Marvil Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Vi må jo ture frem med CSS og XHTML. Folk blir jo vranglært overalt. I dag skulle jeg visst bli opplært i Frontpage på skolen. Når jeg nevnte webstandarder, så han bare dumt på meg. Eh.. jau. Hele klassen min blir vranglært. You don't say ? Det har vært slik i mange år, ikke noe nytt akkurat.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Vi må jo ture frem med CSS og XHTML. Folk blir jo vranglært overalt. I dag skulle jeg visst bli opplært i Frontpage på skolen. Når jeg nevnte webstandarder, så han bare dumt på meg. Eh.. jau. Hele klassen min blir vranglært. You don't say ? Det har vært slik i mange år, ikke noe nytt akkurat.. Derfor - dei som har webdesign / "webdesign" som fag eller del av et fag - bør denge læraren i fjeset og ta over timen! Lenge leve webstandarder! ..okei, kanskje ikkje nødvendig å gå så drastisk til verks - men sei gjerne til læraren at det er vranglære han/ho driver med og forklar ka som faktisk er rett. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Akkurat hva jeg har tenkt til å gjøre når den tid kommer, Arve Jeg er ikke av typen som finner seg i alt heller, da Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hvorfor er det ingen som har skrevet en skikkelig guide til hvordan man kan bygge opp sider med DIV'er og CSS? Skjønner hvordan man bruker DIV'er osv, men hvordan man lager layout med det og CSS skjønner jeg ikke noe av... hvordan setter man feks plassering, farger, marg osv på en div? Hvordan gjør man flere DIV'er til en layout i CSS? Hva er XHTML? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hvorfor er det ingen som har skrevet en skikkelig guide til hvordan man kan bygge opp sider med DIV'er og CSS? Skjønner hvordan man bruker DIV'er osv, men hvordan man lager layout med det og CSS skjønner jeg ikke noe av... hvordan setter man feks plassering, farger, marg osv på en div? Hvordan gjør man flere DIV'er til en layout i CSS? Hva er XHTML? google er din venn.. Er du klar over kor mange slike tutorials det finst rundtom? Om du tar en titt i stickytrådane her i WDS så finner du sikkert litt Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hvorfor er det ingen som har skrevet en skikkelig guide til hvordan man kan bygge opp sider med DIV'er og CSS? Skjønner hvordan man bruker DIV'er osv, men hvordan man lager layout med det og CSS skjønner jeg ikke noe av... hvordan setter man feks plassering, farger, marg osv på en div? Hvordan gjør man flere DIV'er til en layout i CSS? Hva er XHTML? www.htmldog.com <- Massevis av bra guider. (Å lese stickytråder er en fin båt) Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg har prøvd det, og er så langt ikke klokere... en guide på norsk hadde vært fint uansett Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Og wh1te: Jeg trodde virkelig du hadde mer peiling... Må jo forstå at det jeg sier har et fnugg av ironi? Greit nok at CSS og XHTML er en fordel når du kan det, men veien til slike websider er lengre enn til dem med tabeller. Vil tro de fleste her har vært innom tabeller? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ikke er det så vanskelig å tegne opp tabeler i FP heller. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Akkurat hva jeg har tenkt til å gjøre når den tid kommer, Arve Jeg er ikke av typen som finner seg i alt heller, da #1. Ja, det blir lett siden læreren mest trolig ikke aner hva du snakker om, og ikke har pensumgodkjente bøker som kan brukes.. #2. Da blir man populær. "Jippi, enda mer innviklet enn det allerede er", sier folk da.. Og JA, det er vanskeligere å skrive HTML from scratch enn å trykke på noen knapper i FrontPage.. Jeg har selv hatt faget, jeg vet dessverre hva jeg snakker om.. Prøv gjerne, jeg bare tipper utfallet.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg er allerede ansett som en geek i klassen, så 2 er selvskreven. 1. er lærerens jobb, og jeg forventer intet mindre. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 White er rebellsk. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg er allerede ansett som en geek i klassen, så 2 er selvskreven. 1. er lærerens jobb, og jeg forventer intet mindre. vel, om du setter læraren på en pult, og holder foredrag om HTML/CSS og webstandarder, så trur eg du har sekseren i land Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Og wh1te: Jeg trodde virkelig du hadde mer peiling... Må jo forstå at det jeg sier har et fnugg av ironi? Greit nok at CSS og XHTML er en fordel når du kan det, men veien til slike websider er lengre enn til dem med tabeller. Vil tro de fleste her har vært innom tabeller? Veien blir ikke lenger, dersom du ikke er innom tabellayout. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Etter jeg begynte å lære meg HTML/XHTML og CSS synes jeg det ble mye lettere å lage Web-sider. Jeg har sluttet med tabeller og gått over til DIV, og det er så utrolig mye bedre. Sliter ennå, men det er en helt ekstrem fremgang. Kan anbefale alle som vil lage web-sider å lære html css og ikke bruke visuelle editorer (for eksempel Frontpage). Jeg er en av dem som er blitt konvertert av designerene her inne Endret 23. august 2004 av Frugy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Og wh1te: Jeg trodde virkelig du hadde mer peiling... Må jo forstå at det jeg sier har et fnugg av ironi? Greit nok at CSS og XHTML er en fordel når du kan det, men veien til slike websider er lengre enn til dem med tabeller. Vil tro de fleste her har vært innom tabeller? Veien blir ikke lenger, dersom du ikke er innom tabellayout. Det vil jeg påstå. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Alle erfaringer er gode å ha med seg. Har selv nettopp konvertert en selvlaget nettside fra en million tables til layout til ingen. JEg har llært mye av den prossessen, som kanskje ikke hadde vært lke lett uten den erfaringen med tabeller. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 ARGH!!!! Slutt forpest tråden min med krangling om standarder! For meg er <a href= en avansert kommando! Det jeg trenger er en snarvei til å få opp en eneste side med litt info på da han som egentlig har peil på dette tydeligvis har rompa full av sirup. Jeg vil ikke sette meg inn i allverdens rare standarder og måter å gjøre det på, jeg skal bare trylle sammen en side som ser OK ut og som inneholder en del info. That's it, that's that. Så derfor sier jeg takk til alle som prøver å hjelpe, men har enda ikke fått helt dreisen på det. Har prøvd litt, men det jeg lager ser ut som om en fireåring har laget det og er derfor ikke egnet til mitt formål. Derfor utdyper jeg litt her: Jeg sliter med at jeg vil ha litt info i toppfeltet. Blant annet to bilder som skal stå i hver sin ende av feltet. (Venstre og høyre...) Dette får jeg ikke til. Rammene blir forskjellig størrelse. Får ikke satt dem statisk. Sånn bortsett fra dette så er det bare min manglende designkunnskap som hindrer meg... -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Her er en skisse over hva jeg mener. -KJ Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (X)HTML og DIV`s burder fikse jobben lett..... sjekk w3schools Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå