Gå til innhold

Solid prisfall på Konica Minolta dimage A2

Anbefalte innlegg

Plutselig er dette kameraet blitt mye mer interessant. Nå er prisen lavere enn den har vært på B&H for kort tid siden (inkl frakt og mva). Noen som vet årsaken. Jeg har vondt for å tro at det kommer en A3 snart, siden A2 bare er et halvt år gammel. Har Konica Minolta muligens tenkt å prisdumpe sin digitale Dynax, eller er det bare ITbutikken som er drevne prisforhandlere? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel hørt om at det er flere som er missfornøyd med kameraet. Kanskje dét er grunnen? At folk rett og slett ikke er villig til å betale så mye penger for det. Ryktene jeg har hørt, er at det skorter på byggekvaliteten.

F828

Lenke til kommentar
Jeg har vel hørt om at det er flere som er missfornøyd med kameraet. Kanskje dét er grunnen? At folk rett og slett ikke er villig til å betale så mye penger for det. Ryktene jeg har hørt, er at det skorter på byggekvaliteten.

F828

Har du noen kilder?

Kvalitetskontroll var lenge et problem med A2, noen måtte sende inn kamera både en og to ganger før de fikk et kamera med pålitelig nok autofokus. Nå er nok dette problemet rettet på. Byggekvalitetm derimot, har jeg ikke hørt noen klager på.

Bilder av et kamera merket A200 dukket i forrige uke opp på nettet. Dette så ut som en budsjettorientert versjon av A2.

Min teori er at Ax-serien (som har blitt oppgradert en gang i halvåret sålangt) kanskje vil bli delt i to sjikt, slik Zx-serien nå er (Z3, Z10), og at KM vil presse prisene på denne maksimalt for å gjøre rom i lineup-en for en mulig Dynax5D over nyttår.

Tenk denne kombinasjonen:

Dynax 7D m/linser, blits, etc

A200 (med A2s linse, sensor, EVF, AS) kompatiblet med blits, fjernkontroller og annet tilbehør til D7D, men lite og lett for utflukter og annet der vekt og størrelse er prioriteter..

Jeg tror uansett vi er inne i en spennende tid når det gjelder kompakte prosumere, som må ned i pris for å beholde sin plass i markedet under i forhold til de billigste dSLRene.

Mvh

Kjetil Høiby

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...