Gå til innhold

X800, for store forhåpninger!

Siomir

Anbefalte innlegg

tror jeg hadde byttet ut hk, cpu og minne ja, kan vel trygt si at de tingene er flakehals her :yes:

mener å huske at doom3 skulle være så sinnsykt krevende at om man har det beste av det beste på markedet i dag, selv da kunne man ikke forvente alt på ultra high å gå flytende.

men dette leste jeg før doom3 kom nå er det jo mange som har fått testet det, så kan jo hende at jeg er litt på bærtur, men det skulle i hvertfall være et krevende spill, når det gjelder hardware

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok men da har du et grunnsystem som begrenser ytelsen litt.

Ganske mye vil nå jeg si.

Hvorfor 16xAF? For det første tror jeg ikke motoren i Doom3 støtter mer enn 8xAF, og for det andre er det et sinnsykt ytelsestap i seg selv, siden driverne presser kortet til å yte max på AF. Sku ned til 8x og du vil ikke se forskjell men likevel oppleve høyere/mer stabil fps.

Man kan overstyre AF instillingene til spillet i driveren. Jeg ikke testet Ytelsetapet med AF i Doom3, men ytelsetapet fra 8x (quality) til 16xAF er svært liten i D3D. Men så mørkt Doom3 er så holder det uansett lenge med 8xAF.

Bullshit.

X800 har ikke Pixel/Vertex Shader 3.0, men 2.0b.

X800 støtter DX9.0b i hardware.

PS2.0b er kun tilgjenglig i DX9.0c.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat softmoda X800 vivo til XT Platinum Edition

Jo, det står tydelig XT Platinum Edition på mitt men.....

Hvis du har softmodda det har du softmodda det, da står det ikke XT PE på det, med mindre du har skrevet det på med tusj selv...

Lenke til kommentar
Man kan overstyre AF instillingene til spillet i driveren. Jeg ikke testet Ytelsetapet med AF i Doom3, men ytelsetapet fra 8x (quality) til 16xAF er svært liten i D3D.

Selvfølgelig kan man det. Poenget er at du ser ikke forskjell. Ytelsestapet er dessuten betydelig.

Lenke til kommentar
X800 har full støtte.

Bullshit.

X800 har ikke Pixel/Vertex Shader 3.0, men 2.0b.

Så da mener du altså at X800 kortene ikke har støtte for dx9.0c?

Nå leser du litt feil, eller tolker litt feil av hva han skriver...

Han sier ikke at X800 ikke støtter DX9.0c, men mangler full støtte som du bekvemt ordla deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dette er pc'en min:

Intel P4 2400 mhz (uten HTT), 512 mb RAM 2700, X800 XT Platinum Edition!

160 gb HD, ASUS p4g8x Deluxe HK.

For store forhåpninger ja.. :p

Du begynte i feil ende for å si det slik...

Topp skjermkort og bånn HW ellers.. (OK.. tok vel litt hardt i der) ;)

Til det oppsettet der.. HK, CPU, Minne.. så er nok FX5900 og 9800Pro det beste (fornuftige) valget...

Trøst deg med at alt blir bedre bare du bytter ut HK, CPU og RAM..hmmm.. du har ikke mer penger igjen nei.. alt brukt opp på skjermkortet..hmmm :whistle:

Lenke til kommentar

Dine skuffelser grunner i tre ting:

- Du hardkjører skjermkortet ditt skikkelig, 16xAA er unødvendig mye.

- CPU, minne og HK henger ikke med i forhold til skjermkortet.

- nVidia har klart gitt best ytelse i Doom3, selv om Ati har optimaliserte drivere (Catalyst 4.8), yter nVidia en del bedre i OpenGL.

Skjermkortet ditt er supert det, men det hjelper ikke stort om resten av systemet ikke henger med, som flere har poengtert.

Sleng på et AMD Athlon 64-system til 5000, så begynner spillene å gli skikkelig!

Lenke til kommentar

Til det oppsettet der.. HK, CPU, Minne.. så er nok FX5900 og 9800Pro det beste (fornuftige) valget...

Trøst deg med at alt blir bedre bare du bytter ut HK, CPU og RAM..hmmm.. du har ikke mer penger igjen nei.. alt brukt opp på skjermkortet..hmmm :whistle:

Faktisk ikke, jeg, får nok til helt ny maskin innen 2 mnd.

Sitte i fåsjen uten utgifter og helge jobb med god intekt så går det bra....

jeg regnet med at jeg kunne kjøpe skjermkort først også resten. Mangler bare cpu og HK nå...hardisk gidder jegikke kjøpe ennå.

Har bestilt 2x 512mb brikker som jeg skal kjøre dual.

Lenke til kommentar
BF Vietnam er ganske minne-krevende, så 1 GB minne der er nok ikke å forakte. Men allikevel, jeg kan spille BFV greit på min Athlon XP2000+, 512MB PC2700 og GF4-4200, dog på ganske LAVE detaljer.

Litt merkelig hvis Far Cry flyter kjempebra, men BFV ikke gjør det!?

Spiller du single player med MASSE bot'er? (gir CPU en del å gjøre....)

BFV er et CPU-krevende spill, da det er mange ting som skal behandles på en gang utenom grafikken. Om du har spilt det, ser du at grafikken ikke er av topp-klasse, som det derimot er i Farcry. Farcry er et skjermkort-krevende spill, som jo viser at skjermkortet hans drar det det kan, imens CPUen såvidt henger med i svingene.

edit: Jeg leste også at trådstarter vurderte å teste ut Redline på maskinen.. Det er ikke anbefalt iallefall, da dette -garantert- vil virke demotiverende på en med ny pc. Det spillet er elendig kodet, tonnevis av grafiske bugs, ekstremt maskin-krevende selv på lave oppløsninger.. I det hele tatt, styr unna. Spill heller Need for Speed Underground, det har tusen ganger bedre grafikk, spillbarhet, veldig få bugs, alle de tingene Redline ikke har. Det mangler litt i dybde imot Redline, med tanke på motoroppgraderinger og lignende, men det er ikke noe man merker mye til når man først er i gang. :)

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar

Trøst deg med at alt blir bedre bare du bytter ut HK, CPU og RAM..hmmm.. du har ikke mer penger igjen nei.. alt brukt opp på skjermkortet..hmmm  :whistle:

Faktisk ikke, jeg, får nok til helt ny maskin innen 2 mnd.

Sitte i fåsjen uten utgifter og helge jobb med god intekt så går det bra....

jeg regnet med at jeg kunne kjøpe skjermkort først også resten. Mangler bare cpu og HK nå...hardisk gidder jegikke kjøpe ennå.

Har bestilt 2x 512mb brikker som jeg skal kjøre dual.

Sleng inn de 2x512 du har bestilt, og overklokk CPU'en til ca. 3 GHz (hvis den går med på det). Det kommer du til å merke ganske godt i spill som krever mye RAM. ;)

Lenke til kommentar

Jeg, lurte på en ting, til dere som kjøpte sapphire kort, dere fikk med en cd med redline Tweaking Program......hvordan fungerer den, har ikke fått med serial forresten, noen som vil dele?

Noen Kjøler til X800 som fungerer bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...