Rash Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Nå sitter jeg med pengene klar og venter på at Radeon x800xt kortene skal komme.. Det er jo ingen webshoper som har kortene for tiden. Irriterende. Jeg har valgt ut Hightech sitt kort fordi kjøleløsningen deres virker veldig bra. Test av det her Hvilke kort har dere valgt ut? André Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Før du i det heletatt lager en tråd, så kan du jo sjekke litt? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=286257 Lenke til kommentar
Rash Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 (endret) var det det jeg spurte om da? men ja, neste gang kan jeg undersøke litt mer.. Vet noen om når de kommer ut? Hvilke korter har dere tenkt å bestille? Endret 23. august 2004 av Rash Lenke til kommentar
insider Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) *err misforsto litt* Endret 23. august 2004 av insider Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg kommer enten til å gå for et Radeon x800 XT PE - Fordi pcutstyr.no selger dem til ca 4250Kr. (billigste å få tak i) eller... En Club3D x800 PRO VIVO fa MPX til ca 3500 - fordi den er den billigste med VIVO, og kan dermed softmoddes til XT PE. Eneste kriterie for meg var pris pga. jeg bryr meg ikek om bundelen, og jeg skal bruke vannkjøling uansett, så vifteløsningen betyr ikke noe for meg. -Stigma Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Venter på mitt jeg også. Jeg har bestillt Sapphire x800xt. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 ER jo noen som har fått sine X800XT kort her på forumet også da.. Til trådstarter, bra at du skal forbedre deg Lenke til kommentar
Rash Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 dette herenne softmoddingen...er det virkelig så lett som folk skal ha det til? skal det bare en "patch/crack" til for å få xt? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 dette herenne softmoddingen...er det virkelig så lett som folk skal ha det til? skal det bare en "patch/crack" til for å få xt? Du må flashe BIOS'en på kortet med en Gigabyte X800XT BIOS. Da får du enablet 16 pipelines. Men husk: Det er bare X800PRO VIVO kortene du kan gjøre dette med Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) dette herenne softmoddingen...er det virkelig så lett som folk skal ha det til? skal det bare en "patch/crack" til for å få xt? Du må flashe BIOS for å låse opp pipelinene ja. Alle x800 PRO VIVO (viktig at det er VIVO) kan tydeligvis låses opp slik, siden det er ingen som egentlig har feilet, så det er et fakta du kan regne med. Det fine er at det ikke er noe hardware-mod så du kan bare flashe tilbake for å reversere forandringene om du vil. Ingen butikk kan ta deg på dette om du returnerer kortet heller (om du er av den typen...). Om derimot en opplåst pro VIVO er helt identisk med en ekte XT PE etterpå er litt usikkert. Mye tyder på ja, men siden villigheten for overklokking varierer mye fra kort til kort uavhengig om det er "ekte" XT PE eller ikke, så er det vanskelig å gi en 100% sikker konklusjon. Å modde er ihvertfall veldig enkelt, dvs. det er så enkelt som du KAN få det når du først skal gjøre en såpass "seriøs" mod som dette, og ytelsen vil uansett øke enormt (uansett om du ikke klarer å kjøre en eneste MHz høyere ved overklokking, fordi du har fremdeles 33% flere pipelines). Det sagt, så har veldig mange klokket moddede VIVO'er langt forbi standard XT PE frekvenser. Enda lengre kan du trekke det om du er villig til en liten voltmod (som innebærer en liten kobling på kortet, men av den aller enkleste grad du kan få en "hard-mod"). Mer om det i andre tråder om du vil søke på det her på forumet. -Stigma Endret 23. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
OlafH Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det fine er at det ikke er noe hardware-mod så du kan bare flashe tilbake for å reversere forandringene om du vil. -Stigma Siden det bare er Gigabyte Biosen som overskriver hele flash området får du ikke stengt ned til 12 pipelines igjen om du skulle ønske det. Ikke det at jeg forstår hvorfor noen skulle ville det, men.......... Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvis dere er litt smarte venter dere noen måneder med å kjøpe et sånt skjermkort, ATi kommer med nytt skjermkort før jul engang, prisen på x800 XT vil synke betraktlig da.. Lenke til kommentar
Rash Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Hvis dere er litt smarte venter dere noen måneder med å kjøpe et sånt skjermkort, ATi kommer med nytt skjermkort før jul engang, prisen på x800 XT vil synke betraktlig da.. no can do. må ha det til hl2 komme! (forhåpentligvis snart!) Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvis dere er litt smarte venter dere noen måneder med å kjøpe et sånt skjermkort, ATi kommer med nytt skjermkort før jul engang, prisen på x800 XT vil synke betraktlig da.. Tror ikke prisene på x800XT kommer til å falle noe særlig fram mot jul. Den nye serien som kommer havner i mellomsjiktet, så mest sannsynligvis vil 9800Pro og XT forsvinne, og de nye kortene falle inn i det prissegmentet. Snodig at Netshop's XT IceQ kort ikke dukker opp i produktguiden, de er jo billigere enn Databutikken Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Tviler på at XT blir veldig mye billigere i den nærmeste tiden. Bare se på f.eks 9700 Pro og 9800 XT. Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Komplett har denne da! 13 igjen etter jeg bestilte ett... PowerColor Radeon X800XT Platinum Ed 256 AGP http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300669&cks=PRL Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jøss, på lager? Nice! Men jeg har allerede bestilt HIS... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Neida, Netshop skal få den ordren. Har bestilt en DDR Booster også. Lenke til kommentar
Mello Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Neida, Netshop skal få den ordren. Har bestilt en DDR Booster også. DDR Booster? den var ny, hva gjør den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå