Gå til innhold

Kjøpe ny mobil nå, eller vente?

JoaJoa

Anbefalte innlegg

Etter at min t610 fløy inn i veggen litt for mange ganger i helga, og sluttet merkelig nok å virke, så må jeg ha ny mobil.

Sett litt på Siemens s65 og sl65. Ønsker egentlig en klapptelefon av noe slag. Så da blir det sl65 eller en samsung et eller annet. problemet med siemens'en er at den ikke har bluetooth eller minnekort.

Har ikke fulgt med så all verden på mobilfronten i det siste, men kommer det nye spennende mobiler framover? eller en oppgradering til sl65?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, prøver denne jeg :)

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: tja

-MMS: ja

-GPRS: ja WAP ja

-Kalkulator: tja

-JAVA: ja

-Email klient: tja

-Spill: tja

bluetooth: tja

Form:

-i utgangspunktet Klapptelefon

-skal være liten!

Skjerm:

Farge/ikke farge.

-Over 65000 farger

Pris:

i utgangspunktet uvesentlig

Diverse:

-Kamera: Ja

-Videokamera: tja

-Infrarød port: tja

-Bluetooth:tja

-Minne: mye, evt støtte for minnekort'

-Minnekort?: ja

-Polyfoniske ringetoner: ja

-Batterilevetid: egentlig viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? 50/50

Må ikke akkurat ha mobil nå, hvis det er noen spennende/lovende mobiler på veg.

Design er ganske viktig.

se z600 er alt for stor og "billigpreg", da står heller samsung 700 høyere opp.

siemens sl65 ser grei ut, samtidig med samsung E800. men disse mobilene har ikke alle de funksjonene jeg ønsker meg. Har aldri hatt siemens eller samsung, men er det noen av dem som har høy feilprosent eller andre negative ting?

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
jaha.. Hadde vært fint hvis du forklarte litt nærmere? Er samsung generelt drittmobiler?

Nei, Samsung telefone er relativt bra (men som noen sa det for noen uker siden; ikke noe for proff brukere) men E700 er en mer eller mindre misslykket modell spør du meg; mange feil, dårlige menyer, lite funksjoner og til en altfor stiv pris. Jeg synes ikke den er verdt penga for å si det sånn.

Dette er min egen mening og du har selvsagt lov å ikke være enig.

Lenke til kommentar
Hva med Sony Ericsson k700i?: Link

Eller kanskje Siemens S65?: Link

k700 er uaktuell egentlig. Er for lik t610, med tanke på menyer osv. samt elendig batterikapasitet har jeg hørt. Forandring fryder vettu :p derfor jeg vil prøve noe nytt.

s65 virker spennende, bra kamera osv, men det er ikke klapptelefon. samt at det var noen som sa den var stor. Leste en tråd som startet her idag, og han satt med middelmådig inntrykk.

Men hva med dette "push and talk" funksjonen? kommer den fra flere selskaper snart? hvordan fungerer dette, er det en slags walkie talkie, altså ingen samtalekostnad? hvor mange har denne funskjonen idag?

Remerser: Har lite formeninger om den egentlig. Brukt den litt, da dama har e700, og jeg synes den virker grei. men egentlig bare pga av minnekapasitet og kameraet igrunn. Stygg er den heller ikke. Men den mangler en god del funksjoner, samt jeg vil ha noe annet en henne :p

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar

Ok, slik jeg vil høre! at noe er på vei :)

Hvor finner dere slik informasjon som dette? samsung, siemens noe dato de da?

Håper bare SE kan smelle til med noe gromt designmessig, de bruker å ha det meste av teknologi, så håpe håpe..

Lenke til kommentar

Ser man det ja! da har jeg funnet mobilen :D s700 :w00t:

Den har "alt", ikke enten eller som det er på de jeg har sett på fram til nå.

Eneste den mangler er "push to talk", men vet ikke om jeg har bruk for denne funksjonen enda..siden "ingen" har den :p

hva blir prisnivået sånn ca?

men thx for hjelpa! :)

edit: Eneste minuset, noe som også er viktig, er størrelsen og vekta. Den er forholdsvis stor og veldig tung :(

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...