Gå til innhold

302 not found hos w3.org

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva den feilen betyr, men det kan ha noe med server programmet å gjøre. Har nettop laget en webserver her, og da jeg skulle validere de server-genererte sidene fikk jeg feilmelding. W3c laster ikke siden ned på en vanlig måte, så funker det ikke med en enkel webserver. Skjønner ikke helt hva w3c driver med. Helt idiotisk ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fortsatt idiotisk. Hvorfor kan de ikke hente siden på den vanlige måten?

Hele greia er jo at validatoren ikke cacher cookies, og derfor ikke funker med sider som looper slik som den i eksemplet. Jeg mener at det da er de som setter opp siden i en slik loop som har laget en idiotisk side, og ikke validatoren som er idiotisk.

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar
Fortsatt idiotisk. Hvorfor kan de ikke hente siden på den vanlige måten?

Hele greia er jo at validatoren ikke cacher cookies, og derfor ikke funker med sider som looper slik som den i eksemplet. Jeg mener at det da er de som setter opp siden i en slik loop som har laget en idiotisk side, og ikke validatoren som er idiotisk.

Du snakker om siden til trådstarter? Min server looper ikke noe som helst, men støtter allikavel ikke validering av noen sider.

Lenke til kommentar
L A N G T ifra. Du er kanskje ikke kjent med at en webserver må sende et svar tilbake til klient om hvorvidt tilkoblingen er ok eller ikke. Poenget er at du (i latskap eller uvitenhet) ikke har giddet å slippe inn denne funksjonaliteten. Ergo kan ikke validatoren (eller Google og alle andre søkemotorer, for den slags skyld) få opprettholdt en skikkelig kobling til serveren, og gir derfor en feilmelding. Det er utelukkende DIN skyld, og ikke validatoren eller google.
Lenke til kommentar
L A N G T ifra. Du er kanskje ikke kjent med at en webserver må sende et svar tilbake til klient om hvorvidt tilkoblingen er ok eller ikke. Poenget er at du (i latskap eller uvitenhet) ikke har giddet å slippe inn denne funksjonaliteten. Ergo kan ikke validatoren (eller Google og alle andre søkemotorer, for den slags skyld) få opprettholdt en skikkelig kobling til serveren, og gir derfor en feilmelding. Det er utelukkende DIN skyld, og ikke validatoren eller google.

Selvsagt er det min skyld. Det er jo jeg som har laget programmet.

Poenget er at når en nettleser kan hente siden, bør også en validator kunne hente den.

Edit: Skikkelig kobling? Kobling er kobling, og når IE og FF klarer å koble til bør også validatoren kunne koble til.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Kobling og kobling er to VIDT forskjellige ting. En nettleser vil prøve å opprettholde en kobling nesten uansett. Spesielt når du ikke gir noen svar-koder tilbake til nettleser, vil den bare prøve det som virker mest naturlig eller vettugt. Det er omtrent som at elendig skrevet kode faktisk kan vises greit i IE, selv om koden er hakkende gale. Å skylde på validatoren fordi den faktisk holder standardene, og er litt streng på det (i forhold til nettleserne, som driter i hva de får) er bare tullball og rent idioti.

Her er et ganske enkelt svaret et nettleser får når den besøker webserveren din:

sammenlignet med svaret fra Apache:

HTTP/1.1 200 OK

Date: Tue, 24 Aug 2004 20:56:48 GMT

Server: Apache/1.3.31 (Unix) mod_ssl/2.8.17 OpenSSL/0.9.7b FrontPage/5.0.2.2635 PHP/4.3.8-dev mod_throttle/3.1.2

X-Powered-By: PHP/4.3.8-dev

Transfer-Encoding: chunked

Content-Type: application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1

er det en del forskjeller. Mange av disse kan du leve uten, men spesielt den første linjen er essensiell. Den spesifiserer protokoll, og en svarkode. Når validatoren ikke får en svarkode som tilsier at tilkoblingen er OK (200), eller den får svarkoden NOT FOUND (404), gir den en feilmelding. Dette er ene og alene ditt problem, fordi du (atter en gang) nekter å følge standarder. Kommer vel egentlig ikke som noen bombe på deg at webserveren din ikke funker i alle nettlesere? :roll:

Lenke til kommentar

Svar fra serveren trengs ikke. Funker uansett.

Kommer vel egentlig ikke som noen bombe på deg at webserveren din ikke funker i alle nettlesere?

Egentlig ikke. Første gang jeg har prøvd å lage en webserver.

Edit: Vet ikke hvordan w3c-greia funker, men det bør kunne hente siden, når IE og FF klarer det.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Svar fra serveren trengs ikke. Funker uansett.

NEI!

Serveren din fungerer ikke. :roll: Den takler ikke engang helt enkle HTTP-forespørsler! Hvordan i all verden skal du kommunisere via HTTP-protokollen (AKA internett) når du ikke har støtte for den? :roll:

...og hvorfor i all verden klager du over W3Cs validator, når det faktisk er din egen feil at du ikke får det til å virke? :thumbdown:

EDIT: For å svare på din edit:

Forventer du at en validator (som skal sjekke om HTMLen er korrekt, og om webserveren faktisk takler HTTP-tilkoblinger) skal godkjenne det maulet av en server du har laget? IE og FF takler serveren din nettopp fordi de stiller seg avventende til om serveren din i det hele tatt svarer. De takler med andre ord å overføre dataene utenom HTTP-protokollen, noe som er hakkende gale.

Dette er like dumt som å lage HTML-kode som er helt feil (men fungerer i IE), og deretter klage på at validatoren ikke finner doctype. :roll:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Serveren fungerer ikke? Fungerer helt (ffs!) fint her!

Edit:

Forventer du at en validator (som skal sjekke om HTMLen er korrekt, og om webserveren faktisk takler HTTP-tilkoblinger) skal godkjenne det maulet av en server du har laget?

Forventer at den skal validere html-koden.

Edit2: Finnes det et eller annet program som kan validere html?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Netopp fordi nettleserne ser gjennom fingrene! Siden nettleser får skylden om en side ikke vises, vil de prøve alt de kan for å forstå det makkverket din server sender tilbake! Nettleserne følger heller ikke standardene!

Forstått?

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Forventer at den skal validere html-koden.

Så du forventer at en validator skal på magiskt vis klare å koble seg til f.eks. en server som ikke eksisterer, eller validere en fil som ikke finnes? Validatoren sjekker selvfølgelig først om den i det hele tatt får tak i filen, eller om noe annet er galt med overføringen. Når din webserver ikke presterer å si "Hallo" tilbake igjen, kommer ganske enkelt validatoren med en feilmelding, slik den FAKTISK SKAL!

Lenke til kommentar

Jepp. Og jeg synes også at en validator burde kunne se mellom fingrene.

Du virker som om du rett og slett ikke har skjønt poenget med en validator, du. Den skal sjekke om alt er kodet rett, og at alt fungerer. Den skal ikke "se mellom fingrene", og si at "koden din er direkte stygg, sønn, men jeg lar det gå for denne gang". En validator er ikke din gamle tante, men din sensor på eksamen. Hvem vil stole på en validator som runder av ting littegranne, og innerst inne driter i standardene? INGEN. :mad:

Lenke til kommentar
Serveren min sier hallo tilbake med filen brukeren ba om. Det holder.

NEI!

Det holder så definitivt ikke. Serveren din skal svare med følgende streng først:

HTTP/1.1 200 OK

for å gi beskjed om at alt er greit. Det er sånn man sier hallo i webserververden. Pleier du å si hei til damen bak kassen ved å trykke pengene inn i svelget hennes? Håper for din skyld ikke det.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...