Gå til innhold

HOI! skal ha ny pc til en 20k...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pur spill pc... og skal ha "the works"...med andre ord, ALT!

:p

og vil ha x800xt for det har jeg hørt er så bra... :roll:

EDIT: og vil IKKE ha den pc'en... vær så snill å gi meg en annen, med blant annet 939 pins istedenfor ræva 754... er jo toveis int. minnekontroll på 939'n.. dessuten skulle snart den 939 pins oppsettet bli billigere så de kunne nå andre enn bare fanatikerne..

gi meg et godt oppsett slik at jeg får brukt de 20-30k jeg har...

helst en 17''lcd (ikke 19) fordi de er nede i 16 ms... noe som er ganske bra hvis du skal spille...

vannkjøling er heller ikke å forakte... kanskje en raptor disk også? OCZ rammen er jo ganske bra, men har ikke tenkt å klokke..

hadde vært fint...(hilsen irritert lillebror) :cool:

Endret av colakork
Lenke til kommentar
Pur spill pc... og skal ha "the works"...med andre ord, ALT!

:p

og vil ha x800xt for det har jeg hørt er så bra... :roll:

EDIT: og vil IKKE ha den pc'en... vær så snill å gi meg en annen, med blant annet 939 pins istedenfor ræva 754... er jo toveis int. minnekontroll på 939'n.. dessuten skulle snart den 939 pins oppsettet bli billigere så de kunne nå andre enn bare fanatikerne..

gi meg et godt oppsett slik at jeg får brukt de 20-30k jeg har...

helst en 17''lcd (ikke 19) fordi de er nede i 16 ms... noe som er ganske bra hvis du skal spille...

vannkjøling er heller ikke å forakte... kanskje en raptor disk også? OCZ rammen er jo ganske bra, men har ikke tenkt å klokke..

hadde vært fint...(hilsen irritert lillebror) :cool:

Kan du la vær å snakke tull om at Socket 754 er dårlig? For det første er det jo ikke dårlig overhodet, men Socket 939 er mere fremtidsrettet grunent minnekontroller osv. Og for å få utnyttet det toviessystemet du snakker om, så må du ha Opteron prosessor som støtter dette..

Uansett, et Socket 939 oppsett med vannkjøling og en gig med minne (OCZ-brikker), en Raptordisk, og f.eks 2*250gb S-ATA disker, eventuelt Maxtordisken på 300gb med 16mb cache. Har selv ikke prøvd den, men det kommer vel etterhvert også dette ;) Vil anbefale Nec 1760NX som LCD-skjerm, grunnet at den er en meget god spillskjerm, og har DVI for krystallklart bilde.

Anbefaler og Samsung SyncMaster 710N, litt bedre specs enn Nec-skjermen, men denne mangler DVI. Så koster den og 1500 kr mindre omtrent. Den er ca like skarp og.. Henger heller ikke etter i spill. Et Lian Li kabinett er vel og på sin plass, og Logitech Internet Navigator tastatur, sammen med en Logitech MX510 og en fUnc sUrface matte! ;)

Forresten så kunne du og gått for et Socket LGA775 oppsett!

Men nesten samme specs, 3.0/3.2ghz, DDR2 minne (1gig) og det hovedkortet du syns var tøffest. Men da må du ha PCI express grafikkort og det koster noe mer enn AGP. Uansett, vurder begge to, du blir knallhappy uansett valg! ;)

Lenke til kommentar
vil jo helst begrense meg, så ikke la det gå over 30k...

:tease:

har ikke særlig peiling på data...skal si det, men jeg veit at jeg vil ha x800xt kortet... :blush:

kom med forslag vil noen har tid da...

på forhånd tusen takk... :w00t::w00t:

30000 er du gal hvis du skal ha en pc til spillig for 30000 må du kjøpe den av en slu jævel på elkjøp med ati 800XXl++ :thumbdown: kortet de selger der. du tenger ikke kjøpe en pc til 30000 det holder med 20000 ihvertfall.

da får du en syk pc og en rå skjerm.

kan du ikke gå på produktguide og sette opp et oppset du kunne tenke deg så kan sikkert vi hjelpe deg hvis det er noe som ikke passer sammen eller noe.

Lenke til kommentar
Det er litt mye urealisme ute å går; S 939, 2 GB ram, X800xt, 500 GB - 1 TB HD, 17" LCD for 20k?

Du har et poeng der, men gutten, og andre forumbruker kan vel drømme? :p

Et Socket 775 basert oppsett er meget mer realistisk i alle fall, da en slik cpu koster litt over 2000, mot S939 sine 3500-4000?

Ellers er det riemlig likt..

F.eks: Samsung SyncMaster 710N, som nevnt i posten over wh1te sin, koster 3600 ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

• Abit AG8 Mainboard for S775,DDR400 RAID

• Intel Pentium 4 540 3.2GHz/800 MHz/1MB

• Western Digital Raptor 74GB S-ATA

• Seagate 200GB S-ATA 7200RPM

• Hightech Excalibur Radeon X800 XT 256MB - PCIe

• OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum

• Thermaltake Silent strømforsyning 410W

• NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern

• Chieftec CX-04 serie m/dør Sort og sølv

• NEC 17" LCD MultiSync 1701 Svart/Sølv

Tot: 19 649,00 (inkl. mva.)

Lenke til kommentar

Kan kjøpe en slik pc som jeg har kjøpt. Jeg har betalt 15k. (uten skjerm)

Albatron K8X800proII K8T800 socket 745

AMD Athlon 64 3000+

Thermaltake Venus 12

2x 512MB TwinMOS twister cl2 PC3200

2x Maxtor 200GB s-ata (raid0)

Ati Radeon x800 pro

Fourton/Source 400w strømforsyning

+MASSE stasj(lys, tonnevis av vifter, Sunbeam acrylkabbinett, Masse uv-stasj osv.)

Jeg betalte 12000 for delene og 4000 for kabb, strøm og lys+++

Men du trenger ikke å ha lys og sånn, men et bra kabb til 1k og en bra psu for 5-700.

Og en skjerm til 5k.

Så tror jeg du får en bra pc.

Blir på ca. 19k. Resten sparer du til senere for oppgraderinger.

EDIT:

Du kan jo kjøpe et x800pro VIVO, og flashe det opp til xt

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

takk for alle replyene! og sorry for det der med lillebrodern.. :roll:

han sa det at s939 cpuer hadde toveis minnekanaler (eller noe sånt), trengte ikke opteron cpuer visstnok.. men men ikke vet jeg..,. :blush:

er det også sånnm at man trenger mye ram hvis man skal spille mye..?

har hørt at OCZ, Geil og Corsair er de beste! :p

penga spiller liten rolle... (og har jo bil, for den som bemerka det, så det er jo greit)... kanskje heller ikke så dumt å spare litt penger til oppgr. men tjener jo også såpass at det ikke burde være noe dumt problem det heller... :D

EDIT: hvor kan jeg finne hovedkort til s939 MED PCIe?? leiter litt her, men er jo så dårlig, så jeg finner jo ingenting...(?) :blush:

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...