Gå til innhold

Venter på x800xt kortene!

Rash

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg med pengene klar og venter på at Radeon x800xt kortene skal komme.. Det er jo ingen webshoper som har kortene for tiden. Irriterende.

Jeg har valgt ut Hightech sitt kort fordi kjøleløsningen deres virker veldig bra. Test av det her

Hvilke kort har dere valgt ut?

André :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer enten til å gå for et Radeon x800 XT PE - Fordi pcutstyr.no selger dem til ca 4250Kr. (billigste å få tak i)

eller...

En Club3D x800 PRO VIVO fa MPX til ca 3500 - fordi den er den billigste med VIVO, og kan dermed softmoddes til XT PE.

Eneste kriterie for meg var pris pga. jeg bryr meg ikek om bundelen, og jeg skal bruke vannkjøling uansett, så vifteløsningen betyr ikke noe for meg.

-Stigma

Lenke til kommentar
dette herenne softmoddingen...er det virkelig så lett som folk skal ha det til? skal det bare en "patch/crack" til for å få xt?

Du må flashe BIOS'en på kortet med en Gigabyte X800XT BIOS.

Da får du enablet 16 pipelines.

Men husk: Det er bare X800PRO VIVO kortene du kan gjøre dette med :)

Lenke til kommentar
dette herenne softmoddingen...er det virkelig så lett som folk skal ha det til? skal det bare en "patch/crack" til for å få xt?

Du må flashe BIOS for å låse opp pipelinene ja. Alle x800 PRO VIVO (viktig at det er VIVO) kan tydeligvis låses opp slik, siden det er ingen som egentlig har feilet, så det er et fakta du kan regne med. Det fine er at det ikke er noe hardware-mod så du kan bare flashe tilbake for å reversere forandringene om du vil. Ingen butikk kan ta deg på dette om du returnerer kortet heller (om du er av den typen...).

Om derimot en opplåst pro VIVO er helt identisk med en ekte XT PE etterpå er litt usikkert. Mye tyder på ja, men siden villigheten for overklokking varierer mye fra kort til kort uavhengig om det er "ekte" XT PE eller ikke, så er det vanskelig å gi en 100% sikker konklusjon.

Å modde er ihvertfall veldig enkelt, dvs. det er så enkelt som du KAN få det når du først skal gjøre en såpass "seriøs" mod som dette, og ytelsen vil uansett øke enormt (uansett om du ikke klarer å kjøre en eneste MHz høyere ved overklokking, fordi du har fremdeles 33% flere pipelines). Det sagt, så har veldig mange klokket moddede VIVO'er langt forbi standard XT PE frekvenser. Enda lengre kan du trekke det om du er villig til en liten voltmod (som innebærer en liten kobling på kortet, men av den aller enkleste grad du kan få en "hard-mod"). Mer om det i andre tråder om du vil søke på det her på forumet.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Det fine er at det ikke er noe hardware-mod så du kan bare flashe tilbake for å reversere forandringene om du vil.

-Stigma

Siden det bare er Gigabyte Biosen som overskriver hele flash området får du ikke stengt ned til 12 pipelines igjen om du skulle ønske det. Ikke det at jeg forstår hvorfor noen skulle ville det, men..........

Lenke til kommentar
Hvis dere er litt smarte venter dere noen måneder med å kjøpe et sånt skjermkort, ATi kommer med nytt skjermkort før jul engang, prisen på x800 XT vil synke betraktlig da..

no can do. :no: må ha det til hl2 komme! (forhåpentligvis snart!)

Lenke til kommentar
Hvis dere er litt smarte venter dere noen måneder med å kjøpe et sånt skjermkort, ATi kommer med nytt skjermkort før jul engang, prisen på x800 XT vil synke betraktlig da..

Tror ikke prisene på x800XT kommer til å falle noe særlig fram mot jul. Den nye serien som kommer havner i mellomsjiktet, så mest sannsynligvis vil 9800Pro og XT forsvinne, og de nye kortene falle inn i det prissegmentet.

Snodig at Netshop's XT IceQ kort ikke dukker opp i produktguiden, de er jo billigere enn Databutikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...