Gå til innhold

50%plexi, 50%tre. [ferdig]

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har som de fleste på 15år her på forumet startet på skolen igjen.

Skole=timer

Timer=bla. sløyd.

I sløyd i 10.klasse her hvor jeg bor er det slik at man kan lage hva man vil.

Jeg har da bestemt meg får å lage et kabinett av tre og plexi.

Tingen er den at siden det er avgangs karakter det er snakk om så kan det ikke bli slik som de fleste her ville ha laget det.

Bilder:

Jeg er ikke akkurat mester i sketchup(sikker feil stava) men dette vil gi dere en liten pekepinn.

vinkel1.bmp.jpg

vinkel2.bmp.jpg

vinkel3.bmp.jpg

vinkel4.bmp.jpg

I toppen av plexi skal jeg risse inn min avatar.

Har planer om å belyse toppen med 12 5vleds slik at motivet vil gløde.

Jeg må nok også risse inn noe i treverke pga karakter, men det skal seff ha noe med data og gjøre..:p

Dd-rom'en er ikke slik som på bildet. Fikk tak i en som har samme funksjon som de du har i bilen. Altså bare putter cd'en in.

Kommer mest sannsynelig med en update i morra.. har sløyd på tirsdager.

eidt: endret topic.

Jeg gjør dette hjemme nå. skolen flyttet meg, slik at jeg ikke har sløyd før uke 43.

Edit 2: bilder av det ferdige resultatet: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=286609&st=80

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette kan bli bra..

holdt ikke du på med et annet prosjekt for ikke så lenge siden?

jo og holder på. men siden jeg uansett skulle lage dette så kunne jeg gjærne lage en worklogg ut av det sammtidig.

her må jeg jo gjøre noe heletiden siden det blir gjort på skolen.

Lenke til kommentar

Uhhhm. ser bra ut. Driver selv å tenker på hva jeg skal gjøre (går selv i 10 klasse) Har fått en ny K&H lærer som virker grei. Han kan ikke å strikke men sløyd ol. var vist mere hans greie (sa han). Med K&H læreren(e) jeg har hatt de siste årene er dette en revulosjon :p . Jippi-lærer som intreserer seg for noe av det samme som meg! :woot:

Hvor mange timer får dere på arbeidet?

Lenke til kommentar

Et lite tips er å gjøre hardwaren under GODT tilgjengelig! Jeg hadde nemlig problemer med ledninger og tilgjengelighet med mitt lego kabinett når jeg brukte samme oppsett: "HK oppovervendt med resten av HW under"

Du skal vel også ha masse LEDs oppe som lyser ned på HK (har du et utseende messig fint HK?) og noen som lyser "inn" i plexien!! Jeg anbefaler blå LEDs siden jeg syns blått er rått, men tilpass dem til HK fargene. En annen god ide angående LEDS: UV leds og tegne noen av kretsene med UVpenn! FET effekt, så det på bit-tech ellerr noe.

DIGG prosjekt. Litt utenom det standard liksom, selv om den er 6 vegger og 90 graders vinkler!

Stå på, jeg følger med! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg ser de her uten problemer.. ;) Men ja, bmp.jpg er nok et nydelig format..

bmp. jpg er engentlig et format :blush:

lagrer bildene som bmp og konverterer dem til jpg.

der får står det det. bmp er da en del av filnavnet.

men nå til alvor :p

neeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiii :realmad::realmad:

trur du ikke skolen flytta meg eller.. skal fortsatt ha sløy i 24 uker, men ikke før nærmere jul.

men jeg kommmer til å lage kabinettet hjemme da seff.. :p

derfor blir det ingen update i dag, men jeg regner med å få noen deler fra hammar i morra..

Et lite tips er å gjøre hardwaren under GODT tilgjengelig! Jeg hadde nemlig problemer med ledninger og tilgjengelighet med mitt lego kabinett når jeg brukte samme oppsett: "HK oppovervendt med resten av HW under"

Du skal vel også ha masse LEDs oppe som lyser ned på HK (har du et utseende messig fint HK?) og noen som lyser "inn" i plexien!! Jeg anbefaler blå LEDs siden jeg syns blått er rått, men tilpass dem til HK fargene. En annen god ide angående LEDS: UV leds og tegne noen av kretsene med UVpenn! FET effekt, så det på bit-tech ellerr noe.

som jeg nevte tiligere skal jeg risse inn avataren min i toppen av "plexi delen" hvis du skjønner. derfor skal jeg sette masse leds i toppe så plexi'n vil gløde.

hadde planer om å bruke noen blå katoder men kanskje jeg tar led's i stede.. vi får se hva tiden bringer. :p

ser ikke bildene.. Ikke så rart siden de heter: http://img6.imgspot.com/u/04/235/17/vinkel1.bmp.jpg

bmp.jpg er sikkert ett fint format

hos meg så funker alle bildene.. til og med linken..

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

i dag blir det tid for update.

har satt sammen selve trekassa. den må finjusteres og pusses litt før jeg poster bilder. jeg har også laget et lite kort til led's slik at jeg får samla alle ledninger og slikt på ett sted. bilder kommer i løpet av dagen.

edit: det er slik at den lengste beinet på led er + punktet?

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

her er da bilder av det kortet osm jeg skal feste led's på.

gikk jo såklart tom får lodde tinn så jeg fikk bare lodda på 5v.

jeg er som dere kansje ser, ny innen lodding, men det funker.

miniP1010041.JPG

miniP1010042.JPG

eidt: kommer update ang. selve kabinettet i morra.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...