Digitize Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei folkens ! Jeg fikk idag min første shipment av det nye utstyret jeg har bestilt meg. Det var pakken fra Microplex som hadde ankommet på posten (Lian Li kabinett, noen IDE kabler og en driit tung CWT 550W PSU). Jeg fikk ordnet med kabinettet, montert "akvariumsdøren" fra Lian Li og satt inn PSU'en. Her kommer da også "problemet" (om det da er et problem ?). På PSU esken fra CWT står det "Pentium 4 - Testet to comply with CR & FCC Standards". Det som da slår meg er "Herregud, dette er jo laget spesifikt for P4 og kommer ikke til å funke på min kommende AMD FX-53/FX-55 (kjøper FX-53 dersom ikke dukker opp noe nyss om 55'ern innen 2 uker ....). Inne i brosjyren står det masse pentium 4 relatert propaganda (bla. om disse 12v greiene til Pentium 4), men det står også "complies with Intel ATX 2.03, ATX 23v, and AMD microprosessors". AMD biten er ikke spesifisert yttligere. Spørsmålet til expertpanelet blir jo da som følger ; Har jeg kjøpt katta i sekken her, eller vil dette komme til å fungere aldeles glimrende på MSI K8N NEO2 hovedkort (Socket 939) og AMD FX-53 ? Link til det aktuelle PSU'et jeg har kjøpt (995,- kr hos Microplex) ; http://www.yeongyang.de/products/power_sup..._cwt-550adp.pdf Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Stod akkurat det samme på min gamle PSU.. Den fungerte glimrende på AMD Athlon XP... Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Den kommer til å fungere ypperlig i ditt system. Vet ikke hvorfor det er så mye P4 propaganda i manualen. En PSU er en PSU. Skal ikke ha noe å så hvilken CPU man har. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det var Intel sine P4 prosessorer som først krevde den ekstra 4 pins kontakten i powersupplyet... Derfor står det "P4 kompatibel". Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Den kommer til å fungere ypperlig i ditt system. Vet ikke hvorfor det er så mye P4 propaganda i manualen. En PSU er en PSU. Skal ikke ha noe å så hvilken CPU man har. Ok, da slår jeg meg til ro med det ! Takker og bukker for alle svar ! Mvh. Digitize Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det vil fungere ypperlig slapp bare av, eneste som kan være problemet er om du har en p4 og en psu uten den ekstra 4 pins kontakten. Men det problemet har ikke du. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Den kommer til å fungere ypperlig i ditt system. Vet ikke hvorfor det er så mye P4 propaganda i manualen. En PSU er en PSU. Skal ikke ha noe å så hvilken CPU man har. Ok, da slår jeg meg til ro med det ! Takker og bukker for alle svar ! Mvh. Digitize Det kan du trygt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå