Gå til innhold

Flisespikkeri, fra min side.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-07 18:45, Anders Leipsland skrev:

som du sier selv så er det flisespikkeri, nei det er ikke det engang. Det er bare kverrulering. Det er soleklart at personen ønsker å bryte loven her selv om han ikke sier det helt direkte.

denne threaden er btw totalt unyttig.

Er (som vanlig ?) enig med deg, men jeg vil pressiere at det å dømme folk som har/kan være litt sleivete i formuleringer burde man være forsiktige med. Det å dømme noen i det hele tatt på noen som helst måte vil jeg påstå at ikke er bra.

I dette eksemplet er jeg helt enig i at tråden burde stenges med en gang, for dette tror jeg ikke flesteparten feiltolket, men det er nok av ganger ellers jeg har sett at tråder har blitt stengt av mindre grunner, der hvor det kanskje kan være antydning til ulovligheter.

Et eksempel er at en spurte om hvordan han kunne få norsk stavekontroll i engelsk word, og nevnte at han en eldre utgave av norsk word liggende, og lurte på om dette kunne hjelpe han. Da var det noen som selvfølgelig skrek høyt med en gang og sa at det å tukle med programmer på en slik måte ikke var lovlig. Moderatorene hørte på denne personen og stengte tråden. Det han som startet tråden ikke fikk vite var at han kunne f.eks kjøpe Clue som integreres flott inn i Word og gir han norsk stavekontroll.

Dette er bare et av mange eksempler. Det jeg ønsker er at moderatorene sjekker om det (hvis mulig) er en lovlig løsning på problemet/spørsmålet, og poster dette hvis det ikke er postet før, før tråden stenges. Da får personen hjelp, og det er det forumet er til. (Eller ?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...