Gå til innhold

Program avsluttes ....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Hei !

Har startet så vidt med C++. Når jeg har kompilert og skal kjøre programmet (hello world) så blir det DOS vinduet borte med en gang :( Får ikke sett hva som jeg har skrivd engang.

Noen som vet hvorfor ?

Støtet på det samme problemet selv faktisk.

Løsning: sett inn #include <conio.h> øverst og getch(); på linjen over return 0; og det burde bli litt bedre tipper jeg.

Lenke til kommentar
conio.h, er ikke det en sånn borland greie? Men uansett,

det står masse om dette(at programmet avsluttes) på forumet, søker du for du et mye bedre svar.

Tror ikke det er sånn borland greie nei siden den iallfall følger med fra MS også, men om det er borland som har laget den og andre som har tatt den med etterpå er jeg jo ikke sikker på da...

Lenke til kommentar

Hm - nope, conio.h er ikke en del av ANSI-standaren.

Edit:

Noen som har ANSI C -standaren liggende, og kan bekrefte? Jeg har bare C++-standaren.

Edit2:

D.5 i C++-standaren:

Standard C library headers

assert.h, iso646.h, setjmp.h, stdio.h, wchar.h, ctype.h, limits.h, signal.h, stdlib.h, wctype.h, errno.h, locale.h, stdarg.h, string.h, float.h, math.h, stddef.h, time.h

...

Endret av søppel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
conio.h, er ikke det en sånn borland greie? Men uansett,

det står masse om dette(at programmet avsluttes) på forumet, søker du for du et mye bedre svar.

Tror ikke det er sånn borland greie nei siden den iallfall følger med fra MS også, men om det er borland som har laget den og andre som har tatt den med etterpå er jeg jo ikke sikker på da...

Sikkert ikke, det er nok jeg som surrer med et eller annet. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...