Jon Cederbrand Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Hei! Kan noen hjelpe meg? Kjøpte PC i helga med Athlon 64 3000+ Socket 754 2000 MHz 512 kB 130 nm. Problemet er at vifta går på ca. 3400 omdr. hele tiden og det bråker!! Sandra viser følgende temp. rett etter kald oppstart: MB: 60-63 C CPU: 23 C Vifta senker ikke turtallet selv om CPUen ikke jobber. Kun etter en oppstart i går senket vifta turtallet til ca. 1100. Da ble det betraktelig bedre lydnivå! Da viste tempen også en del mindre på MB: 50-55 C. Da kjørte jeg også en burn-test og vifta gikk gradvis fortere under testen etterhvert som tempen steg for så å gå saktere igjen når jeg avsluttet testen. Det er vel slik det skal fungere? Under testen steg tempen til: MB: 57-58 C CPU: ca. 35 C Kan det være at temp.sensoren på MB ikke virker eller ikke er kalibrert riktig i forhold til BIOS/MB/vifte? Finnes det andre gratis programmer som også viser tempen, slik at jeg kan sammenligne? Til slutt: Kan noen gi meg noen tips om overklokking av denne maskinen. Den har 512 MB RAM. Glemt å si at jeg har et MSI hovedkort. Mvh Jon Endret 23. august 2004 av Jon Cederbrand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå