nvenjar Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg har lenge hatt lyst på en LCD skjerm. Jeg har lest utrolig mange tester for å finne akkurat den skjerm som passer meg. Men hver gang jeg finner en skjerm som passer mine behov, leser jeg alltid før eller siden på en eller annen test at noe er negativt med den, mye ghost dårlig farger etc. Jeg blir forvirra når jeg leser dette, det fins jo ikke noe stabilt! Mitt inntrykk av LCD er at skal man ha en bra en, må man ut med 12k++ Jeg går med på å måtte punge ut ca 9k for en 20,1" og da har jeg funnet en dell skjerm. DellTM UltraSharpTM 2001FP er en skjerm jeg har hørt skal være stabil og veldig bra. Den kjører 16 ms og dvi. Jeg er hovedsaklig ute etter en LCD skjerm som kjører 1600*1200 og minimal etterslep ( jeg spiller mye quake, cs osv ) Har noen synspunker i denne saken, har noendenne dell skjermen eller har hørt om den? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Har du vurdert Nec 2080UX? Den skal visst være meget bra på alle områder... Lenke til kommentar
kasol Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Jeg har Dell skjermen og bruker den til BF og BFV. Den kan anbefales uten problemer men du må ha god maskin og skjermkort for å utnytte skjermen. Har AMD3500+ og Gainward6800Ultra. Jeg spiller mye. DVI gir uten tvil best resultat. Kjørte den på 9800pro og VGA og da var ikke skjermen noe særlig. DVI og ett skikkelig skjermkort gjorde underverker for min del. Jeg kjører 1600x1200 og det har gitt en ny dimensjon til spillinga kasol / [GiS]Steiner Endret 23. august 2004 av kasol Lenke til kommentar
komode Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 viewsonic vp 201s. 1600x1200 LCD til 7500 NOK slår dyrere skjermer som dell. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 AnandTech skriver i alle fall i sin analyse at de ikke merket noe til ghosting/streaking ved bruk av DVI... Derimot fikk den noe "trekk" for bl.a. fargegjengivelse... Burde være en god skjerm til 9k! Man må liksom opp 12 og 14 lapper for Eizo og Nec's tilsvarende modeller Lenke til kommentar
boosting Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg har lenge hatt lyst på en LCD skjerm. Jeg har lest utrolig mange tester for å finne akkurat den skjerm som passer meg. Men hver gang jeg finner en skjerm som passer mine behov, leser jeg alltid før eller siden på en eller annen test at noe er negativt med den, mye ghost dårlig farger etc. Jeg blir forvirra når jeg leser dette, det fins jo ikke noe stabilt! Mitt inntrykk av LCD er at skal man ha en bra en, må man ut med 12k++ Jeg går med på å måtte punge ut ca 9k for en 20,1" og da har jeg funnet en dell skjerm. DellTM UltraSharpTM 2001FP er en skjerm jeg har hørt skal være stabil og veldig bra. Den kjører 16 ms og dvi. Jeg er hovedsaklig ute etter en LCD skjerm som kjører 1600*1200 og minimal etterslep ( jeg spiller mye quake, cs osv ) Har noen synspunker i denne saken, har noendenne dell skjermen eller har hørt om den? Det er alltid slik. De som tester er også mennesker, og har sine egne preferanser. Ikke se på tester som om og men. Skal du legge mye penger i en skjerm, gjør alt for å se selv før du kjøper. Har sett skjermer med god omtale, som jeg selv fant uakseptable, og vice versa. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Ikke minst skjermkort må ha mye å si. Min erfaring er at ATI og nvidia kort har mye å si på bildekvaliteten. Med DVI syntes jeg ATI sitt bilde ble for "skarp" mens det var mer behagelig å se på skjermen med ett nvidia kort. Når jeg kjører vga er det motsatt, da syntes jeg at nvidia blir for "blass" og kornete bilde mens ATI ble mye skarpere og tydligere. Uansett, dette er en smaksak. Bestill skjermen og du har 14 dager å teste den på. Funker det ikke er det bare å sende den i retur. Endret 24. august 2004 av kasol Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 viewsonic vp 201s.1600x1200 LCD til 7500 NOK slår dyrere skjermer som dell. støttes!! Det er en krem skjerm. Anbefalles på det varmeste til spilleren... Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 viewsonic vp 201s.1600x1200 LCD til 7500 NOK slår dyrere skjermer som dell. Hvor kjøpte du til den prisen? Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvor kjøpte du til den prisen? http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=17235 Lenke til kommentar
nvenjar Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Hvor kjøpte du til den prisen? http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=17235 det du linka er VP201b, han over prata om VP201s.. hva er forskjellen? Ser det er en dansk butikk som selger skjermen billigst.. hva skjer med moms? det blir vel dyrt? Lenke til kommentar
komode Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) vp201b har sort ramme rundt skjermen, mens vp201s har sølvramme... vp201s blir derav en TCO03-godkjent skjerm... edit: det er altså nøyaktig samme skjerm, til samme pris.. Endret 29. august 2004 av komode Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvor kjøpte du til den prisen? http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=17235 det du linka er VP201b, han over prata om VP201s.. hva er forskjellen? Ser det er en dansk butikk som selger skjermen billigst.. hva skjer med moms? det blir vel dyrt? Samme skjerm, ulik ramme. Jeg er den stolte eier av en VP201B. Skjermen er bra, meget hurtig, ser ikke ghosting i Doom III eller Call of Duty. Jeg er ingen spille-newbie heller. Har vært meget aktiv tidligere f.eks i klanmiljøet som oppstod rundt første Quake (QuakeWorld). MEN- det er et drawback med denne skjermen, som jeg tror Dell skjermen også har, siden det er samme panel i begge: den såkalte "screen door" effekten. Noen ser ikke denne effekten, andre klarer ikke å akseptere den. Det føles omtrent som det ligger en meget finmasket "netting" over skjermbildet. Du ser det spesielt tydelig i 3d-spill med lyse farger. Verst hos meg er flysimulatoren IL2 Sturmovik Forgotten Battles. I Doom III er det ikke synlig i det hele tatt. Du bør nesten ta en titt selv for å finne ut om det plager deg CD Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 MEN- det er et drawback med denne skjermen, som jeg tror Dell skjermen også har, siden det er samme panel i begge: den såkalte "screen door" effekten. Noen ser ikke denne effekten, andre klarer ikke å akseptere den. Det føles omtrent som det ligger en meget finmasket "netting" over skjermbildet. Du ser det spesielt tydelig i 3d-spill med lyse farger. Du ser det lett zoomet inn, Heldigvis har jeg ikke denne plagen på min skjerm Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Dell skjermen er veldig bra, sammenliknet med flere av Samsung skjermene jeg har testet er ghostingen knapt merkbar. Og nå koster den 7300kr inkl frakt hos Dell... Bedre kjøp får du ikke i klassen 20"+ Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Er selv den stolte eier av VP201b, og er meget fornøyd sålangt. Til å være den billigste 20"-tommeren du kan få tak i (ihvertfall i Norge for tiden) må den sies å være et røverkjøp. Nå har jeg begrenset erfaring med 20" LCD-skjermer, men VP201b står ihvertfall ikke tilbake for noen av de jeg har tittet på. Ingen problemer med ghosting i det spillet jeg spiller for tiden (som er Battlefield Vietnam). Det er dog merkbar ghosting når man bruker den til å se på TV og tekst scroller raskt over skjermen. Dette tror jeg ikke du unngår på noen skjermer, og den er klart bedre på dette området en alle andre LCD-skjermer jeg har sett. (som altså ikke inkluderer så veldig mange 20"..) Edit: Når det gjelder den nevnte "Screendoor" effekten så la jeg merke til den når skjermen var ny, dvs første dagen. Nå kan jeg ikke se det lenger ) Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har en Hansol H950 over ett år gammel nå. Vil ikke anbefale den, fordi den har 25ms og det blir litt gosting i f.eks. HL2 og BattleField. I de fleste spill, inkl. Doom3 så er det ikke spor av etterslep. Er kun i HalfLife2/CS-source og BattleField jeg har lagt merke til / blitt plaget av det. Spiller faktisk heller BattleField på min bærbare Dell Inspirion 8600 p.g.a. etterslep på Hansol'n. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Dere som ser screeDoor. Har dere prøvd å bruke en annen tilkobling? Husker jeg så en LG (?) en gang som var helt ekkel med DIV, men ikke viste tegn til dette på VGA Hvorfor i alle dager ligger denne under skjermkort og TV-kort? Mener jeg har flyttet den et par ganger før jeg... Edit, skrev oppløsning, men mente tilkobling Endret 16. oktober 2004 av enden Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 enden: Hvis det er mindre screendoor med VGA enn DVI så betyr det bare at VGA er mer uskarpt, og jeg ville ikke brukt VGA pga det. Prøv å slå på ClearType, det gjøre mirakler for tekst. blacktower: Såvidt jeg kan se så koster den Viewsonicen din 8600kr i Norge, den billigste jeg fant i prisguiden. Dell skjermen koster 7300kr ennå.... Her er linken: http://dellware.euro.dell.com/dellstore/de...b=DNO_200-23361 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå