Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

aksjon mot kopisperrer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
underskrift_mot_kopisperrer

støtt saken mot kopisperrer og legg igjen en underskrift.

er det ikke kjedelig å gå og kjøpe deg en ny cd du har gledet deg til så lenge og den har endelig kommet ut og av en merkelig grunn får du ikke spilt den av i ditt fenomenale anlegg i bilen og du vet ikke om du skal skylde på deg selv eller selger men man må ta med rota. ;)

Har dette noe med nettverk å gjøre?

Det eksisterer allerede en tråd om temaet i off topic->annet. Ellers er mitt tips å ikke kjøpe svineriet. EMI bryr seg kun om en ting, og det er hvordan bunnlinjen ser ut. At postkassen er full av underskrifter mot avspillingssperrer tror jeg de gir faen i sålenge salget går bra.

Lenke til kommentar

Vel, det er nedlastning fra internett som er alternativet hvis man ikke vil kjøpe EMI's forkrøplede produkter. ;)

Det er viktig at flest mulig blir gjort oppmerksom på denne kampanjen.

Det er pr. nå kun 5569 underskrifter på lista.

Er DU som leser dette en av de som ikke har giddet å underskrive?

EMI hindrer jo de av oss som vil kjøpe musikken i å få musikken på et standarisert produkt : Compact Disc.

Skriv under, det tar 2 min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
underskrift_mot_kopisperrer

støtt saken mot kopisperrer og legg igjen en underskrift.

er det ikke kjedelig å gå og kjøpe deg en ny cd du har gledet deg til så lenge og den har endelig kommet ut og av en merkelig grunn får du ikke spilt den av i ditt fenomenale anlegg i bilen og du vet ikke om du skal skylde på deg selv eller selger men man må ta med rota. ;)

Det eksisterer allerede en tråd om temaet i off topic->annet. Ellers er mitt tips å ikke kjøpe svineriet. EMI bryr seg kun om en ting, og det er hvordan bunnlinjen ser ut. At postkassen er full av underskrifter mot avspillingssperrer tror jeg de gir faen i sålenge salget går bra.

vis man er litt stor sinnet og glemmer bits and bites ett sekund så JA det har noe med nettverk og gjøre. det handler om internetts tillit og hva vi som mennesker har av tilit i omverden hos den store stygge pengemaskinen hvorfor skal jeg som faktisk ønsker å støtte den musikken jeg liker få ett produkt som er kopisikret og ikke lar seg kjøre i ett standard format som har levd i ca 12+ år. som er utbrett bare fordi noen skal monopolisere en standard

dette gjør også noe med mennesker folk som ønsker å profitere på sliek ting cracker grupper som ser på dette som en utfordring du bør ikke være så blind og mene at dem bare gjør det for morsomhetens skyld tross alt det er snakk om organisert kriminalitet. det er nesten garantert at disse menneskene som sitter foran sine maskiner og cracker program ripper dvd plater og lignende har profitt i tankene og kan lett legge igjen trojanske hester eller lignende på din maskin som en del av ett program eller ett spill eller rett og slett som ett bilde. disse menneskene er garantert til å kunne ramme en stor del av internett bare for å få sin vilje ved hjelp av blant annet ddos angrep, hacker releay stasjoner og lignende

"steve jobs far til pcen mac" gjorde det skarpt i sin ungdom han fant ut hvordan han kunne bruke en kam og mat papir til å lage en høylytt frekvens \ lyd for å få seg en gratis telefon samtale fra dendagens telefon sentraler og etter hvert beggynte andre å følge han og til slutt ble det som populært er kaldt preaking (ta over telefon sentraler) lønnsomt for noen som viste hvordan han skulle gjøre profitt på dette. og ble leid inn av en organisert krimminel til å sende alle telefon samtaler til diverse sex prat opperatører til denne organisasjonen sin egen sentral <-- dette er hva man kan vente seg med dagens eksploderende virkning av pirat kopiering

så hvorfor skal du jeg. og alle andre være nødt til å laste ned den musikken vi ønsker bare for å ha noe i bilen eller på pcen og utsette resten av verden for fare

dette var ett langt og ett uinteresangt svar for hvorfor jeg mener det handler om nettverk og ikke lagt ett annet sted. :)

så ja det handler om det menneskelige nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...