supergreg Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei, Jeg skal kjøpe meg en ny HD, en 200gb S-ATA som jeg skal bruke med en PCI S-ATA kontroller. Det er ikke bare S-ATA hovedkortet mitt mangler støtte for, jeg kan heller ikke klokke opp IDE-bussen uahengig av PCi-klokka. For å overklokke CPU'en, må jeg kjøre PCI-klokka opp til 35-36MHz. Jeg har nå en WD Caviar, IDE-disk som begynner å melde om datakorrupsjon på (noen ganger på 36, men hovedsakelig på 37MHz. Siden jeg synes at en WDstøyer mer enn nok, vil jeg helst ha noe stillegående som en Seagate Barracuda nå, men jeg er litt i tvil på om jeg skal ta sjangsen på at den klarer litt merstrøm på PCI-bussen.. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ok. Selv har jeg nettopp byttet bakgrunn på desktopen min. Valgte en med litt blått og rosa på, synes selv det ble ganske bra. Håper uansett du blir fornøyd med mer lagringsplass, og at det ikke var noe vi skulle svare på her.. Lenke til kommentar
hart Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Tja... la være å klokke om du får datakorrupsjon. Er det et stort problem kan et nytt hovedkort være nesten like billig som å måtte kjøpe en ekstra S-ATA kontroller. Hadde vært fint om du puttet disse tegnene inn i innlegget ditt "?" og "?" , så hadde du sikkert fått mer konkrete svar, for jeg kan ikke helt sikkert si hva du spør om... Lenke til kommentar
supergreg Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Jeg får ta fram dråpetelleren: Er det noen som vet om hvilke disker, fortrinnsvis S-ATA på 200GB, som best tåler den ekstra juicen jeg må ha på PCI-klokka? Jeg sier her "fortrinnsvis S-ATA på 200GB," fordi det er en sånn disk jeg skal ha, men jeg tror det også kan være nyttig å vite generelle erfaringer folk har fra forskjellige merker, m.h.t hvor mye strøm de tåler på PCI-klokka. Sånn, var det klart nok? Lenke til kommentar
hart Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Velkommen til forumet forresten. Jeg tror ikke du vil få så mye hjelp her om du kjører en spydig tone. Det som fungerer best er ett velformulert spørsmål/problemstilling og nødvendig tilleggsinformasjon i form av hvilken hardware/software du har. Les rettningslinjer og nettikette Endret 23. august 2004 av hart Lenke til kommentar
supergreg Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Velkommen til forumet forresten. Takk skal du ha! Jeg tror ikke du vil få så mye hjelp her om du kjører en spydig tone. Nei, det er vel slik her også, som i de fleste webfora: Spydig tone er reservert for de som har vært der en stund? Jeg har nå en gang den kjernerefleksen at når jeg blir møtt med spydighet så svarer jeg med spydighet (eller verre ting ). Om folk bare ser spydigheten *min* i denne tråden, kan jeg alltids klare meg uten deres meninger, og om de er selektive m.h.p hvem som får lov til å være spydige her, vil jeg helst ikke høre meningene deres i det hele tatt. Det som fungerer best er ett velformulert spørsmål/problemstilling og nødvendig tilleggsinformasjon i form av hvilken hardware/software du har. Jepp, nettopp derfor forklarte jeg grundig hvilke disker jeg tenker på og hvilket dilemma jeg har. Hadde jeg bare spurt om hvilke harddisker som tålte høy PCI-klokking, hadde hele tråden blitt dominert av mer eller mindre velmenende råd og bemerkninger om å lese om hvor(dan) data overføres på moderne PC'er, at PCI-frekvensen ikke har noe å gjøre med harddisker, ad nauseum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå