melli123 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Som sikkert en del av her på dette forumet har jeg også en "hjemmeside". På denne har jeg noen linker, og på de linkene har jeg understrek. Det er disse jeg gjerne vil fjerne, men har det problemete med at jeg ikke vet hvordan. Håper det er noen her som kan hjelpe meg.... jo, og en ting til, nå som jeg allerede spurte, vet neon her hvordan man lager link av f.eks en gul firkant, ( laget i paint, photoshop, what ever...) og når du holder over den, så blir den rød. Hvis noen hadde hatt svarene på de to spørsmålene, hadde det vært glimrende... Takker for alle svar! Lenke til kommentar
toss Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 er visst standard med underline på linker.. men hvordan lager man stiplete understreker? (trenger dette til min egen side..) Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 a:hover{text-decoration: none;} Fjerner underline Ellers tror jeg at du kan bruke Photoshop Imageready for å lage de mouseover effektene du spør etter Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 er visst standard med underline på linker..men hvordan lager man stiplete understreker? (trenger dette til min egen side..) a { text-decoration: none; border-bottom: 1px dashed black; } Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 For å fjerne understerk på linker: a {text-decoration: none;} a:visited {text-decoration: none;} a:hover {text-decoration: none;} Vet ikke helt i hvilken tilstand du ikke vil ha underline, men hvis det ikke skal være i hele tatt bruker du alle 3. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Eller bare a siden det dekker over alle. Du har forresten glemt a:active, og du blandet sikkert a:link med a. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Eller bare a siden det dekker over alle. Du har forresten glemt a:active, og du blandet sikkert a:link med a. A:Active trengs ikke siden det ikke er på som standard. Nei, jeg forvekslet ikke a:link med a. "a" funker utmerket. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 a er ikke det samme som a:link. a:link betyr en ubesøkt link, mens a er fellesbegrepet for alle linker. http://www.htmldog.com/guides/cssintermediate/pseudoclasses/ Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jaok. Uansett er det ikke no stress. POenger er at jeg ikke forvekslet de to. Si heller at jeg glemte a:link. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Nei, for hvis du skriver "a", så trenger du ikke skrive de andre. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) k. Da vet jeg det Endret 23. august 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå