DiJayQ Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Nå som Telenor skal ha tellerksritt på ADSL så har jeg tenkt å bytte leverandør.. noen som vet hvordan det fungerer når man bytter leverandør? beholder man det adsl-modemet man har?? hva blir etableringsprisen ? hvilken leverandør vil dere råde meg til å ha?? Lenke til kommentar
ratrune Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Ingenting er sikkert enda. Det kan hende at et eventuelt "tellerskritt"system bare tilfaller de kundene som er storbrukere, altså de som laster ned mengder på mengder. Da vil vi som "vanlige" brukere få rabatt. :smile: Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: ratrune skrev (2002-05-03 11:39):Da vil vi som "vanlige" brukere få rabatt. :smile: At vi som vanlige brukere vil få rabatt er vel lite sansynlig. Telenor vil nok mekle så mye penger som overhode mulig ut av ADSl så lenge dem kan. De som bruker linja si mye vil sikkert måtte betale mer, mens resten betaler like mye som nå. Lenke til kommentar
cooltech Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! ADSL-modemet er leverandørens eiendom (i dette tilfellet Telenor). Modemet er knyttet til abonnementet og sier du opp det må du returnere modemet. Hvis du bytter leverandøre er NextGenTel å anbefale, fordi de faktisk (nesten) gir deg den hastigheten du har krav på. Etableringsgebyr må du nok betale siden du etablerer deg som ny kunde og de må sende deg et ADSL-modem (router). Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Jeg leste et sted at hivs dette ved taket vil bli tatt av Politikerene (ikke Telenor selv), vil dette skje med alle ADSL leverandørene, NGT Tiscali osv.. Har Telenor selv og det skal blir koz med 20% økning :smile: Men kjipt det med tellerskritt/minuttpris eller "lastenedpris".. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-05-03 11:34, DiJayQ skrev:Nå som Telenor skal ha tellerksritt på ADSL så har jeg tenkt å bytte leverandør.. noen som vet hvordan det fungerer når man bytter leverandør? beholder man det adsl-modemet man har?? hva blir etableringsprisen ? hvilken leverandør vil dere råde meg til å ha?? Om du skal bytte leverandør må du nok over på annen kabel enn telefonkabelen(ADSL) Telenor eier kobberen, og alle de andre ADSL leverandørene leier av telenor, så de får økte priser fra telenor, så du må nok betale mer uansett hvilken ADSL leverandør du bruker (om de ikke har egne linjer) UPC, BKK og NGT har egne opplegg? Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Regner vel med at alle har skjnnt at telehor mangler penger til sitt lille og billige kontor på fornebu...... Lenke til kommentar
AzTm Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 forbrukerrådet har allerede satt ned foten og nektet telenor tellerskritt. blir sikkert en liten prisøkning. men det skal fortsatt være fastpris. bortsett fra det så synes jeg bluecom er til å anbefale, de har god kundebehandling, du vil miste 15% i overhead, og derfor har de allerede satt opp linjene med 20%. http://www.bluecom.no de var de første som gjorde dette. Lenke til kommentar
zetor-ola Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg holder meg fortsatt til Telenor, og er veldig fornøyd med dem. Fikk for en tid tilbake en e-mail fra deres kundesenter, og der fikk jeg i detalj kunnskap om hvorledes en kunne doble hastigheta på linja. Her på garden sender vi inn regnskap over vår ISDN linje, og siden vi har ISDN turbo så går det rimelig kjapt for å si det mildt. Da får vi bedre tid til fjøs-stellet etc. Jeg ser at noen snakker om økning på 20-30%, men hos oss er det snakk om 100% Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-05-03 23:02, zetor-ola skrev:Jeg holder meg fortsatt til Telenor, og er veldig fornøyd med dem. Fikk for en tid tilbake en e-mail fra deres kundesenter, og der fikk jeg i detalj kunnskap om hvorledes en kunne doble hastigheta på linja. Her på garden sender vi inn regnskap over vår ISDN linje, og siden vi har ISDN turbo så går det rimelig kjapt for å si det mildt. Da får vi bedre tid til fjøs-stellet etc. Jeg ser at noen snakker om økning på 20-30%, men hos oss er det snakk om 100% LOL Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Litt utenom teamaet, men hos http://www.shit4u.no får man 384 linja til 350,- i måneden Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Telenor SUX enkelt og greit ! ----------------------------- NGT er nok det som frister mest for tiden ja,... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå