ratrune Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hovedkort: ASUS P4S533 SIS645DX 6xPCI 3DDR-DIMM 1AGP 6CH-Audio Socket478 ATX - Pris: 1181,- (Databutikken.no) CPU: Intel Pentium 4 1.6 GHz Boxed Socket PGA478, 512kB "Northwood" - Pris: 1495,- (ITbutikken.no) Minne: DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) - Pris: 1688,- (Komplett.no) Tilsammen: 4364,- Denne skal klokkes. Er denne bra? Jeg trenger tips til stillegående kjølevifter til cpuen. Et par eksempler: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1254 eller http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX478B med en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=8412N2GM Takk for enhver hjelp! Lenke til kommentar
thoering Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Så bra ut det der. Men du skal ikke betale veldig mye mer for å få langt råere Corsair-RAM på quad.no Thermaltake Volcano 7 er nok en bra og billig kjøler det. Swiftech´s løsning gir kanskje 3-4 grader mer å gå på, men koster til gjengjeld det 3-dobbelte. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Så bra ut det der. Men du skal ikke betale veldig mye mer for å få langt råere Corsair-RAM på quad.no Thermaltake Volcano 7 er nok en bra og billig kjøler det. Swiftech´s løsning gir kanskje 3-4 grader mer å gå på, men koster til gjengjeld det 3-dobbelte. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 KJøp komponentene fra samme leverandør! Det blir mye enklere dersom du får problemer med enkelte komponenter! Hvis maskinen ikke virker, er det litt kjedelig å få testet CPU og HK hos 2 forskjellige steder! Mer porto og mer stress! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-05-03 11:49, spn skrev:Så bra ut det der. Men du skal ikke betale veldig mye mer for å få langt råere Corsair-RAM på quad.noThermaltake Volcano 7 er nok en bra og billig kjøler det. Swiftech´s løsning gir kanskje 3-4 grader mer å gå på, men koster til gjengjeld det 3-dobbelte. Er disse XMS brikkene langt råere? Står ikke XMS for eXtended Memory Speed? Altså at dette er brikker som faktisk selges som høyere hastighet enn det de faktisk er laget for? Dessuten må han da kjøpe fra enda en annen webshop..Det er opp til deg ratrune. Jeg liker Swiftyn best. Den er dyrere, ja, men også en del kraftigere, og av en eller annen grunn liker jeg ikke slike temp-styrte vifter som det er på Tt's. Jeg liker å ha kontroll på viftene mine liksom.. Lenke til kommentar
ratrune Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Kan jeg bruke Corsair 512MB DDR XMS2700 i mitt system da? For denne brikken virker jo helt råååå!! Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Det hovedkortet du har foreslått i innlegget ditt støtter DDR400 minne. Når du da vurderer å handle Corsair minnet, kan du like godt "ta den helt ut". Jeg ville kjøpt 3200 minnet! Lenke til kommentar
steinih Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hvis du skal klokke noe anbefaller jeg oxo at du heller kjøper 2*256 brikker med RAM... /steinih :smile: Lenke til kommentar
ratrune Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Er det bedre med 2 x 256 enn en 512 når man overklokker? For meg er det ikke noe problem å ha et par webshoper å forholde meg til. Må ikke absolutt kjøpe fra både ITbutikken, Komplett og Databutikken, det var bare for å oppgi priseksempler. Skal ikke kjøpe før om en måned eller tom, så prisene kan fortsatt gå litt ned :smile: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg ville brukt 1x512MB minnebrikke. I en kombinasjon med 2x256MB, er min erfaring at en ikke kan kjøre fullt så aggressive minneinnstillinger. Jeg har 2 stk 256minnebrikker som jeg kjører på temmelig høye FSB hastigheter. Når jeg kjører dem hver for seg, kan jeg kjøre dem på 1T-command. Men er de montert samlet, må den settes til 2T. Dette resulterer i noe redusert minneytelse. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg vil anta at han mener at med 2x256 så blir varmen fordelt lit mere en bare en 512 brikke. derfor er det bedre mde to isteden for 1 brikke. :smile: Lenke til kommentar
ratrune Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Nå ble jeg ikke litt klokere. Da må det være individuelt, kommer helt an på hk, cpu og slike ting da eller? Hva med en kabinettvifte som blåser inn i kabinettet, forhindrer ikke det litt varmegang i elementer på hket? Lenke til kommentar
qwer Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 "Most users of Corsair's memory like to put at least 512 megabytes of memory into their systems," stated Don Lieberman, Corsair's Vice President of Engineering. "We believe that these modules offer our customers the ability to hit the highest speeds possible. One 512 megabyte module will outperform two 256 megabyte modules built with the same type of components in nearly any given performance-oriented system." Valget er ditt. Lenke til kommentar
ratrune Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg tror vel jeg går for 512 brikke, når visepresidenten sier det må jeg vel stole på det! Men er det sikkert at jeg kan bruke xms3000 på hket Asus P4S533? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå