Gå til innhold

erfaringer med Point of View NVTV Tuner Card ?

LaDdeR

Anbefalte innlegg

jeg skaffet meg dette kortet for ikke så lenge siden. jeg har flyttet på hybel tv og har kabel tv. det som jeg plages med er at en del knapper på fjernkontrollen ikke har noen virkning. jeg brukte den litt hjem først på antenne og knappene funket av og til. det er en knapp som du kan trykke på får å gå til composit. når jeg har trykket på den, er det UMULIG å komme seg tilbake til tv. Det som hjalp var å reinstallere software. noen som har støtt på samme problemene og har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er en knapp som du kan trykke på får å gå til composit. når jeg har trykket på den, er det UMULIG å komme seg tilbake til tv. Det som hjalp var å reinstallere software. noen som har støtt på samme problemene og har noen tips?

Du har en knapp på fjernkontrollen som heter "input", den skifter mellom TV, composite eller s-video. På min så tar det ca 2 sekunder å skifte fra TV til f.eks composite, og den har aldri hengt seg opp.

Du har også en "knapp" på selve TV-programmet, ved siden av "hjem" symbolet.

Lenke til kommentar
jeg skaffet meg dette kortet for ikke så lenge siden. jeg har flyttet på hybel tv og har kabel tv. det som jeg plages med er at en del knapper på fjernkontrollen ikke har noen virkning.

Kan hende du må inn på kontrollpanel også velger du Nvidia ForcWare remote control. Det er innstillinger for selve fjernkontrollen, det måtte faktisk jeg gjøre med min. Og alle knapper funker på min ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, jeg har hatt dette kortet i noen uker nu, og har hatt store problemer.

Først fikk jeg ikke muligheten til å starte søk eller noe, da jeg flyttet kortet til en posisjon høyere i på PCI buss'en, så gikk det OK.

Men, det tar ikke inn alle kanalene, jeg har det knyttet opp på en "analog " UPC levert kabel. Velger da "Antenne", og da tar den altså inn ca. halvparten av de "frie" kanalene. (Mangler f.eks. NRK1 og NRK2 ++)

Men, det største problemet vil jeg si er at det kommer en feilmelding etter en stund, det kan ta 2 min. og det kan ta 20min., men det den sier i forkortet utg. " Timeshift er stoppet pga. copyrighted material, slå av og start på nytt" bildet fryses og jeg må avslutte TV delen og ut i "Home" og inn igjen, før jeg kan se videre.

Jeg har et Gainward FX5200 kort m/tv-ut. Har sett litt rundt dette på Google, og Macrovision er noe som går igjen overalt.

Har noen andre dette problemet med Nvidia kort? Eller andre kort?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har dere prøvd dei nyeste driverne til POV NVTV på:

http://www.pointofview-online.com/downloads.php

Dei skal visstnok hjelpe noen med å ta inn alle tvkanalene..

Dessuten er det nok noen som velger feil når dei søker enten

på antenne, eller cabel... Vist man ikke finner alle kanalene på

den ene settingen, så kan det vere en fordel å prøve et søk på

den andre i håp om å finne dei andre....

Å vente på Forceware Multimedia oppdatering fra Nvidia er vist

nesten som å vente på å vinne i lotto, det har jo stått coming

soon der i over et halvt år nå :(....

MVH Helge

Lenke til kommentar

Endelig!

Etter mye prøving og feiling har jeg nå klart å få opp alle kanalene mine.

Jeg får mine signaler via kabel-tv, med vanlig coax-kabel koblet til tv-kortet.

Her er hva jeg gjorde, ganske enkelt:

• Satte source til External Cable/Satellite (ikke Antenna eller Cable)
  • Kjørte Autoscan, og registrrte at flere kanaler ble funnet. Dog ikke på de kanalnavnene jeg forventet. På kanalen som het TV2 f.eks var det inget signal, men ved å gå gjennom listen og klikke inn på hver kanal (det var funnet signal på) kunne jeg se at TV2 hos meg lå på Channel 80. Og slik var det for de fleste kanalene mine.
  • Fikset dette ved å dra kanalene med signal (eks. Channel 80) til der signalet skulle være (TV2). Det ble da at en mapping mellom kanalene til venstre for kanalen (2 -> 80), og navnet ble det samme som det jeg dro i fra ('Channel 80' istedenfor 'TV2'). Dette navnet kunne da endres ved å dobbeltklikke på teksten.
  • Gjorde dette på alle kanalene som ikke allerde var rett, og fikk til slutt en komplett liste over kanalene mine.

Håper dette kan hjelpe noen med samme problemet.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...