Theater Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Han hørt at det finnes støydempingssett til Chieftec's Dragon serie. Vet noen om butikker i Norge som fører disse? Lenke til kommentar
mrFixiT Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei. Har chifetech selv og vet at de har støydempingsett hos itbutikken. http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?vare...renr=Nor1009028 Hvis du kjøper, kan du gi meg en tilbakemelding på den da jeg tenker på å kjøpe en slik selv? på forhånd takk :smile: Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 ja. Gi tilbakemelding på hvor godt det virker. Har en maskin på soverom, som jeg gjerne skulle dempet støyen på. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Har støydempings settet til Chieftec, kjøpt på Microplex. Funker bra det. Maskinstøyen er gått mye ned, du kan høre maskinen når du sitter ved siden av den, men går du to skritt vekk så er den nesten uhørbar, spørs hva du har i kabinettet av vifter osv. Jeg har 3-4 kabinettvifter og dem lager en svak susing, men jeg må ha det fordi jeg har 6 disker i maskinen. Anbefales! Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hvis du søker i forumet før du legger ut ett nytt emne hadde det vert fint. Jeg har svart på to lignende spørsmål. Husk det til neste gang :wink: Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 15:02, FooKer skrev:Har støydempings settet til Chieftec, kjøpt på Microplex.Funker bra det. Maskinstøyen er gått mye ned, du kan høre maskinen når du sitter ved siden av den, men går du to skritt vekk så er den nesten uhørbar, spørs hva du har i kabinettet av vifter osv. Jeg har 3-4 kabinettvifter og dem lager en svak susing, men jeg må ha det fordi jeg har 6 disker i maskinen.Anbefales! jeg har også chieftec støydempings matter fra microplex, pass på å ha en eller fler kabinett vifter... mattene er tykke som da lager mer varme i kabinettet.... Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Jepp, vifter blir mer nødvendig enn før. Uten matter klarer Dragon seg fint med en innsugsvifte, med matter blir det nødvendig med en som blåser ut og. Og ikke forvent mirakler av de mattene. Og vurder å kjøpe matter som du klipper til heller, det er fryktelig mye penger for noe som er lett å lage selv, fant jeg ut. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hvor mange vifter trenger jeg med mattene og to disker? Og holder det med Papster 12 eller 19 db vifter til kjøling av hd og i kabinettet generelt? _________________ Snart: AsusP4S533 P4 1.6 [email protected] ++ 512 Apacer DDR333 PC2700 WD 80JB [ Denne Melding var redigert av: alansmith på 2002-05-26 12:01 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg vil anbefale mattene hos Ljudia. De er laget av asfalt og demper både støy og vibrasjonstøy svært bra. Eneste ulempen er at de veier veldig mye. Mitt In-win Miditower blei 9 kg tyngere med mattene men lyden blei betraklig mindre. Spesielt fra harddisken (IBM, trenger jeg og si mer). Mattene fra Microplex demper bare støy. Prøv og slå på kassa så hører du at den vibrerer. Med asfaltplatene fra Ljudia hører du bare et tung når du slår. dem vibrerrer ikke etterpå. Lenke til kommentar
hce Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Støydemningsmatter på ljudia her. De er 4mm tykke, ljudia her også 1.5mm tykke plater. De er såvidt jeg ser av bildet identiske med de på Biltema, og prisen er rimelig lik. På ljudia er det 195kr for 4 matter, på Biltema ca 50kr for en matte. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Quote: Den 2002-05-26 13:27, hce skrev:Støydemningsmatter på ljudia her. De er 4mm tykke, ljudia her også 1.5mm tykke plater.De er såvidt jeg ser av bildet identiske med de på Biltema, og prisen er rimelig lik. På ljudia er det 195kr for 4 matter, på Biltema ca 50kr for en matte. De platene var deg jeg kjøpte. Anbefaler på det sterkeste. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Bøgge Bakken skrev (2002-05-26 13:53): Quote: Den 2002-05-26 13:27, hce skrev: Støydemningsmatter på ljudia her. De er 4mm tykke, ljudia her også 1.5mm tykke plater. De er såvidt jeg ser av bildet identiske med de på Biltema, og prisen er rimelig lik. På ljudia er det 195kr for 4 matter, på Biltema ca 50kr for en matte. De platene var deg jeg kjøpte. Anbefaler på det sterkeste. DYRT!! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 20:31, CFD skrev: Quote: Bøgge Bakken skrev (2002-05-26 13:53): Quote: Den 2002-05-26 13:27, hce skrev: Støydemningsmatter på ljudia her. De er 4mm tykke, ljudia her også 1.5mm tykke plater. De er såvidt jeg ser av bildet identiske med de på Biltema, og prisen er rimelig lik. På ljudia er det 195kr for 4 matter, på Biltema ca 50kr for en matte. De platene var deg jeg kjøpte. Anbefaler på det sterkeste. DYRT!! Dyrt nei. Kan ikke få al gratis. Vert pengene. Lenke til kommentar
klo Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 har chieftec fulltower, holder det med en "ljudia" pakke? burde jeg ha mattene helt i kanten eller holder det med at jeg har de sann midt på døra? blir jo et par cm åpning. ( der støyen kommer seg "ut" ?? ) vil det bli merkbart? skal kjøpe slike matter som de har på ljudia bare lurer på om jeg trenger 1 eller 2 pakker.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Bøgge Bakken skrev (2002-06-01 21:07):Dyrt nei. Kan ikke få al gratis. Vert pengene. Jeg fant noen gamle liggeunderlag i veikanten jeg. Rengjorde dem og brukte dem. Tempraturen stiger MYE ,men det koster meg ingenting. Bare litt flere vifter som jeg hadde liggende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå