G2Petter Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Etter litt leting på nettet fant jeg ut hvordan jeg kunne mounte en vfat-partisjon inn i Linux, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg kan mounte en usb-harddisk... Er det noen som kan fortelle meg hvordan det gjøres? mvh, Petter Endret 26. august 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 mount -t vfat /dev/sd(0-*) /mnt/mappedulagerselv du må vel også ha usbms og usb-scsi moulene lastet / innkompliert i kernel. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Hvordan ser jeg om jeg har det? Endret 26. august 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
ratix Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 bare prøv, men først kan du kjøre fdisk -l /dev/sda så du vet hvilken partisjon du skal mounte. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Det fungerte... Tusen takk! Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 SuSE 9.1 har automount for enkelte USB enheter med Hotplug.. Har fått den til å virke halvveis(med det mener jeg at den kobler opp USB disken min automatisk når jeg restarter linux, den skal også kunne gjøre det uten å måte restarte) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå