Cybermantix Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Hei alle sammen! Som noen kanskje har sett, driver jeg med ett lite prosjekt der jeg mekker en shuttle-størrelse filserver. Workloggen ligger her. I den sammenheng har jeg noen elektronikk-spørsmålM; 1. Jeg har en switch som skal monteres i kabinettet som har powersupply på 9v 1.5 A. Jeg leter etter en måte å få dette rett fra PSUen slik at jeg kan slippe ekstra kabler eksternt. Viktig også at dette skal ta så liten plass som mulig. - Finnes det en enkel måte en ferdig komponet feks, eller må jeg begynne å lodde sammen noe fra scratch? 2. "Frontpanelet" til PCen skal bestå av power- og reset-knapp, samt power LED. Jeg hadde opprinnelig tenkt å rive dette ut av en gammel PC jeg har, men har lyst på noen andre, litt stiligere brytere. - Hvilke typer brytere kan man bruke til dette? - Hvilke LEDS kan jeg bruke? Jeg er relativt grønn i elektronikkens verden, men kan lodde sammen enkle kretskort og kan littegrann analogteknikk. Setter pris på hjelp! Endret 25. august 2004 av Cybermantix Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 L7809CV +9 V 1,5 A 73-091-23 på Elfa skulle løse strømproblemet. koblingskjema finner du der også Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Fett Da har jeg fått svar på punkt nr 1. Hva med nr2; Hva slags knapper - vippe eller trykk eller .... ? Hva slags specs på LEDs ? Endret 25. august 2004 av Cybermantix Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Her var det jo mye hjelp å få Vel, jeg fant en artikkel som beskrev ATX Power-knapp på Linear Case-Mod I bunn og grunn beskrives ATX Power knapp som en trykkstrømbryter som kun kjører strøm igjennom når trykket inne. Ser også ut som at den må tåle 5V... Ellers har jeg ennå ikke funnet noe info om hva som er vanlig for LEDs, så jeg må vel sette meg ned og måle litt på ett hovedkort eller noe En bryter som frister meg er denne jeg fant på ELFA: Ett-pols trykkstrømbryter med innbygget LED. Kan se for meg kun en slik på kabinettet: Power-knapp og LED i ett Nå gjelder det å se om denne LEDen vil fungere da... help please ? Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Bryteren skal iallfall fungere.. Og jeg ser heller ikke noe grunn til at LED'n ikke skal fungere.. Eneste som er litt greit å vite er spenningen, den varierer litt fra HK til HK, etter som jeg har forstått. Men det kan du jo bare ta å måle, vist du har et multimeter/voltmeter liggende.. Eller så kan du kanskje finne det på HK produsentens hjemmeside.. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Bryteren skal iallfall fungere.. Og jeg ser heller ikke noe grunn til at LED'n ikke skal fungere.. Eneste som er litt greit å vite er spenningen, den varierer litt fra HK til HK, etter som jeg har forstått. Men det kan du jo bare ta å måle, vist du har et multimeter/voltmeter liggende.. Eller så kan du kanskje finne det på HK produsentens hjemmeside.. Dersom du har feil spenning på hovedkortet er det bare å ta det rett fra psu'en vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå