Kimmer Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Hei, Har bestemt mig for dette Chieftec kabinett Men lurte på, hvordan jeg vil få den mest ideelle/effektive kjøling i kabinettet? Her er mit eget forslag: Jeg skal ha 5 Maxtor HD (les mye varme) placert i brønnene og vifter alle plasser (5x80mm og 1x 92mm), Jeg har Zalman viftekontroll og Mist PSU m/120mm vifte fra før (se profil). Reglen sir jo: blåse kald luft inn nede fremme og blåse varm luft ut oppe bak, men jeg liker ikke å sku blåse 45-50 grader varm luft (fra HD-brønnene) hen over CPU-kjøleren. Derfor dette kanske lidt utraditionelle forslag til blåseretningen på vifterne. Jeg liker bedst å ha lite gran med overtrykk i kabinettet, da man slipper å suge luft/støv inn gennem CD/DVD enheter. Derfor kombinationen av svake og kraftige vifter samt viftekontrol. Som det ser ut på bildet vil CPU-kjøleren få kald luft fra vifter bak og grafikkortet/PCI-kort få bra kjøling fra nederste vifte i front. Vet ikke hvordan det ser ut bak plastikken nederst i front. Jeg må sikkert 'modde' med en liten skillevegg så varm og kald luft ikke blandes inne bak plastikken. Muligt der kommer for mye turbulens i nedre del av kabinettet pga Zalman CPU-kjøleren (se profil) der jo blåser i alle retninger? PS: Svak/kraftig vifte = lite/mye luft (CFM) og der er ikke tale om vifte i sidedøren, Andre forslag og kommentarer modtakes Edit: Lite erndring av Emne tittel. PS: Tidligere postet i feil forum. Mvh Kimmer Endret 23. august 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå