Gjest medlem-23990 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Kom over dette i Bergens Tidende: http://bt.no/innenriks/article282595 Studentenes og Akademikernes Internasjonale Hjelpefond (SAIH) får 20 kroner av semesteravgiften, som er obligatorisk for alle studenter. På sine nettsider skriver de at pengene fra studentene «går til utdannings- og opplysningsprosjekter i Bolivia, Nicaragua, Zimbabwe, Zambia og Sør-Afrika». Annonse i Washington Post Men nylig vedtok arbeidsutvalget i SAIH at 10.000 kroner skulle brukes til å støtte en helsides annonse i Washington Post nå i høst. Annonsen er tenkt utformet som et brev til George W. Bush fra «engasjerte og bekymrete» norske borgere og organisasjoner. Faen dette provoserer meg sa ufattelig mye at jeg vet ikke hva jeg skal gjore av meg. De bruker mine penger til propaganda??? WTF? Denne bruken av penger har ingenting a gjore med SAIHs overordnede mal. Som unnskyldning kommer de med dette: - Dette gjelder fire promille av pengene vi forvalter. I tillegg til utdanningsbistand skal vi også drive med politisk påvirkning og informasjon, sa Line Hegna. Ehm. Ja. Politisk pavirkning og informasjon... for utdanning!!!!!!!!!!!!!!!! Fra deres side: SAIH er studentenes og akademikernes egen solidaritets og bistandsorganisasjon. Under slagordet UTDANNING FOR FRIGJØRING støtter vi utdannings- og opplysningsprosjekter i Bolivia, Nicaragua, Sør-Afrika og Zimbabwe og driver informasjonsarbeid om nord-sør-spørsmål blant studenter i Norge. Hvor faller "politisk pavirkning av USA" inn her? Hele arbeidsutvalget i SAIH burde fatt sparken for slik maktmisbruk. De tar mine penger og bruker de pa politisk propaganda som ikke har noe med deres organisasjon a gjore, men bare et utspill fra utvalgets medlemmers politisk legning! Det er rett for jeg gar bort til SAIHs kontor her i Bergen og gir de en ordentlig "earfull".... Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg foreslår at du gjør det. Er jo helt på trynet det de driver med nå, det bør selv de mest hardbarkede Bush-hatere være enige i. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Fy faen... boikott Tellhim.no! Nå studerer du vel ikke i Oslo Seixon, men ta en tur inneom www.NorSAM.net TellHim strider mot grunnleggende menneskerettigheter. Vi har ingenting med indre anliggende i USA! TellHim sier de er en u-partipolitisk organisasjon. Hvordan har det seg da at det er SV som stiller lokaler til rådighet, at SV sponser kampanjen mest? Og nå går det penger av semesteravgiften som er pliktig å betale rett inn i TellHim? Jeg gjentar: FY FAEN Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 SAIH trekker støtten til Tell Him Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 SAIH trekker støtten til Tell Him Enda godt. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Herre. De mottar penger av studentavgifta? Ikke bra, ikke bra... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Tellhim må være det mest idiotiske engasjementet noen har kommet med på en stund her i landet. Idioter er det flust av, i alle partier. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Tellhim må være det mest idiotiske engasjementet noen har kommet med på en stund her i landet. Idioter er det flust av, i alle partier. Nå klikket jeg mag inn på tråden igjen for å si noe lignende. Tellhim.no må være DET teiteste prosjektet på LANG lang tid. Det vil tvilsomt bli lagt merke til på noe vis som tjener saken, ingen bryr seg om hva nordmenn måtte mene og det er et gigantisk pengesluk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Tellhim må være det mest idiotiske engasjementet noen har kommet med på en stund her i landet. Idioter er det flust av, i alle partier. Nå klikket jeg mag inn på tråden igjen for å si noe lignende. Tellhim.no må være DET teiteste prosjektet på LANG lang tid. Det vil tvilsomt bli lagt merke til på noe vis som tjener saken, ingen bryr seg om hva nordmenn måtte mene og det er et gigantisk pengesluk. Du har rett, men det aller værste er at de skal fremstille anonnsen som ett budskap på vegne av det norske folk. Det norske folk meg i beeeeeeeeep. Det er ikke mye norske folk i SV. Vi tilhører alle det norske folk, selvom vi er medlemmer av SV eller FrP. En god amerikaner ville ta det ganske ille opp om nordmenn trykket en slik artikkel. Særlig når det fremstilles som om hele det norske folk er enig, når det ikke er tilfellet. USA er bygget på prinsipper om frihet, og Norge har ingenting med å legge seg opp i USA's indre anliggende. Langt mindre et NORSK politisk parti. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Du har rett, men det aller værste er at de skal fremstille anonnsen som ett budskap på vegne av det norske folk. Det norske folk meg i beeeeeeeeep. Det er ikke mye norske folk i SV. Vi tilhører alle det norske folk, selvom vi er medlemmer av SV eller FrP. Sant nok, men enhver oppegående person skjønner at det ikke er hele det norske folk som støtter dette. En god amerikaner ville ta det ganske ille opp om nordmenn trykket en slik artikkel. Pølsevev. En "god amerikaner" ville ledd, for så å gi f***, det kan for øvrig være at "den gode amerikaneren" din er enig i budskapet. Bush har ikke mer enn 50% støtte, vet du. (Eller, egentlig mindre, men den diskusjonen tar vi en annen gang). USA er bygget på prinsipper om frihet, og Norge har ingenting med å legge seg opp i USA's indre anliggende. Langt mindre et NORSK politisk parti. Præhæhæhæ. Du bare MÅTTE si noe überteit. Saklighet? Nei takk. For det første: Hvem som sitter med makta i USA er IKKE deres "indre anliggende". Det er faktisk en viktig faktor i verdensbildet, og går ut over (på godt og vondt) oss alle. En amerikansk president er (desverre) et verdensoverhode. Det er på alle måter vår "sak". Hva hadde forresten "frihet"-preiket med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Tellhim må være det mest idiotiske engasjementet noen har kommet med på en stund her i landet. Idioter er det flust av, i alle partier. Nå klikket jeg mag inn på tråden igjen for å si noe lignende. Tellhim.no må være DET teiteste prosjektet på LANG lang tid. Det vil tvilsomt bli lagt merke til på noe vis som tjener saken, ingen bryr seg om hva nordmenn måtte mene og det er et gigantisk pengesluk. Leste dere selve utkastet til annonsen? Wow så fantastisk idiotisk. Jeg har ingenting imot at de vil gjøre dette (Tellhim kampanjen, ikke SAIHs engasjement) men da må de faen meg gjøre det ordentlig og! De kan f.eks ikke si "From the Norwegian people"...!! Da høres det ut som det hele norske folk står bak det, og slik er det ikke. Oh well, de kommer vel sikkert aldri til å skaffe seg 700.000kr før November alikevel, de har jo ikke nådd 200.000 engang. De kunne vel annonsert i en annen avis som ikke kostet så mye? Eller? Uansett er jeg enig med deg HalTan i at ingen kommer til å bry seg hvis de legger denne annonsen i en amerikansk avis. Da kommer bare amerikanere som leser den til å tenke WTF liksom. Har noen andre "land" annonsert slik? Tror ikke det nei. Husker ikke om det står i annonsen, men det står vel heller ingenting om hvem som står bak hele opplegget (SV)? Det hadde kanskje vært, hva skal vi si, objektivt å si i annonsen, men det er vel tydelig at det ikke er formålet... Jeg er glad for at SAIH ble tvunget til å trekke dette tilbake, men det viser at det er problemer innen slike organisasjoner som egentlig skal være upartiske som har utvalg som driver propagandavirksomhet på eget initiativ med offentlige penger... Det er DET som egentlig er problemet her. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jepp. Og vi poengterer at det hadde vært akkurat like teit om det var en bursdagshilsen eller hyllest til pappa Busk som var temaet i annonsen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 For det første: Hvem som sitter med makta i USA er IKKE deres "indre anliggende". Det er faktisk en viktig faktor i verdensbildet, og går ut over (på godt og vondt) oss alle. En amerikansk president er (desverre) et verdensoverhode. Det er på alle måter vår "sak". Hva hadde forresten "frihet"-preiket med dette å gjøre? Skulle bare spørre deg en ting etter du sa dette: Hvordan hadde du følt om MoveOn.org brukte millioner av dollar på propagandakampanjer mot Carl I. Hagen her i Norge. Hadde du syns det hadde vær greit? Håper ikke det... Når andre land skal prøve å påvirke valget i USA, så begynner ting å skli litt ut altså... Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jepp. Og vi poengterer at det hadde vært akkurat like teit om det var en bursdagshilsen eller hyllest til pappa Busk som var temaet i annonsen. Vel... hvis folk ville kaste pengene sine bort på det... go ahead! Men da måtte de ikke si at det var fra det hele norske folket, og at de var en upartisk organisasjon eller noe sånt... Tellhim kampanjen gjør ikke dette, de prøver å tale for folk som ikke er med på å støtte kampanjen... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Skulle bare spørre deg en ting etter du sa dette:Hvordan hadde du følt om MoveOn.org brukte millioner av dollar på propagandakampanjer mot Carl I. Hagen her i Norge. Hadde du syns det hadde vær greit? Håper ikke det... Det hadde vært latterlig, men jeg ser ingen grunn til å nekte de det: Så lenge de ikke presenterer seg som noen andre enn de faktisk er (les: "det norske folk" etc.). Når andre land skal prøve å påvirke valget i USA, så begynner ting å skli litt ut altså... Der er vi nok uenige. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Vel... hvis folk ville kaste pengene sine bort på det... go ahead!Men da måtte de ikke si at det var fra det hele norske folket, og at de var en upartisk organisasjon eller noe sånt... Tellhim kampanjen gjør ikke dette, de prøver å tale for folk som ikke er med på å støtte kampanjen... Helt enig. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) SAIH er en av de mange PK-pissmaurorganisasjonene som gjør meg forbannet. Ikke nok med at jeg blir tvunget til å melde meg inn (kollektiv innmelding) i Norsk Studentunion, men de bruker penger fra MIN semesteravgift til å støtte et j*vla raddisprosjekt! FY FAEN altså. Det gøyale er at selv med så mye mediadekning, studentpenger og "støtte i folket" så har de inkompetente sosialistene bare klart å samle inn LATTERLIGE 170K. For noen idioter. Og tilslutt; er dette Norsk Studentunion sin beste måte å bruke pengene på "solidaritet" med studenter i U-land? De som profiterer på dette idiotiet er aksjonærene i Washington Post. Faens molboer. edit; Klein typooo Endret 23. august 2004 av FiskePinna Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 men de bruker penger fra MIN semesteravgift til å støtte et j*vla raddisprosjekt! Du kan få tilbake pengene. Jeg husker ikke hvordan, og om det gjelder bare siste semesteravgift eller alt du har betalt inn gjennom tidene. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg anbefaler alle å kreve tilbake de tjue kronene som går til SAIH. Dette kan gjøres ved å skrive ut denne, for så å sende den til SAIH. Du vil da få refundert 20 kr pluss porto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå