Patience Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Her er siden min: http://finnerikkeserver.net/phpBB2/site.php Har sett dere photoshopübere i aksjon. Og dere har produsert logoer jeg bare har kunnet drømme om. Derfor spør jeg dere om det er en barmhjertig samaritan som kunne tenke seg å mekke meg en skikkelig RÅ og velkledende logo til siden min? Må være samme størrelse og format. Høyreklikk på bildet og få frem propertisene.. Noen som har lyst til å hjelpe meg? Post dem her -> Endret 23. august 2004 av Patience Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Du har ikke lyst til å si hva logoen skal inneholde? Tekst, farger, symboler blablabla osv? Eller kanskje prøve å lage en selv, for så å legge den ut til kritikk og forbedre den. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Jeg kan overhodet ikke photoshop skjønner du. Skal selvfølgelig lære meg det, men i mellomtiden trenger jeg litt hjelp til å få laget en. Da forumet er i subsilver stil (blått) må den nesten være basert på blått med teksten "Finner Ikke Server (.Net) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Men du snakker mer om en banner for å erstatte denne.. ikke en logo? Lenke til kommentar
N* Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Men du snakker mer om en banner for å erstatte denne.. ikke en logo? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Men du snakker mer om en banner for å erstatte denne.. ikke en logo? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hvor er trådstarter blitt av Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Ser ut som ikke alle har skjønt det her med logo En logo er et "merke" f.eks, logoen til Logitech er denne: Og det noen av dere kaller logo er en header eller et banner! Dette ble veldig offtopic men... men men Endret 29. august 2004 av Stish Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Ser ut som ikke alle har skjønt det her med logo En logo er et "merke" f.eks, logoen til Logitech er denne: Nettopp, akkurat som jeg sa.. og en logo skal jo kunne settes på brevpapir etc. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 For øvrig finnes det fire typer logoer: Ideogram Monogram/tekstrekke Symbol Abstrakt #1: Ideen til firmaet/selskapet blir presentert i logoen. F.eks Windows' logo. #2: Tekst/abbrevasjoner (som "NSB", "NRK" osv) som gjerne er satt opp på en litt tøff måte. #3: Et symbol, f.eks. som Statoils flamme. #4: Se for eksempels Nikes logo. (Tror denne posten blir redigert litt i morra når jeg kan lese i læreboka igjen ) Lenke til kommentar
N* Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) er ikke det en logo? ja den er litt "komplisert" men jeg har sett logoer som er mer "komplisert". og ikke alle logoer er laga med vektorer heller Endret 29. august 2004 av N* Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Etter min mening er den altfor for avansert for å være en logo, om du tenker på “mannen” til venstre. Endret 29. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Det er ikke en logo fordi: - En logo må være tidløs. - Må være lettlest. - Må være gjenkjennelig. - Må kunne brukes både i farger og sort/hvitt. - Må kunne brukes i forskjellige størrelser. Som eksempel : Denne har detaljer som vil forsvinne ved forminskning. Endret 30. august 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 - En logo må være tidløs.- Må være lettlest. - Må være gjenkjennelig. - Må kunne brukes både i farger og sort/hvitt. - Må kunne brukes i forskjellige størrelser. 1: Her er jeg uenig. Det spørs hva selskapet driver med/hvordan deres ansikt utad skal være. 2: Jepp, helt klart. 3: Ja, den må være så lett gjenkjennelig at om man bare kjapt ser logoen, skal man assosiere det med selskapets navn og varer. 4: Jepp 5: Jepp Fin gjennomgang, dimdal Lenke til kommentar
N* Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Som eksempel : Denne har detaljer som vil forsvinne ved forminskning. ...og det er det eneste. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Som eksempel : Denne har detaljer som vil forsvinne ved forminskning. ...og det er det eneste. Og det er i tillegg det viktigste punktet, om en slik rangering er mulig. Videre vil den ikke bra ut i svart/hvitt. Den har gradients, noe som bør være solide, hele farger, og den har for komplekse former. Dessuten vil jeg påstå at den ikke er så veldig gjenkjennelig. ---------------------- Et pent stykke grafikk, men ikke for logo Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Som eksempel : Denne har detaljer som vil forsvinne ved forminskning. ...og det er det eneste. Og det er i tillegg det viktigste punktet, om en slik rangering er mulig. Videre vil den ikke bra ut i svart/hvitt. Den har gradients, noe som bør være solide, hele farger, og den har for komplekse former. Dessuten vil jeg påstå at den ikke er så veldig gjenkjennelig. ---------------------- Et pent stykke grafikk, men ikke for logo Og i tillegg så har han ikke laget firguren selv Lenke til kommentar
N* Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Og det er i tillegg det viktigste punktet, om en slik rangering er mulig. Videre vil den ikke bra ut i svart/hvitt. Den har gradients, noe som bør være solide, hele farger, og den har for komplekse former. Dessuten vil jeg påstå at den ikke er så veldig gjenkjennelig. ja vel greit jeg gir meg er vel egentlig ganske enig Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 1: Her er jeg uenig. Det spørs hva selskapet driver med/hvordan deres ansikt utad skal være. Enig med deg egentlig.. men når vi lærte dette så ble det gjennomgått så nøye, og de var veldig nøye på det punktet der.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Virkemidler, komposisjonsprinsipper ol. (som "regler" for logoer) er egentlig bare rettesnorer for å få et bra resultat, men det er fortsatt lov å bryte "reglene". På det nevnte punktet ville jeg nok ha gjort nettopp det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå