Prnkstr Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Editors note: Vet dette ble endel å lese for enkelte...men hold ut...trenger på en måte noen gode råd eller to. Har et lite problem....pc min har etter utallige modds og saker fått igjennomgå såppas mye at den vanlige porten for mus og keyboard nekter å funke lenger ( mest sann., fordi jeg hentet opp en skrue nedi der som falt ned med noe som viste seg å være en magnetisk skrutrekker ) Derfor har jeg det siste året, halvåret blitt nødt til å bruke usbmus og keys uten noen vidre problemer...intill nå. Det hadde seg nemelig slik at min oppstartstid tok omrtent like lang tid som om den skulle finne opp hjulet hver eneste gang. Jeg hadde allerede søkt igjennom og fjærnet stæsj som jeg ikke trengte under oppstart som kunne slowe ned maskinen. Men saken ble ikke noe nevneverdig bedre av den grunn. Derfor leste jeg litt rundt og konkluderte med at det var seff ingen lur ide å la oprrativsystemet mitt ligge på en heller gamle 20gig hardisken istdedenfor på den 2 måneder gamel 120gig 7200rpm hardisken.... Derfor bestemte jeg meg for å brenne ut det av interesse på 120, ta ut 20gigzrn for å så formatere 120 pg legge inn xp på den....gud så kortenkt av meg... Vel etter rundt 50 cdr utbrent (hm...det tok litt lengre tid enn forventet ) grep jeg etter min xp home edition cd og gikk igang....for å seff å bli stoppet allerede ved "to start instalation form cd press any key to continue"....damn...dos/bios støttet dårlig usb ja!....ka ska æ gjør no? Det smarte svaret jeg kom på var seff å instalere xp til disken på et annent system. Ah...ignorance is bless I guess . Instalsjonen funket brillefing, og frustrasjonen begynte først da jeg hadde byttet tilbake 120 til det orginale systemet....trykket på start, og voila....det funket jo seff ikke...blåskjerm etter at den skulle begynne å loade windows med påfølgene meldinger om feil drivere (ånei...sier du det? Instalerte dette på et helt anderledes system..) osv. Skulle prøve å starte opp i safe modus for å se om dette løste saken...men akk...igjen...lite support på usb! Men til min store overraskelse funket det i Bios (sånn delvis ihertfall...). Det summerer omrtrent det jeg har kommet fram til idag....noen übersmarte ideer som muligens løser dette, sånn rent bortsett fra å skaffe nytt hk. Hadde det gått ann å instalere xp via nettverket fks? Hvordan gjør man dette isfåfall? Svaret må vel bli en tastaturløs instalasjon eller no....som går av seg selv... Lenke til kommentar
pfviv Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Du kan bruke Sysprep fra Microsoft. http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en Lite tips: Det er sikkert sikringen for tatatur og mus som er gått i stykker Den er som oftest montert ved PS/2 portene. Som oftest er det en liten grønn sak ligner litt på en vanlig motstand. disse er på nesten alle hovedkort så finn en fra ett gammelt hovedkort og lodd den over den som er på ditt hovedkort. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Hm...skjønte ikke så mye av den windows deploy toolen (ihvertfall ikke nok til å kunne igjennomføre det.) og har ingen planer om å lære meg avansert nettverksadministrative oppgaver på xp at the present moment.... Skjekket det eneste ledige HK jeg hadde...men det var så latterlig gammelt at jeg kom ikke akkurat over den sikringen jeg skulle båffe der.... Er det en eller annent sted hvor det går ann å få kjøpt disse uten å kjøpe et helt nytt hovekort? Elfa eller no= Lenke til kommentar
zyp Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Funker det ikke å gå inn i bios og sette bios emulering av usb mus og keyboard? Det kan jeg iaff på mitt hovedkort. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Funker det ikke å gå inn i bios og sette bios emulering av usb mus og keyboard? JEEZ! Noe så enkelt...fant ikke usb støtte for mus, but then again, ikke mye bruk for det i dos! Takk for tipset zyp! Instalerer windows på nytt på på riktig system:woot:....litt enklere enn å dra fram loddepennen... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 eller du lager en cd som denne... http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=202 bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå