Laien Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Her er html koden: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <link href="test.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <div id="submeny"> <div id="sub1">Dette er meny 01</div> <div id="sub2">Dette er meny 02</div> <div id="logginn"></div> </div> </body> </html> Og dette er css'en #submeny { float: right; height: 100%; width: 190px; padding: 0px; background: #ffffff; border-left: dotted; border-width: 1px; border-color: #AEAEAE; } #sub1 { width: 189px; padding: 0px; background: #ffffff; } #sub2 { width: 189px; padding: 0px; background: #ffffff; } #logginn { vertical-align: bottom; height: 40px; width: 189px; background: #EFEDED; border-top: dotted; border-width: 1px; border-color: #AEAEAE; } Det jeg ikke får til er at loggin-diven ikke vill ligge neders i submenyen. jeg prøver å bruke vertical-align: bottom;. Men den vill ikke legge seg i bunn men legger seg bare under sub1 og sub2. Noen som vet hva som er problemet? Takk for alle svar! Laien Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Tja... Hvis du vil den skal ligge i bunnen, kan du jo legge position:relative; bottom:0px; Men jeg må først se siden før jeg kan si det sikkert. Endret 23. august 2004 av drange_net Lenke til kommentar
Laien Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Dette fungerte ikke :S hmmmmm. Men takk for at du forsøkte! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 http://www.alistapart.com/articles/footers/ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Dette fungerte ikke :S hmmmmm. Men takk for at du forsøkte! Men det hjelper lite hvis elementet ikke er definert med height Derfor bør du gi oss en link. Eller definere høyden. Lenke til kommentar
Laien Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Nå fikk jeg det til! Det jeg gjorde var å sette submenyen med position: relative; og logginn med: position: absolute; bottom: 0; Tusen takk for linken SirIce! Laien Lenke til kommentar
Laien Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Jeg smilte og var glad til jeg så det i opere..... Diven ble satt nederes på siden og ikke neders i diven. Noen som har en enkel løsning på dette? Takk for alle svar Laien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå