Gå til innhold

Whitebox CL1557 (Et bra kjøp?)

eivindhg

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nesten bestemt meg for hvilken bærbar pc jeg skal kjøpe meg, men vil ikke kaste 10.000 kr rett i dass, så derfor ville jeg forsikre meg om at dette var et godt kjøp først;

Whitebox CL1557 "BEST I TEST" HJEMME PC:

Modell: CL1557

- 1.7GHz Dothan CPU

- 60GB Harddisk(5400RPM)

- 512MB DDR RAM(1dimm 333MHz)

- 15.1"SXGA (1400*1050)

- ATI Radeon 9700 - 128MB

- Combo DVD/CDRW

- Trådløst nettverk G

- Internt 10/100 Nettverkskort

- Internt 56k modem

- 3X USB - Firewire - IrDA - S-Video - Optisk ut

- 2års garanti

- Chipset: North Bridge: Intel 855PM - South Bridge: Intel ICH4-M

- 4.5 hour maximum charge-in-use

- 1.5 hour rapid charge

Utsalgspris: 10800 eks mva. (Moren min har bedrift registrert i Brønnøysundregistret ^^)

Denne pc'en har det meste like bra eller bedre enn alle andre pc'er til denne prisen + at den ser bra ut. Synes denne ser veldig bra ut, men hvis dere har forslag på andre pc'er som er bedre, eller har hatt problemer med denne pc'en vær så snill å fortell meg dette =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen personlige erfaringer med Whitebox, men virker som om mange her på forumet har det.

Dersom du får maskinen som du skal, så er det nok et bra kjøp, bare synd man bør bekymre seg for sånt.

1557P Pro fra PSData - Her er en lik maskin med en liten smule dårligere spesifikasjoner for noen hundrelapper mer. Du kan jo prøve å sende en mail å spørre om du kan få kjappere ram, er ikke sikkert det koster mer, hvem vet.

G556E fra Multicom - Her er en annen særdeles aktuell maskin når det gjelder pris/ytelse/kvalitet om dagen. Den har en mindre USB port, men alu-lokk (som 1557 mangler).

Det er ditt valg, men jeg (og mange andre virker det som) ville aldri handlet fra Whitebox!

Lenke til kommentar

=( hvor lang tid tar det før man får pc'en hos whitebox da ?

kan alle som har kjøpt whitebox vennligst legge igjen en post og si hva de synes om kjøpet sitt her ?

Jeg blir bare mer og mer forvirret jeg, klarer ikke bestemme meg for hvilken pc jeg skal kjøpe, blir enormt glad hvis noen kommer med et godt forslag til 13.000 kr (eller mindre) med 128 mb 3d-kort, 512 mb ram + annet greit tilbehør!!

Lenke til kommentar

Hei.

Sitter på en WB cl 1557.

specs.

- 1.6 Pentium M.

- 1024 Mb DDR 333Mhz Ram

- Dvdrw 2.4

- Ati rad 9600 64 mb.

- 80 Gb Hdd 5400 rpm.

Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med maskinen min.

Glitrende sak, som klarer til dels det meste jeg vil.

Klarer 3d applikasjoner ganske bra. (3dstudio max)

So far veldig lite problemer med maskinen. Men servicen

til Wb er heller noe tvilsom. Har man problemer og vil ha

noe av de kommer det an på hvem man snakker med.

Skal forklare dette nærmere i en egen post om litt.... ;)

Alt i alt vil jeg si at til den prisen er det et veldig godt kjøp.

Lenke til kommentar

Til eivindhg (trådstarter):

Hadde jeg vært deg hadde jeg besøkt www.netshop.no

De har CL1557 som Ukens tilbud til 13995 inkl. mva.

Alle (slik jeg har sett).... det jeg har lest på forumet har vært svært så fornøyd med denne nettbutikken.

Ville bare gi deg et tips om å kanskje kjøpe fra dem - har hørt og sett så mye dritt fra Whitebox at personlig hadde jeg ikke tatt sjansen..., men det er ditt valg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
har hørt og sett så mye dritt fra Whitebox at personlig hadde jeg ikke tatt sjansen...

Ta sjangsen på å få en treig levering og dermed få doblet ram og kjappere harddisk :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
tusen takk wh1te og willie =)

jeg er villig til å ofre litt for ekstra ram og et supert 3d-kort til en sånn pris!

Anbefaler deg en CL 56 jeg.

Lenke til kommentar
Husk at dette blir som en næringskjøp, egne garanti/reklamasjons regler gjelder, om du i det hele tatt finner noe Whitebox å reklamere til om et år eller to da... noe som er tvilsomt..

Den påstanden har vell rullet her på forumet i snart 2 år, de er der enda ;)

Sitter selv med en CL50, har aldri hatt bedre bærbar pc før her i huset. Du får utrolig mye for pengene.

Noen sliter med litt lang leverings tid, men servicen etterpå har jeg ikke sett noen klager på enda tror jeg? Jeg har aldri hatt noen problemer, men så kjøpte jeg før alle andre skulle ha da ;) så min kom på 3 dager. Og jeg har byttet HD 2 ganger grunnet endel støy problemer med det første merket. Så jeg fikk etter og ha teste 2 like, en nr 3 fra valgfri produsent. Kostet meg ingen ting.

De har også kjørt meget gode bytte avtaler på endel som måtte vente litt på sin CL50, har jeg sette her. Selv har jeg ikke bruk for 9700 kort i min så jeg har ikke benytet meg av det tilbudet. Har jo 9000 kort da, og det fungerer utmerket til mitt bruk på den pcen, og kjører alle spilla til dattra når vi er på hytta ;)

Så tror ikke du kommer til og angre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...