Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle skaffe meg ADSL, men er usikker på hvilken leverandør jeg skal bruke. Har hørt mye dritt om Telenor, og NextGenTel er også billigere. Burde jeg gå for de? Vil gjerne høre positive og negative historier. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-03 14:46, Mr.Hassan skrev:

Hei Saviola16!

Veit det er farlig å leve og at ein del farer må ein lære seg å leve med..

Men,noen går det også ann å beskytte seg mot..

Ja, forstår deg der, men hvem gidder å vente i 15nye uker på å få modemet!?!?! Jeg fikk det for bare noen uker siden å jeg gidder ikke vente i nye 15uker.

Jeg tar sjangsen...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-03 14:38, Mr.Hassan skrev:

Det tekniske utstyret bredbåndsleverandøren NextGenTel leverer til sine kunder er brannfarlig. En feil i strømforsyningen gjør at hele modemet kan eksplodere. (hentet fra nettavisen.no)

Det er kanskje et lite tankekors at det "tekniske utstyret" er brannfarlig. Men det gjelder kun strømforsyninger som følger med Netopia-rutere, og da heller ikke alle, men slik som det står i artikkelen, kun et parti. NGT har også hittil levert Cisco-rutere, og de har ikke hatt det problemet. Har selv en Netopia-ruter, og den har fungert i snart en måned uten noen som helst problemer. Men tiden får vise, skulle nok ønsket at strømforsyningen ble byttet ut :/

Ellers så har ADSL-linja mi vært veldig stabil, og jeg får definitivt den hastigheten jeg betaler for. Og jeg betaler ikke mye, studentrabatten kommer godt med :smile: Kundeservicen har en periode vært helt umulig å komme igjennom, men jeg ringte i det siste og ventet kun 10 min. i telefonkø. Kanskje endringer er på gang?

Lenke til kommentar

jeg var innom hos nettavisen, og igjen ser vi et MEGET godt eksempel på dårlig journalistikk. skulle nesten tro at samtlige journalister får fett betalt fra telenor for å grave frem mest mulig dritt on konkurrenter som kan feie telenor av banen.

om det smeller, så er det på første oppstart... er det ikke da naturlig at det befinner seg en person i øyeblikkelig nærhet? eller er utstyret så avansert at det kan hoppe ut av esken, og begynne å koble seg opp selv?

pass opp, det er farlig å leve, vi kan dø av det... (men er ikke det meningen?)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-03 14:38, Mr.Hassan skrev:

Hei!

Det tekniske utstyret bredbåndsleverandøren NextGenTel leverer til sine kunder er brannfarlig. En feil i strømforsyningen gjør at hele modemet kan eksplodere. (hentet fra nettavisen.no)

Vel... Netopia er den minst brukte typen modem. Cisco er en bedre type modem på alle måter. Og ettersom det skjer ved første tilkobling, så er det jo alltid personer i nærheten når strømforsyningen går i stykker.

Eksploderer? Det kommer ett lite smell fra strømforsyningen! Kaller Nettavisen dette for å eksplodere, så kommer jeg ikke til å tro på noe av det de skriver heretter. Overdramatisering for å øke besøkene er OK, men dette sverter jo faktisk ett selskap uten grunn.

Skam dere, Nettavisen.

Lenke til kommentar

Blir litt sint på så dårlig journalistikk og sendte journalisten av denne artikkelen en litt sur mail. Den er gjengitt under her :

-----------------------------------------------------

Viser til din artikkel :

"NextGenTel selger brannbomber

Av: Jens Egil Heftøy 03. mai 14:01

Det tekniske utstyret bredbåndsleverandøren NextGenTel leverer til sine kunder, er brannfarlig. En feil i strømforsyningen gjør at hele modemet kan eksplodere."

Lenger ned i artikkelen står det :

"– Det er en komponent inne i strømforsyningen som går i stykker ved installasjon. Det som skjer, er at det smeller litt og så lukter det svidd plast, men det utgjør ingen stor fare, sier markedssjef Morten Ågnes i NextGenTel."

Vil gjerne vite hvorfor du kaller dette å eksplodere.

Du skriver også :

"Skjer dette når det ikke er personer i nærheten av apparatet, kan skaden bli enorm."

Senere i samme artikkel :

"Siden dette skjer ved første tilkobling, blir ingen modemer nå sendt fra oss uten at de er kontrollert, sier Ågnes."

Jeg vil da tro at det faktisk ER personer tilstede når modemet blir koblet til, eller har dette modemet bein, armer og intelligens slik at det kan koble seg selv til?

Jeg jobber selv i media, og vil gjerne påpeke hvor lite gjennomtenkt denne artikkelen er. Man sier ikke at "hele modemet kan eksplodere" når en liten komponent i strømforsyningen kan gi fra seg ett lite smell. Selvmotsigelser finner jeg også i denne artikkelen, som den jeg nevnte over her.

Jeg skal ikke komme med uriktige påstander her, men det kan virke som dere får betalt av Telenor for å sverte andre ADSL selskaper. Det samme har skjedd tidligere med andre selskaper og Telenor trenger nå god hjelp fra seriøse internettselskaper etter siste tids oppstyr rundt ny prising av ADSL tjenesten. Jeg vil tro at min påstand over her er uriktig, og i så fall bør du vurdere hvor mye du har å gjøre i en seriøs nettavis når du overdramatiserer en liten sak på denne måten. Du ødelegger for et lite selskap som er nytt i markedet, tilbyr lavere priser og et bedre produkt enn Telenor, og fordi de er nye fortsatt strever for å få budsjettet i null.

Jeg jobber ikke for NextGenTel selv, men har ett abonnement jeg er veldig fornøyd med. Som sagt er jeg selv ansatt i en stor mediebedrift i Norge, og reagerer veldig på at en journalist fra en seriøs nettavis kan skrive en artikkel med så åpenbare feil. Journalistikken er ikke laget for å ødelegge for andre, seriøse selskaper uten grunn, men for å opplyse allmennheten om saker man bør vite om. Det er greit at du opplyser om at NextGenTels utstyr har en feil, men hvorfor overdramatisere det så til de grader som du har gjort her?

Mvh

<mitt navn som jeg ikke gir i dette forumet>

-----------------------------------------------------

Så dårlige journalister som denne personen, trenger å få høre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...