, mens på primær skjermen er det film i det vinduet.

Lenke til kommentar

At du ikke får bilde på projektoren er en begrensing i overlay, og så vidt jeg vet er vel den det samme for de nyeste kortene. Eneste måte å få bilde på begge skjermer med overlay er i clone mode som du skriver, men da med samme oppløsning på begge skjermer. Er det mulig å ha forskjellig oppløsning i clone mode? Ellers kan du bruke vmr9 istedet for overlay, som muliggjør video på flere skjermer samtidig.

Lenke til kommentar
Jeg har 6800GT. Jeg kan velge oppløsning på begge skjermene individuelt. En fin funksjon er at en kan sette det opp slik at hvis du skyver musen utenfor høyre side vil den dukke opp på tvèn. Dvs. at hvis du starter MediaPlayer og fører den ut av monitoren til høyre, vil den komme inn på tvèn. Dobbelklikker du så på MediaPlayeren vil den bli fullskjerm på tvèn mens monitoren er som vanlig. Du kan gjøre hva du vil på monitoren mens filmen ruller på tvèn. Genialt!

Ble kanskje litt teskje- forklaring, men du fatte sikkert.

Dette er en del av windows, det kommer ikke an på hvilket skjermkort som står i (det må ha tv-ut eller to skjermutganger selvfølgelig)

Lenke til kommentar

HEi jeg fikk video på prosjektoren som var primær skjerm. Men ikke på crt skjerm som var sekundær skjerm. Begge i clone mode på samme oppløsning.

1. på hoved skjerm (prosjektoren) fikk jeg media player ramma med video i.

2. på crt skjermen fikk jeg media player ramma med sort i.

Ja begynner å lure på om det ikke er en begrensning som er lagt på......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...