Knarvik Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei! Når jeg prøver å logge på med WinXP på et domene tar det utrolig lang tid. Den står utrolig lenge på "Aktiverer personlige innstillinger". Noen som har opplevd dette før? Jeg har prøvd å endre på hva som skal skje under pålogging. Tatt vekk pålogginscript og mapping av stasjoner. Men ikke no bedre. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Har opplevd det samme, det ble betydelig bedre når vi la inn IP adressen til domenekontrolleren i DHCP scopet under DNS..... Kent Lenke til kommentar
dwarrel Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) hadde akkurat det samme problemet her hos meg tidligere. Det viste seg å være en dns feil på serveren. Ta en sjekk av dns instillingene på serveren og se om ikke det hjelper. - Fant en link som tar for seg dette problemet: http://www.tek-tips.com/faqs.cfm?fid=4017 Håper det hjelper. Endret 23. august 2004 av dwarrel Lenke til kommentar
Knarvik Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 OK! Prøvde på det, men ble ikke så mye bedre. Hvor lang tid vil du si det tok for deg etter du byttet da? Lenke til kommentar
Knarvik Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Noen som forresten vet om en god GUIDE for å sette opp en DNS server? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Som oftest skyldes lang pålogginstid at profilen inneholder mange/store filer som må synkroniseres med serveren. Sjekk størrelsen på domene-profilen din i c:\documents and settings. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei! Sikkert et litt "enkelt" forslag, men har du sjekket profilstørrelsen til profilen du skal logge på? Tar lang tid hvis man ikke har mappet om My Docs til et nettverksshare. *Tronaldo* Lenke til kommentar
Knarvik Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Det er nok ikke Profilen som er problemet. Det er nok det første DNS problemmet. Men jeg får ikke ordnet det. Noen som kan hjelpe meg der? Lenke til kommentar
Punster Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Hva sier Eventviewer lokalt og på server ? 100% sikkert 1 eller flere oppføringer der hvis du mener pålogging tar "for lang tid". Tar pålogging også lang tid hvis du logger på med "domain admin" brukeren, eller kun med en "vanlig" bruker ? Hvis du mener det er feil oppsett på DNS på domenekontrolleren har Microsoft flere oppskrifter/fremgangsmåter på hvordan sette opp og justere DNS. http://support.microsoft.com/default.aspx?...Product=win2000 Endret 23. august 2004 av Punster Lenke til kommentar
skille Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Bruker du lokale eller sentrale profiler? Om du bruker sentrale, vil det kanskje ta litt tid, da det er mye som skal synkroniseres og lastes inn fra server. -Trond Lenke til kommentar
Knarvik Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Bruker Lokale profiler. Men som sagt så er det nok et DNS problem. Problemet er at jeg ikke får satt opp denne orgentlig. Vi har to nettverksort i serveren: Ett som har ICS, og et som går mot lokale nettverket. Ikke noen som har en god guide på å sette opp dns, har prøvd å sett på microsoft sine men får det ikke til... Lenke til kommentar
Knarvik Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Jeg fikk ordnet det. Det var DNS som var feil. Fikk ordenet opp i dette. Men takk for alle som hjalp til!! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå