marcus Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Heisann!! Lurte på noen gode forslag til hva slags utstyr jeg burde velge?? Sjekka under Anbefalinger inne på hardware siden, men finner ingen nettbutikk som har både den ASUS basestasjonen og Dlink PCI kortet som blir anbefalt. Så litt inne på komplett.no hvor de hadde Asus SpaceLink WLAN AP 54 Mbps 802.11g til 650,- og et Asus SpaceLink Wireless PCI 54 Mbps 802.11g, WPA til 450,- Har fra før et ADSL modem fra telenor. Burde jeg velge en trådløs ruter istedet for å kjøpe et trådløst aksesspunkt?? Og må jeg da bruke ADSL modemet i tillegg til ruteren?? På forhånd takk;) Lenke til kommentar
JW Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hvis du har Topcom Xplorer modemet fra Telenor, så må du ha en router (Hvis du skal ha flere maskiner) Men hvis du har det andre (husker ikke helt navnet), så kan du klare deg med et aksesspunkt, da dette inneholder en router. Men det er mulig å bruke dette i tillegg til en router, ved å definere det som en Ethernet Bridge. Dette er ikke vanskelig. Det ligger en "smørbrødoppskrift" på www.online.no et sted. Jeg har selv Linksys WRT54G trådløs router og diverse Linksys 54G kort, og det fungerer veldig fint. USB-kortet er veldig bra, da dette kan flyttes litt og derfor oppnå bedre signal. Jeg kjøpte mitt utstyr hos www.netshop.no Lenke til kommentar
marcus Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 har zynkel (eller hva det heter) ADSL modem fra telenor... Lenke til kommentar
ptrip Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Jeg har selv Linksys WRT54G trådløs router og diverse Linksys 54G kort, og det fungerer veldig fint. USB-kortet er veldig bra, da dette kan flyttes litt og derfor oppnå bedre signal. Har det samme selv og det fungerer veldig bra. Kan absolutt anbefales både Mxp og Netshop har pakker med akkesusspunkt og adapter. Endret 23. august 2004 av ptrip Lenke til kommentar
marcus Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 diverse Linksys 54G kort, hva mener du med det?? Lenke til kommentar
JW Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg har ett PCI kort, ett USB-kort, og ett PCMCIA kort. Lenke til kommentar
marcus Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 mulig jeg bestiller den pakka, må bare sjekke om jeg har noen ledige USB porter på pc'en først... Lenke til kommentar
marcus Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 hva med denne pakka istedet?? http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118092&cks=PRL http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123731&cks=PRL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå