Zen_ Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Leste et sted at å øke vcore øker også stabiliteten på CPU. Stemmer dette? Hva er max vcore for PIII 667MHz? Har kjørt denne på 800MHz Multiplier er låst på 5x og jeg kjørte da seff FSB på 160. Er dette veldig lurt? Pga. store PC-problemer har jeg ikke noe OS installert. Men når jeg sjekka tempen i Bios lå den faktisk bare på ca 38-40 grader men det jeg lurer på er hvorvidt dette er veldig sunt for skjermkort/ram. Rammen er Noname(trur jeg) 133MHz. Hva kan/bør jeg evt. kjøre FSB på? Lenke til kommentar
daho Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 cpu'n blir mer stabil med mer volt, men min ble lavere med mindre volt, kanskje fordi poweret er for lite, klarte du og presse noname ram til 160mhz? Lenke til kommentar
Zen_ Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Ja, klarte 160MHz. Har ikke prøvd noe høyere fordi jeg er redd for resten av PC´en min. Kan sette FSB til 200MHz og få 1GHz CPU speed. Men jeg tør ikke i og med at rammen bare er på 133MHz. Er dette like risikabelt som det virker? Hjelper det evt. med kjøleribber og AS 3 på rammen? Kjører jeg FSB på 160MHz og PCI på 1/4 får jeg 40MHz på denne(skal jo være 33MHz?), og AGP på 2/3 som blir 106.67MHz(!!! skal være 66MHz?) Dette kan umulig være helt bra... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 PCI BUS på 40MHz kan ikke kalles bra! For å si det sånn hadde jeg ALDRI kjørt så høyt. Vil si du kan risikere å kverke kort ved den hastigheten. Er jo langt over spec.. AGP BUS på hele 107MHz vil jeg ikke kalle like kritisk. nVidia kort (muligens med unntak av GF4 serien..) takler som regel veldig høy AGP BUS! Men for alt jeg veit kan jo du ha ATi for den saks skyld.. At den NoName RAM'en din i det hele tatt klarte 160MHz er et lite mysterium for meg! Hadde en MTEC 256mb PC133 (møkkaminne) som ikke klarte 133MHz (trege timings) en gang! Men på 100MHz fungerte den fint.. Nå har jeg 2*128mb PC133 brikker som jeg er rimelig sikker på er Mosel! Kjøpte brukt, så jeg vet ikke helt. Men syns å gjenkjenne klistremerke på dem.. Det står altså ikke Mosel på brikkene, noen steder! Kjører i hvert fall RAM'en på 148MHz CAS2 Turbo Timings og 4-Way Bank Interleave.. altså de mest krevende timings chipsettet har! Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Problemene med å klokke RAM'en kommer ikke i bios, i min erfaring går det ikke på dunken før du prøver å laste et OS. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Quote: On 2002-05-05 00:53, leifkris skrev:Problemene med å klokke RAM'en kommer ikke i bios, i min erfaring går det ikke på dunken før du prøver å laste et OS. leifkris kom med et *godt* poeng! Ettersom Zen_ sier han ikke har lagt inn OS enda, så er det ikke så rart det "funker" å kjøre RAM'en på 160MHz! Den får jo ingen oppgaver, null stress.. jeg tipper at det vil klikke under innstallasjon av OS hvis du fortsetter å kjøre minnet så høyt.. uansett er det lurt å klokke ned for ekstra stabilitet når man legger inn OS, så slipper man masse krøll som kan oppstå. Begynn heller å overklokke når alt er ready-to-go! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå