Gå til innhold

Mulig at det tar så lang tid?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå satt laget en film på 3 timer, i adobe premiere 6.5 som jeg har tenkt å lage en fil av. Så går jeg innpå export timeline-> movie, velger Microsoft avi og save, så står det at det kommer til å ta 4-5 dager å gjøre ferdig hele greia! :thumbdown:

Det er vel ikke mulig at det tar så lang tid? Hva kan jeg gjøre for å forkorte denne tiden? Filmen skal på dv kasett og så video kasett. Enda bedre hvis noen her har en måte å få den over på dvd med en gang ?

takker mye for respons!

PS:

sjekk profilen min for maskinvare.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke innstillinger bruker du?

Dersom du bruker vanlige innstillinger, om altså du har lastet inn en av de ferdige valgene, f.eks. DV AVI -> Standard 32KHz, bør du ikke bruke Microsoft AVI, men Microsoft DV AVI når du eksporterer. Dette vil antagelig korte ned prossessen til en brøkdel og i tillegg minske filstørrelsen en liten smule.

Hvis du har alle evt. effekter og filtre ferdig rendret skal det ta veldig liten tid å eksportere den ferdige filmen når alle formatene stemmer overens. På min 1GHz-maskin tar det ca 5-15 sek å eksportere et klipp på 1 minutt.

Men, du sier at filmen skal inn på DV-kassett.. Jeg antar at du skal bruke DV-inn på kameraet ditt og spille det over. Da trenger du vel egentlig ikke å eksportere i det hele tatt, så lenge filmen er rendret. Alt du trenger er å koble til kameraet, velge File -> Export Timeline -> Export to tape, og sette på record på kameraet ditt.

;)

Lenke til kommentar
Hvilke innstillinger bruker du?

Dersom du bruker vanlige innstillinger, om altså du har lastet inn en av de ferdige valgene, f.eks. DV AVI -> Standard 32KHz, bør du ikke bruke Microsoft AVI, men Microsoft DV AVI når du eksporterer. Dette vil antagelig korte ned prossessen til en brøkdel og i tillegg minske filstørrelsen en liten smule.

Hvis du har alle evt. effekter og filtre ferdig rendret skal det ta veldig liten tid å eksportere den ferdige filmen når alle formatene stemmer overens. På min 1GHz-maskin tar det ca 5-15 sek å eksportere et klipp på 1 minutt.

Men, du sier at filmen skal inn på DV-kassett.. Jeg antar at du skal bruke DV-inn på kameraet ditt og spille det over. Da trenger du vel egentlig ikke å eksportere i det hele tatt, så lenge filmen er rendret. Alt du trenger er å koble til kameraet, velge File -> Export Timeline -> Export to tape, og sette på record på kameraet ditt.

;)

takk for respons. Da jeg bytt over på Microsoft dv avi, fikk jeg samme resultat. Skal prøve å spille rett over på kasett, men jeg vil helst også ha en fil liggende på pc`en. Skal prøve det ut mere når jeg kommer hjem ikveld.

hvis noen flere har tips , er de hjertlig velkommen!

Lenke til kommentar

Hmm. Kanskje du har valgt noen andre innstillinger som ikke passer da. Gå til Project-Viewer. Nå hare ikke jeg Premiere på denne datamaskinen jeg sitter på nå, men jeg mener å huske at den ligger nest øverst på gardinen som er til høyre for File.

Her får du en liste med alle innstillingene dine, for "projekt settings", formatet på videofilene og "export settings". Hvis det er noe som ikke stemmer overens her vil det vises i rød tekst. Prøv å få alt til å stemme her, så bør det gå fortere å eksportere.

Andre ting som kan speede opp prosessen litt er å defragmentere harddisken du har filene på. Det er dessuten best å ha hele video-prosjektet liggende på en annen (kjapp) harddisk enn det operativsystemet og programvaren er innstallert på.

Lenke til kommentar
Hmm. Kanskje du har valgt noen andre innstillinger som ikke passer da. Gå til Project-Viewer. Nå hare ikke jeg Premiere på denne datamaskinen jeg sitter på nå, men jeg mener å huske at den ligger nest øverst på gardinen som er til høyre for File.

Her får du en liste med alle innstillingene dine, for "projekt settings", formatet på videofilene og "export settings". Hvis det er noe som ikke stemmer overens her vil det vises i rød tekst. Prøv å få alt til å stemme her, så bør det gå fortere å eksportere.

Andre ting som kan speede opp prosessen litt er å defragmentere harddisken du har filene på. Det er dessuten best å ha hele video-prosjektet liggende på en annen (kjapp) harddisk enn det operativsystemet og programvaren er innstallert på.

du, takk for mange tips, men etter å ha valgt forskjellige funksjoner, skjer det samme hele tiden. Det står på 4 dager! :no: det funker å overføre rett til kasett som du sa, så hvis ikke annet funker så gjør jeg det. Men det hadde også vært kult å ha filmen som en fil på pc`en....

Lenke til kommentar

Prøv dette eksperimentet - for moro skyld:

Eksporter til tape

Importer fra tape til Windows movie maker (ja du hørte riktig!)

Eksporter fra Movie Maker til videofil.

Mulig det blir dårlig kvalitet eller at det skjærer seg på annen måte, men det må nå være forsøket verdt i alle fall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...