Nicklas Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hei ! Har startet så vidt med C++. Når jeg har kompilert og skal kjøre programmet (hello world) så blir det DOS vinduet borte med en gang Får ikke sett hva som jeg har skrivd engang. Noen som vet hvorfor ? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) search(the(forum)); Edit: Ta en titt på http://www.cpp.no/faq/ Endret 22. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 cin har en fin funksjon som heter get(); og returnerer ved newline. int main() { // ............. cin.get(); return(0); } Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 cin.get(); funker ikke alltid alene hos meg, men når jeg setter cin.ignore() foran, går det. int main() { //---- cin.ignore(); cin.get(); return(0); } Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 hva med _getch? cin er mongo. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Hei ! Har startet så vidt med C++. Når jeg har kompilert og skal kjøre programmet (hello world) så blir det DOS vinduet borte med en gang Får ikke sett hva som jeg har skrivd engang. Noen som vet hvorfor ? Støtet på det samme problemet selv faktisk. Løsning: sett inn #include <conio.h> øverst og getch(); på linjen over return 0; og det burde bli litt bedre tipper jeg. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 conio.h, er ikke det en sånn borland greie? Men uansett, det står masse om dette(at programmet avsluttes) på forumet, søker du for du et mye bedre svar. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 conio.h, er ikke det en sånn borland greie? Men uansett,det står masse om dette(at programmet avsluttes) på forumet, søker du for du et mye bedre svar. Tror ikke det er sånn borland greie nei siden den iallfall følger med fra MS også, men om det er borland som har laget den og andre som har tatt den med etterpå er jeg jo ikke sikker på da... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 conio.h er standard ansi C bibliotek, har alltid fulgt med C kompilatorer. Men den inneholder lavnivåfunksjoner for console og I/O (inp og outp) Det er vel stort sett ikke i bruk lenger. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) Hm - nope, conio.h er ikke en del av ANSI-standaren. Edit: Noen som har ANSI C -standaren liggende, og kan bekrefte? Jeg har bare C++-standaren. Edit2: D.5 i C++-standaren: Standard C library headersassert.h, iso646.h, setjmp.h, stdio.h, wchar.h, ctype.h, limits.h, signal.h, stdlib.h, wctype.h, errno.h, locale.h, stdarg.h, string.h, float.h, math.h, stddef.h, time.h ... Endret 16. september 2004 av søppel Lenke til kommentar
Vann: kr.15 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 #include <iostream> #include <cstdlib> using namespace std; int main () { cout << "hello world" << endl; system("pause"); return 0; } dette er en maate for aa hindre at programmet lukker seg.. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 conio.h, er ikke det en sånn borland greie? Men uansett,det står masse om dette(at programmet avsluttes) på forumet, søker du for du et mye bedre svar. Tror ikke det er sånn borland greie nei siden den iallfall følger med fra MS også, men om det er borland som har laget den og andre som har tatt den med etterpå er jeg jo ikke sikker på da... Sikkert ikke, det er nok jeg som surrer med et eller annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå