schmelck.no Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Har en halvgammel maskin stående med Dual 1GHz PIII, og trenger mer diskplass. Maskinen har et ASUS CUV4X-DLS HK, og lurer på om det støtter store disker (som omtalt i denne tråden). Tenkte at jeg muligens skulle kjøpe meg 4*200GB disker :-) Hvis hovedkortet mitt ikke støtter store disker så vil det vel fungere ved å kjøpe en ekstra IDE kontroller? EDIT: Ja jeg har lest i manualen... Endret 22. august 2004 av schmelck Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Ellers har de fleste produsentene av harddisker, et såkalt "Overlay" program som lastes inn før OSet. Dette programmet "lurer" BIOS og maskinen til å tro at disken er mindre enn så og så mye. Funker fett ... EDIT: ja det skal alltids funke med en ny IDE-kontroller også Endret 22. august 2004 av ufo Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Ellers har de fleste produsentene av harddisker, et såkalt "Overlay" program som lastes inn før OSet. Dette programmet "lurer" BIOS og maskinen til å tro at disken er mindre enn så og så mye. Funker fett ... Hvordan funker det? Noen URL? Ved bruk at dette programmet så får jeg vel hele disken i windows? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå