bergetun Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Er det noen som anbefale meg ett bra program til å vise temperaturen på CPUen og hovedkortet (Og kanskje Antec PSUen som skal ha innebygget temp måler) Nvidia Systemutility som kommer med hovedkortet (GA-K8NSNXP) viser feil. Det viser 70 Grader på CPU uansett om jeg overklokker MAX eller om jeg 'underklokker'. Har siste F5 bios. Bios viser rundt 38 grader. Takker så meget. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei, Kan anbefale SpeedFan. Kan vise mange andre ting også. Kan lastes ned her: http://www.almico.com/speedfan.php Mvh Kimmer Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Hei, Kan anbefale SpeedFan. Kan vise mange andre ting også. Kan lastes ned her: http://www.almico.com/speedfan.php Mvh Kimmer Takker.. Men det hjalp ikke så mye uansett, den viser utrolig nok 71 grader.. I biosen viser den at CPUen ligger på rundt 36 grader Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei, Kan anbefale SpeedFan. Kan vise mange andre ting også. Kan lastes ned her: http://www.almico.com/speedfan.php Mvh Kimmer Takker.. Men det hjalp ikke så mye uansett, den viser utrolig nok 71 grader.. I biosen viser den at CPUen ligger på rundt 36 grader Øøøhh... Før du slenger ut en slik post... Hva med å prøve å lære deg å bruke SpeedFan? Lese "online help".. trykke på "Configure"-knappen. ta vekk avkryssing for den feilaktige (aux) tempen.. rename Temp1, 2,etc. til "CpuTemp", "ChipsetTemp"..etc. Osv..osv... Dette må da en bruker med over 1100 innlegg her på forumet klare? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Kjenner på lufta som kommer ut av maskinen om det er varmt eller ikke! Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Hei, Kan anbefale SpeedFan. Kan vise mange andre ting også. Kan lastes ned her: http://www.almico.com/speedfan.php Mvh Kimmer Takker.. Men det hjalp ikke så mye uansett, den viser utrolig nok 71 grader.. I biosen viser den at CPUen ligger på rundt 36 grader Øøøhh... Før du slenger ut en slik post... Hva med å prøve å lære deg å bruke SpeedFan? Lese "online help".. trykke på "Configure"-knappen. ta vekk avkryssing for den feilaktige (aux) tempen.. rename Temp1, 2,etc. til "CpuTemp", "ChipsetTemp"..etc. Osv..osv... Dette må da en bruker med over 1100 innlegg her på forumet klare? Okay. Men hvordan kunne jeg vite hvilken temp måler som hører til hvilket device? Når Nvidia Systemutils (Programmet som kommer med hovedkortet) sier at CPU temperaturen er 71 grader ble jeg bare litt forvirra. Trodde folka som tros\s alt lager chipsettet klarte å vise CPU temp fra riktig temp måler. Skulle gjerne også likt å vite hva det er fornoe som er 71 grader. Takker uansett for hjelpen. Endret 23. august 2004 av bergetun Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Kjenn på kjøleribben til cpu. Svir du deg på den er det feil i bios temp.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Okay. Men hvordan kunne jeg vite hvilken temp måler som hører til hvilket device? Det kan du ofte ikke.. og som du ser.. de stakkars programmererne som har kodet "utilities" gjør feil..til og med på sin egen hardware.. Edit: En feil her i denne setningen.. Du bruker Bios til å finne sammenhengen mellom temp/vifter til å finne ut hva som er rett i forhold til slike utilities. Trodde folka som tross alt lager chipsettet klarte å vise CPU temp fra riktig temp måler. Nei,.. det klarer de ikke alltid.. det er derfor SpeedFan er "genialt" kodet.. Den gjør som alle andre utilites.. leser av Winbond-chip på HK (Bios).. og så er det opp til deg som bruker av programmet til å konfigurere det rett mht. hvilke temperaturer, vifter etc. som skal vises i kontroll-panelet..med korrekt navn. Det er *ikke* vanskelig.. synes nå jeg da.. Skulle gjerne også likt å vite hva det er fornoe som er 71 grader. Det er ofte noe som kalles aux.. jeg kaller det en "bug".. mange HK.. som rapporterer denne noe "syke" verdien.. Har ikke sett noen god forklaring på dette.. Endret 23. august 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå