Gå til innhold

Twinmos Secure Digital ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Twinmos har en ganske mye høyere feilrate enn Sandisk og Lexar, som er de to produsentene med minst feilrate. De er litt dyrere, men det er en billig forsikring. Ikke særlig gøy å miste alle bildene på minnekortet etter to ukers ferie, før man får overført de til PC'n eller en CD, og det er jeg villig til å betale litt ekstra for å unngå. Har opplevd flere kunder der jeg jobber, som spør om hjelp med defekte minnekort, fordi de har mistet så mange bilder. Jeg tror jeg har opplevd Sandisk én gang, og Lexar ingen ganger, på tross av at vi har solgt Sandisk, og nå selger Lexar. Andre merker, som Twinmos, Kingston og no-name kort, er gjengangere, på tross av at vi aldri har solgt disse kortene.

 

For ordens skyld... det selges omtrent like mange minnekort av Sandisk og Lexar (om ikke flere) enn f.eks Twinmos, så det har ingenting med det å gjøre. Ellers er dette en kjent sak i det digitale fotomiljøet, at Sandisk og Lexar er toppmerkene når det gjelder minnekort.

 

Når det er sagt er det mange som ikke har hatt problem med Twinmos og sånt også, men det er flere som har hatt problemer med de, enn eiere av de to "beste" merkene.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Jeg har også dårig erfaring med billigkort. Husker ikke merket i farten, men begge to ble korrupte og nektet såvel lagring som formatering etter noen måneder. Men ingen av mine originale Olympus-kort, hverken SmartMedia som jeg hadde for, eller XD-kortene jeg har nå, har ennå feilet. Så når det gjelder minnekort er jeg enig i at kvalitet lønner seg. Det hjelper lite at kortene var billige når premiebildene er tapt for alltid.

Litt i klasse med: operasjonen var vellykket, men pasienten døde....

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Vi har endel memory stick der jeg jobber, som vi bruker til oppgraderinger, presentasjoner og lignende. Vi har flere typer, TwinMos er den typen som har feilet flest ganger og som vi har måttet returnere flest av. Problemet er ofte at XP/W2K(data som er lagt på pinnen i XP og som skal inn på en W98 maskin er i de fleste tilfeller umulig selv om TwinMosdirver er lagt inn på W98 maskinen) ikke klarer og lese de forteller at de må formateres, dette går da selvsagt ikke. Regner med at dette er et felles problem for minnepinen og brikkene til Twinmos.

 

Mvh.

Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...